Archiwum czerwiec 2008, strona 5


Komentarz Expandera: Średnioterminowy sygnał...
Autor: muzyczny
10 czerwca 2008, 15:22
Najważniejsze wydarzenia z 9 czerwca 2008 r.:
Niemiecki bilans handlowy za kwiecień zamknął się nadwyżką 18,7 mld euro, większą niż prognozowano Majowa inflacja PPI w Wielkiej Brytanii sięgnęła 8,9%, a po wyłączeniu cen żywności i paliw 5,9%, w obu przypadkach była wyraźnie wyższa od oczekiwanej Kwietniowa ilość podpisanych umów sprzedaży domów w USA zwiększyła się o 6,3% wobec spodziewanego spadku o 0,4%

Diagnoza sytuacji na rynkach finansowych
Pierwsza sesja tego tygodnia od strony analizy technicznej w całości potwierdziła sygnały, jakie otrzymaliśmy w minionym tygodniu. S&P 500 w piątek zakończył go przełamaniem ważnego wsparcia, jakie wyznaczał szczyt z pierwszej połowy kwietnia. Na naszym rynku doszło do jeszcze poważniejszego rozstrzygnięcia. WIG przełamał dolną granicę rysowanego do drugiej połowy stycznia trójkąta, tym samym wysyłając silny sygnał sprzedaży. Otworzył sobie drogę do zniżki o przynajmniej 10%, czyli wysokość formacji. Znaczenie tej wskazówki osłabiały trochę wciąż bardzo niskie obroty. Niewielka aktywność inwestorów to element różniący nasz parkiet od rynku amerykańskiego, gdzie obroty w piątek były bardzo duże, a wczoraj również nie można było na nie narzekać. Widać, że inwestorzy decydują się tam na odważne ruchy. To nadaje dodatkowego wymiaru ostatnim wydarzeniom i pozwala wierzyć, że mamy do czynienia z kluczowymi w dłuższym terminie rozstrzygnięciami. Nie są one korzystne dla posiadaczy akcji.

 

Poniedziałkowe notowania utwierdzały też w dwóch pierwszych częściach w trafności diagnozy opartej na trzech elementach ? możliwym zaostrzeniu kursu w polityce pieniężnej największych krajów, powracających kłopotach branży finansowej oraz braku poprawy na rynku nieruchomości. Skok inflacji PPI w Wielkiej Brytanii znacznie ponad oczekiwany poziom, bo aż do 8,9%, wykluczył w kolejnym ważnym państwie szanse na cięcia stóp procentowych. W minionym tygodniu stało się jasne, że nie ma co liczyć na złagodzenie polityki monetarnej w Stanach Zjednoczonych i strefie euro. Równocześnie fatalne wstępne wyniki Lehman Brothers, czwartej największej firmy inwestycyjnej w USA, za II kwartał i konieczność podniesienia kapitału o 6 mld USD potwierdzają kłopoty sektora finansowego. Emisję akcji udało się uplasować i to z dwukrotną nadsubskrypcją, ale po cenie o 13% niższej od piątkowego zamknięcia. Jedynie dane z amerykańskiego rynku nieruchomości tym razem były lepsze niż oczekiwano. Liczba podpisanych wstępnych umów kupna domów wyraźnie wzrosła w kwietniu w porównaniu z marcem. Trudno jednak po tych jednych danych zmieniać zdanie na temat sytuacji na rynku nieruchomości. Większość podawanych w ostatnim czasie danych (wydatki budowlane, niespłacalność kredytów, ilość wniosków o kredyty hipoteczne, ceny domów) wskazywały na dalsze kłopoty w tej części gospodarki.

 

Do różnych sygnałów sugerujących kłopoty globalnej gospodarki wczoraj doszły te przemawiające za zakończeniem fazy ekspansji w Japonii. Taką opinię wyraził japoński rząd. Stało się to pierwszy raz od recesji z 2001 r. Dane o nastrojach konsumentów w Korei wykazały spadek do najniższego poziomu od przeszło 3 lat. To znak, że kłopoty w tym względzie dotyczą nie tylko dojrzałych gospodarek.

