Archiwum kwiecień 2008, strona 4


Poszukają miedzi
Autor: muzyczny
23 kwietnia 2008, 13:09

Saksoński Wyższy Urząd Górniczy potwierdził swoją wcześniejszą decyzję - to KGHM Cuprum Centrum Badawczo-Rozwojowe z Wrocławia będzie prowadzić rozpoznanie tamtejszych złóż rudy miedzi. Pierwsze odwierty mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku.

15 kwietnia Saksoński Wyższy Urząd Górniczy, a dwa dni później Brandenburski Urząd ds. Górnictwa, Geologii i Surowców wydały decyzję w sprawie odwołań złożonych przez: KGHM Cuprum CBR sp. z o.o. (należącą do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. i działającą na zlecenie firmy KGHM Polska Miedź S.A.) i Lausitzer Grauwacke GmbH (należącą do międzynarodowego koncernu górniczego Anglo-American). Oba niemieckie urzędy podtrzymały wszystkie postanowienia swoich poprzednich decyzji, wydanych 11 czerwca 2007r. Zgodnie z nimi eksploracją złóż obszaru Weisswasser w Saksonii zajmie się KGHM Cuprum, zaś Spremberg w Brandenburgii panamska spółka Minera AB.

Wydane decyzje kończą rozpatrywanie przez niemieckie urzędy górnicze konkurujących ze sobą wniosków, złożonych na przełomie 2006/2007 roku przez trzy firmy - Lausitzer Gruwacke GmbH, KGHM Cuprum CBR sp. z o.o. i Minera AB. Wnioski dotyczyły przyznania prawa do rozpoznania geologicznego obszaru perspektywicznego pod względem występowania rud miedzi znajdującego się w Niemczech, a ciągnącego się wzdłuż granicy landu Saksonia i landu Brandenburgia od miejscowości Spremberg, poprzez Weisswasser do granicy Niemiec z Polską. Niewykluczone, że złoże to ma kontynuację na Dolnym Śląsku, co byłoby bardzo interesujące w kontekście możliwości wykorzystania już istniejącej w Polsce infrastruktury przemysłowej.

Ewentualne dalsze kwestionowanie decyzji urzędów jest możliwe wyłącznie na drodze sądowej, poprzez złożenie skarg do sądów administracyjnych Saksonii i Brandenburgii. W związku z zapowiedziami obu urzędów przyznania (na wniosek firm realizujących poszukiwania) swoim decyzjom klauzuli natychmiastowej wykonalności, ewentualne postępowanie sądowe nie spowoduje już prawdopodobnie dalszych opóźnień w realizacji prac poszukiwawczych przez firmę Minera i KGHM Cuprum.

Złoża w Niemczech zostały rozpoznane w bardzo ograniczonym zakresie. Prace badawcze w Brandenburgii były bardziej zaawansowane - szacuje się, że na dotychczas rozpoznanym obszarze tego landu znajduje się ok. 100 mln ton rudy oraz 1,5 mln ton miedzi i innych metali. Pokłady rudy w Saksonii, ze względu na rozległe poligony wojskowe i stacjonujące tam wcześniej wojska radzieckie, pozostają na mapie geologicznej białą plamą. Pewne zainteresowanie tymi obszarami miało miejsce w latach 60. i 70. XX w. Jednakże z uwagi na koszty, władze ówczesnej NRD zrezygnowały z dalszych poszukiwań. Dopiero w 2004 r., kiedy ceny miedzi i innych surowców gwałtownie wzrosły, zaczęto szukać nowych zasobów, pojawiły się firmy, zainteresowane eksploracją i eksploatacją nowych złóż miedzi.

Badania geofizyczne i realizację otworów wiertniczych poprzedzi inwentaryzacja dotychczasowych prac rozpoznawczych wykonanych w Saksonii, skompletowanie niezbędnych dokumentów i uzyskanie odpowiednich pozwoleń w niemieckich urzędach. Na wykonanie wszystkich prac KGHM Cuprum ma 3 lata. Firmy, które prowadzą prace badawcze nad nowymi złożami, z reguły mają pierwszeństwo w ubieganiu się o pozwolenie na ich eksploatację.