 

Dzisiejszy dzień będzie zapewne stał pod znakiem dalszej presji podażowej. Wiąże się z ona z nasileniem przekonania, że w Stanach Zjednoczonych nie ma szans na dalsze obniżki stóp procentowych po nocnym (naszego czasu) wystąpieniu Bena Bernanke. Ma to przełożenie na gwałtowne ruchy na rynku obligacji, gdzie dzisiaj w czasie azjatyckiej sesji rentowność amerykańskich 2-latek podniosła się o przeszło 0,3 pkt proc., co zwiększyło wzrost z ostatnich dwóch dni do 0,5 pkt proc. Wszystko wskazuje więc, że dziś WIG zaatakuje styczniowy dołek przy 44,5 tys. pkt i jest duże zagrożenie przełamaniem tego wsparcia. To potwierdziłoby pesymistyczne przewidywania na przyszłość

 
Dziś na rynkach
10 VI 2008 r.
 
Chińska inflacja zwolniła w maju do 7,7% Majowa inflacja PPI zwiększyła się w Niemczech do 8,1%, wyraźniej bardziej niż się spodziewano Kwietniowa  produkcja przemysłowa w Wielkiej Brytanii Kwietniowy bilans handlowy USA Decyzja Banku Kanady w sprawie stóp procentowych
 

Katarzyna Siwek
Expander

Skrzydlate ubezpieczenie
Autor: muzyczny
10 czerwca 2008, 15:21

Mondial Assistance uruchamia sprzedaż ubezpieczeń turystycznych na stronie Germanwings, wiodącej niemieckiej taniej linii lotniczej. Pod adresem www.germanwings.com kupujący bilet klienci mogą zawrzeć także umowy ubezpieczeniowe.

Polisa, zaprojektowana specjalnie dla osób podróżujących z Germanwings, obejmuje koszty ubezpieczenia i assistance związane z: leczeniem, transportem medycznym i organizacją podróży. Zawiera w sobie również ubezpieczenie: bagażu podróżnego, kosztów odwołania uczestnictwa w imprezie turystycznej, kosztów wcześniejszego powrotu z imprezy turystycznej a także zastępczego połączenia lotniczego.

Współpraca z Germanwings wpisuje się w strategię firmy Mondial Assistance, która w kolejnych latach zamierza zwiększać sprzedaż polis oferowanych direct. W jej ramach firma będzie świadczyć szeroką gamę ubezpieczeń turystom podróżującym z Warszawy i Katowic do 8 miast europejskich.

-Dziś trudno sobie wyobrazić podróżowanie bez wykupionego ubezpieczenia. Ponieważ 95% biletów Germanwings sprzedaje się przez Internet, chcielibyśmy, aby umowę ubezpieczenia też można było podpisać bez wychodzenia z domu. Dzięki naszej współpracy stało się to możliwe. – mówi Marzena Kozdrowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Mondial Assistance.

Germanwings jest wiodącą firmą na niemieckim rynku tzw. tanich przewoźników lotniczych. W ubiegłym roku ponad 7 milionów pasażerów skorzystało z jego floty samolotowej. Spośród nich ponad 200 tysięcy wyleciało z Polski.

Mondial Assistance jest światowym liderem w dziedzinie assistance i ubezpieczeń podróżnych. W Polsce działa od 1991 roku. Podobnie jak na całym świecie, jej priorytetem jest udzielanie natychmiastowej, skutecznej i kompleksowej pomocy osobom potrzebującym.

Do grona jej partnerów biznesowych z sektora przewozów lotniczych należą m.in.: PLL LOT, Centralwings, Ryanair i Easyjest. Oprócz tego firma oferuje swoje produkty we współpracy m.in. z czołowymi instytucjami finansowymi w Polsce (banki, ubezpieczyciele majątkowi i życiowi).

Rusza Super Basket
Autor: muzyczny
10 czerwca 2008, 15:20

Bank Pekao SA powiększa rodzinę produktów inwestycyjnych, zapewniając nowe możliwości oszczędzania dla Klientów. W sieci Banku ruszył Super Basket, nowy program inwestycyjny stworzony we współpracy z Pioneer Pekao TFI. To produkt dla Klientów, którym zależy na systematycznym oszczędzaniu oraz dywersyfikacji inwestycji i ryzyka, bez konieczności stałego śledzenia zmian na rynku i zaawansowanej wiedzy o finansach. 

Super Basket jest wyspecjalizowanym programem inwestycyjnym, który ułatwia długoterminowe i systematyczne inwestowanie w jednostki uczestnictwa funduszy Pioneer. Pozwala na jednoczesne inwestowanie w kilka funduszy Pioneer tworzących tzw. Portfel Funduszy. Teraz nie potrzeba być ekspertem finansowym, aby maksymalizować zyski. W Super Basket wszystkie inwestycje w portfelu Klienta dokonują się automatycznie - Klient korzysta zatem z wiedzy i doświadczenia zespołu analityków Pioneer. 

Pierwsza inwestycja to min. 5 000 zł ulokowane w bezpiecznym Funduszu Pieniężnym FIO - Fundusz Podstawowy. Raz w miesiącu cześć środków jest - bez konieczności interwencji Klienta - przenoszona z Funduszu Podstawowego do trzech innych funduszy o potencjalnie dużo wyższej stopie zwrotu. Grupa tych trzech funduszy tworzy portfel docelowy. Automatyzm tej operacji to jedna podstawowych zalet programu Super Basket.

Klient ma do wyboru 3 portfele docelowe (Portfel Zrównoważony Rynków Wschodzących, Portfel Wzrostowy Europejski, Portfel Wzrostowy Globalny), w zależności od odpowiadającej mu strategii inwestowania. W każdym portfelu znajdą się 3 fundusze o atrakcyjnym potencjale wzrostu, do których w 3 różnych wysokościach będą lokowane środki w ramach każdej konwersji. Dzięki temu  Super Basket  pozwala  Klientowi dobrać poziom ryzyka do indywidualnych upodobań i oczekiwań. Po zakończeniu programu zakupione jednostki udziału pozostaną na regularnych funduszach docelowych. 

Super Basket jest programem bardzo elastycznym - pieniądze można zainwestować na 6, 12, 18 lub 24 miesiące. Klient może dokonać wypłaty ulokowanych środków w dowolnym terminie bez opłat i utraty wypracowanego zysku (przy czym przez cały okres uczestnictwa w Programie suma wpłat na Konta Programu pomniejszona o kwoty dokonanych odkupień jednostek uczestnictwa nie może być niższa od kwoty 5000 zł). 

Inwestycji w Super Basket można dokonać w całej sieci Banku Pekao SA. Program jest również dostępny w Internecie dla użytkowników usługi Pekao24, gdzie zapewniona jest całościowa obsługa inwestycji (otwarcie programu, dostęp do informacji o stanie oszczędności, odkupienie j.u.)

 

Bank Pekao SA działa od 79 lat i jest największym bankiem Europy Środkowej pod względem kapitalizacji rynkowej. Jest największy w Polsce pod względem wysokości aktywów, kredytów, depozytów i produktów inwestycyjnych. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (1059 placówek w całym kraju) oraz największą siecią ponad 3000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 13000 w całej Europie. Ma ponad 5 milionów klientów. Bank Pekao SA zdobył szereg nagród, m.in. Ruban D'Honneur w kategorii „The CMS Business Of the Year" w ramach European Business Awards 2008, Best Emerging Market Bank in Poland 2006" magazynu Global Finance, „Best Bank in Poland 2005" miesięcznika Euromoney oraz „Bank of the Year 2004 in Poland" magazynu The Banker. Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, która jest obecna w 23 krajach, zatrudnia 170 tys. osób, obsługujących ponad 40 mln klientów w ponad 9000 placówek.

Mistrz Handlu i Usług
Autor: muzyczny
10 czerwca 2008, 10:06

Rozstrzygnięto drugą edycję plebiscytu Mistrz Handlu i Usług MasterCard. W tym roku, po raz drugi zwycięzcą w Plebiscycie Internautów okazał się sklep Agito.pl.

Konkurs, którego pomysłodawcą jest MasterCard, odbył się po raz drugi. Składa się on z ogólnopolskiego badania konsumenckiego przeprowadzanego przez instytut Pentor oraz Plebiscytu Internautów. W Plebiscycie klienci mogli ocenić ponad sto marek sklepów wymienionych z nazwy i nieograniczoną ilość sklepów internetowych.

Podobnie jak w ubiegłym roku, zwycięzcą Plebiscytu Internautów został sklep internetowy Agito.pl. Otrzymał dwie nagrody, zdobywając największą liczbę głosów zarówno w kategorii "Sklep internetowy", jak i wśród wszystkich nominowanych firm. W ocenie klientów sklep wyróżnił się m.in. atrakcyjnymi cenami, szybką realizacją zamówień, profesjonalną obsługą i bezpieczeństwem transakcji.