Szybko, szybciej, CIC
Autor: muzyczny
23 kwietnia 2008, 13:05

W Centrum Operacyjnym Mondial Assistance co 3 sekundy dzwoni telefon, co 2 minuty ktoś prosi o interwencję. W najtrudniejszych życiowych momentach liczy się szybka reakcja. 80% telefonów zostaje odebranych w ciągu 6 sekund. Nowa platforma poprawia komunikację i pozwala na szybką odpowiedź na zgłoszenia sytuacji alarmowych i kryzysowych.

Każdego dnia Polacy wydają 45 mln zł na remonty mieszkań, rodzi się 1.000 młodych Polaków, 5.000 osób nie ma ani godziny dla siebie, a na polskich drogach dochodzi do 130 wypadków. W tym czasie zespół Mondial Assistance interweniuje kilkaset razy. Organizuje holowanie, pomoc medyczną, transport do szpitala, zamawia bilety na mecz i kwiaty dla żony, odpowiada na pytania dotyczące objawów ciąży i podaje adres najbliższego szpitala. To tylko niewielki zakres usług oferowanych przez Mondial Assistance, ale i ogromne wyzwanie. Za całość odpowiada CIC (Customer Interaction Center) – dostarczona przez Interactive Intelligence, najnowocześniejsza platforma komunikacyjna na polskim rynku. 

Wystarczy jeden telefon

Ideą assistance jest pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu niezależnie od miejsca zdarzenia. Telefony z prośbą o interwencję dzwonią nieustannie. Konsultanci Mondial Assistance odpowiadają za natychmiastowe zorganizowanie pomocy dla klienta we współpracy z jednym z tysięcy usługodawców. Centrum Operacyjne Mondial Assistance nigdy nie śpi. Niezależnie czy jest to poniedziałek rano czy I dzień świąt, potrzebna jest szybka reakcja. Od niej zależy życie i zdrowie ubezpieczonych osób.

Centrum Operacyjne Mondial Assistance obejmuje swoim zasięgiem miliony Polaków. Przy takiej skali działalności oraz wadze udzielanej pomocy niezbędne jest zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Od kilku sekund może zależeć ludzkie życie.

Nowa platforma komunikacyjna CIC pozwoli na skrócenie czasu połączenia z operatorem. Zastosowano w niej nowatorskie rozwiązania - połączenia za pośrednictwem sms-a czy czatu internetowego, co czyni komunikację jeszcze prostszą i umożliwia kontakt nawet wtedy, gdy bateria w telefonie komórkowym rozładowuje się.  Automatycznie generowane informacje zwrotne o etapie, na jakim znajduje się organizacja pomocy, umożliwiają poszkodowanemu bieżące monitorowanie jego sprawy, a koordynatorzy zaoszczędzony czas mogą poświecić na jeszcze szybsze zarządzanie interwencją. Te najnowocześniejsze rozwiązania sukcesywnie wdrażamy w Mondial Assistance. 

Pomoc bez względu na okoliczności

„Wciśnij dwa lub trzy, potem osiem lub pięć oraz….” – w nerwowych, kryzysowych sytuacjach, kiedy trzeba wybrać właściwą kombinację cyfr, by połączyć się z odpowiednim konsultantem, o pomyłkę nietrudno. Dlatego w platformie komunikacyjnej Mondial Assistance zastosowano premierowe na polskim rynku rozwiązanie IT - IVR (Interactive Voice Response). Jest to system, który pozwala na przekazywanie poleceń głosowych zamiast kombinacji cyfr na klawiaturze telefonicznej. W sytuacji dużego stresu, w jakim znajdują się klienci dzwoniący do Mondial Assistance, ułatwia kontakt z koordynatorem i nabiera przyjaźniejszego charakteru.