"Stale pracujemy nad tym, by oferować klientom nie tylko najlepsze ceny, ale także profesjonalną obsługę, doradztwo, szybką wysyłkę i wygodę zakupów w naszym sklepie. Cieszę się, że klienci pozytywnie oceniają nasze działania i kolejny raz dają temu wyraz" – mówi Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito S.A.

Mistrz Handlu i Usług MasterCard 2008 to druga edycja corocznego plebiscytu, w którym konsumenci głosują na najlepsze sieci handlowe i usługowe w Polsce. Plebiscyt ma na celu promocję dobrych wzorów i praktyk handlowych.

Absolwent podejmie pracę w Polsce
Autor: muzyczny
10 czerwca 2008, 10:05

Zdecydowana większość studentów zamierza po ukończeniu studiów szukać pracy w Polsce, jednak dość sceptycznie oceniają oni swoje szanse znalezienia pracy zgodnej z wykształceniem i jednocześnie za dobre wynagrodzenie.

 

Jak wynika z badania, przeprowadzonego w kwietniu 2008 r. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) na zlecenie Niezależnego Zrzeszenia Studentów SGH, zdecydowanej większości studentów bardzo zależy na znalezieniu pracy w Polsce i niechętnie myślą oni o wyjeździe z kraju w poszukiwaniu zatrudnienia: możliwość szukania pracy za granicą po ukończeniu studiów rozważa jedynie co trzeci respondent.

Dla respondentów kluczową kwestią jest także znalezienie pracy zgodnej ze zdobytym wykształceniem. Okazuje się, że na pracy w zawodzie najbardziej zależy studentom uczelni medycznych oraz technicznych; jednocześnie studenci obu wspomnianych typów uczelni są najbardziej otwarci na ewentualne poszukiwania pracy poza granicami Polski.

Niezależnie od studiowanego kierunku, respondenci raczej sceptycznie podchodzą do możliwości znalezienia w Polsce dobrej pracy, zgodnej ze zdobytym wykształceniem. Tylko 17,5% badanych uznało, że na polskim rynku pracy można przebierać w atrakcyjnych ofertach. Zdecydowana większość studentów biorących udział w badaniu uważa, że ciekawe oferty pracy należą w Polsce do rzadkości.

Większość badanych jest zdania, że w kraju stosunkowo łatwo można znaleźć przyjazne miejsce pracy, jeśli chodzi o atmosferę między pracownikami, a także możliwości rozwijania wiedzy i umiejętności. Respondenci są dużo mniej optymistyczni w przypadku pozostałych aspektów dobrej pracy, takich jak satysfakcja z wykonywanych zadań czy możliwość łączenia obowiązków zawodowych z życiem prywatnym.

Respondenci nie są optymistami jeśli chodzi o wysokość swoich przyszłych pensji. Zdecydowana większość studentów chciałaby po ukończeniu studiów zarabiać powyżej 2 tys. złotych netto miesięcznie, a ponad 30% badanych marzy o zarobkach powyżej 3 tys. złotych. Studenci wiedzą jednak, że w Polsce realne wynagrodzenia dla absolwentów wyższych uczelni kształtują się na niższym poziomie: 72% badanych uważa, że może liczyć na wynagrodzenie nie przekraczające 2 tys. złotych netto, przy czym aż 38% studentów sądzi, że ich przyszłe zarobki zamkną się w przedziale 1-1,5 tys. złotych miesięcznie.

"Mimo poprawiającej się sytuacji na rynku pracy, atrakcyjna praca, czyli zgodna ze zdobytym wykształceniem i za satysfakcjonujące wynagrodzenie jest wciąż trudno dostępna dla absolwentów uczelni w Polsce. Szukanie pierwszej pracy jest dla studentów dużym wyzwaniem także ze względu na oczekiwania pracodawców, którzy niechętnie zatrudniają osoby bez doświadczenia i nie zawsze zapewniają młodym ludziom możliwość rozwoju zawodowego. Studenci są świadomi tych trudności, niemniej jednak chcą szukać wymarzonej pracy właśnie w Polsce" – mówi Kamila Konieczka z IIBR.