System CIC został tak zaprojektowany, aby możliwa była jego obsługa z innego miejsca, np. z domu koordynatora. Podczas dużego natężenia połączeń, kolejne rozmowy zostają awaryjnie przekazane koordynatorom, którzy nie pełnią dyżuru w Centrum Operacyjnym, ale posiadając dostęp do telefonu i Internetu, mogą zająć się organizacją pomocy dla poszkodowanych. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala na optymalizację czasu oczekiwania na połączenie, ale również daje możliwość pracy w domu. W sytuacjach kryzysowych, np. w czasie ataków terrorystycznych, zapewnia ciągłość udzielanej pomocy niezależnie od warunków. Wtedy właśnie pomoc poszkodowanym jest najbardziej potrzebna. Dlatego Mondial Assistance posiada zapasową lokalizację gotową do natychmiastowego użycia. Dzięki niej, w razie konieczności opuszczenia siedziby, konsultanci w ciągu kilku minut są w stanie kontynuować przerwaną pracę. Zduplikowany system jest zawsze gotowy do natychmiastowego użycia.

-Assistance opiera się na zaufaniu Klientów, że zawsze wtedy, kiedy będą potrzebowali pomocy, otrzymają ją. Od tego często zależy ich życie i zdrowie. Dlatego tak ważny jest niezawodny system informatyczny. To na nim opiera się organizacja pomocy. W naszym przypadku wybór był prosty. W grę wchodził tylko najnowocześniejszy i przyjazny użytkownikowi system. Taka jest właśnie platforma CIC. – mówi Piotr Krawczyk Dyrektor Działu IT Mondial Assistance.

Ostatnie dni na przekazanie 1%
Autor: muzyczny
23 kwietnia 2008, 13:00

Pozostał już tylko tydzień, aby przekazać organizacjom pożytku publicznego 1% naszego podatku dochodowego. Z myślą o osobach szukających informacji o tym, jak tego dokonać powstał portal Podaruj.info.
 

Podaruj.info stworzyli eksperci podatkowi i specjaliści z dziedziny organizacji pozarządowych. Powstał, by wspierać merytoryczną informacją tych, którzy chcą przekazać 1% swojego podatku na rzecz wybranej organizacji pozarządowej. Zawarte w nim informacje w sposób prosty i przejrzysty prezentują możliwości donacji oraz zasady przekazywania pieniędzy.

 

Dla wygody użytkowników portal zawiera zestaw użytecznych porad, linki do ciekawych stron internetowych oraz linki do wyszukiwarki bazy danych organizacji pożytku publicznego. Ponadto, każdy, kto chciałby uzyskać dodatkowe informacje, może przesłać pytanie na specjalny adres e-mail, pod którym dyżurują eksperci – twórcy portalu. Zapraszamy na www.podaruj.info.

YTONG - według inwestorów indywidualnych...
Autor: muzyczny
22 kwietnia 2008, 13:23

Jak wynika z niezależnego raportu Pentora - YTONG uzyskał najwięcej wskazań inwestorów indywidualnych w badaniu spontanicznej znajomości marek producentów materiałów do wznoszenia ścian.

Niezależny ośrodek badawczy Pentor Research International Poznań w lutym br. już po raz jedenasty wydał swój cykliczny raport „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo - budowlane polskich gospodarstw domowych oraz koniunktura na rynku dużych inwestycji w 2008 roku." Badania, przeprowadzone w styczniu br. na reprezentatywnej próbie tysiąca inwestorów indywidualnych w całym kraju, potwierdziły dużą popularność produktów Xelli wśród finalnych nabywców.

Stopień spontanicznej znajomości marki, która w rankingu zajęła kolejne po YTONGu miejsce, był aż o połowę niższy. Odnotowano też niewielki wzrost stopnia spontanicznej znajomości marki YTONG w stosunku do wyników z poprzedniego badania, które przeprowadzono w grudniu 2006 r. YTONG zajął wówczas pierwsze miejsce także w rankingu znajomości marek materiałów do wznoszenia ścian.

Respondentów zapytano też o znajomość reklam produktów. Podobnie, jak w poprzednich etapach badania, najwyższy wskaźnik znajomości reklam wśród materiałów do wznoszenia ścian budynków (cegieł i pustaków ceramicznych, bloczków z betonu komórkowego, cegieł silikatowych i pustaków keramzytobetonowych) uzyskały reklamy produktów YTONG. Wskaźnik znajomości reklam produktów SILKA plasuje je na trzecim miejscu w rankingu znajomości reklam produktów do wznoszenia ścian.

Cieszy nas, że materiały Xelli cały czas są bardzo dobrze postrzegane nie tylko przez wykonawców, ale też i inwestorów, którzy cenią sobie wysoką jakość SILKI i YTONGa - mówi Monika Mychlewicz, Kierownik Działu Marketingu Xella Polska. - Wysoki stopień znajomości naszych reklam świadczy o doskonałym dotarciu przekazu reklamowego do potencjalnych klientów oraz o zainteresowaniu naszymi produktami. Jest to dla nas cenna informacja, tym bardziej, że w 2007 roku rozpoczęliśmy całkiem nową kampanię reklamową „System 20 cm zmienia punkt widzenia", promującą obydwie marki - dodaje Monika Mychlewicz.

Opinia inwestorów indywidualnych jest niezwykle istotna z uwagi na fakt, że od ubiegłego roku nastąpiła zmiana trendów na rynku budownictwa mieszkaniowego. Udział tego segmentu rynku, za który odpowiadają inwestorzy indywidualni, wciąż rośnie. Gwałtowny wzrost cen mieszkań w budynkach wielorodzinnych spowodował, że coraz więcej osób planujących zakup mieszkania podjęło decyzję o budowie własnego domu.

W ubiegłym roku inwestorzy indywidualni uzyskali pozwolenia na budowę 110452 mieszkań, tj. aż o 43,5% więcej niż w roku 2006 (dla porównania: w 2006 r. dynamika r/r wyniosła tylko 20,1%, a w 2005 r. niecały 1%). W większości przypadków plany inwestycyjne znalazły odzwierciedlenie w podjęciu działań inwestycyjnych. Inwestorzy indywidualni rozpoczęli budowę aż 91649 domów jednorodzinnych - mówi Anna Waszczuk, Analityk Rynku Xella Polska.

Prognozy na ten rok są również bardzo optymistyczne. Co więcej - uzyskały one potwierdzenie w tegorocznych danych statystycznych. Zarówno liczba udzielonych pozwoleń, jak i rozpoczętych budów w segmencie budownictwa jednorodzinnego w okresie I-II 2008 r. była, w porównaniu z ubiegłym rokiem, wyższa (odpowiednio o 26% i 56,1%). Dodatkowo dynamiki r/r tych dwóch wskaźników dla tego segmentu budownictwa mieszkaniowego uzyskały prawie pięciokrotnie większe wartości, niż w segmencie budownictwa wielorodzinnego. 

Firma Storck Gazelą Biznesu.
Autor: muzyczny
22 kwietnia 2008, 13:23
Firma Storck znalazła się w gronie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. Ranking Gazele Biznesu 2007 przygotowała redakcja Pulsu Biznesu we współpracy z Coface Poland.  

W rankingu Gazele Biznesu 2007 uwzględniono firmy, które rozpoczęły działalność przed rokiem 2004, wykazują coroczny wzrost wyników finansowych co najmniej od 2004r., zaś wartość ich sprzedaży zawiera się w przedziale od 3 do 200 mln zł. Warunkiem udziału w rankingu jest także jawność danych finansowych. Cechą Gazeli jest nieskazitelna biznesowa reputacja, uczciwość wobec dostawców, kontrahentów, pracowników, terminowe regulowanie swoich zobowiązań wobec nich jak też urzędu skarbowego i ZUS.  

Ranking przygotowywany jest corocznie od 2001r. Udział w zestawieniu jest bezpłatny, a uwzględnienie w nim firmy uzależnione jest od spełnienia wymienionych wyżej kryteriów. O miejscu w zestawieniu decyduje wyrażony w procentach przyrost obrotów od 2004r. Ranking objął 3795 firm. W ujęciu ogólnopolskim firma Storck zajęła w nim 3218 miejsce, zaś w województwie mazowieckim znalazła się na 576 pozycji (na 666). 
Wręczenie statuetek i certyfikatów uczestnikom rankingu z województwa mazowieckiego odbyło się 21 kwietnia w Teatrze Polskim w Warszawie podczas uroczystej gali połączonej z konferencją.