Archiwum kwiecień 2008, strona 2


Nowe zabezpieczenia przesyłek w Agito.pl
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 08:35

Agito.pl, największy polski sklep internetowy wprowadza kolejne usprawnienia procesu logistycznego. Wszystkie przesyłki wysyłane do Klientów sklepu są teraz dodatkowo zabezpieczane.

 

- W roku 2007 r. z magazynu Agito.pl w Chorzowie wyjechało do Klientów ponad ćwierć miliona produktów. Obecnie sklep realizuje prawie tysiąc zamówień dziennie, a liczba ta cały czas rośnie. By sprostać rosnącej liczbie zamówień, wdrażamy kolejne profesjonalne narzędzia wspierające logistykę przedsiębiorstwa - mówi Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito S.A.

W ramach najnowszych usprawnień logistycznych wprowadzono m.in. nowe, bezpieczniejsze kartony, palety dla produktów o dużych gabarytach, takich jak telewizory, lodówki i pralki czy specjalne woreczki wypełnione powietrzem, które zabezpieczają delikatne przesyłki. Dodatkowo, każda paczka wysyłana z chorzowskiego magazynu sklepu jest przygotowywana przez dwie osoby, które wzajemnie się kontrolują. Istotne z punktu widzenia logistyki firmy, są także korzystne umowy z firmami kurierskimi, które sprawnie dostarczają wysyłane z Agito.pl paczki, również te, o znacznych gabarytach.

Dzięki wprowadzonym usprawnieniom udało się zminimalizować ryzyko uszkodzenia paczek podczas transportu.

Wprowadzone zmiany to kolejny krok Agito.pl zmierzający do maksymalnego usprawnienia obsługi logistycznej. W ostatnich miesiącach sklep rozszerzył umowę z firmą ESM Logistics S.A. W magazynie Agito.pl wdrożone zostało specjalne rozwiązanie logistyczne, które ułatwia sprawną obsługę rosnącej liczby zamówień wykorzystując m.in. regały przepływowe czy systemy taśmociągowe służące do automatycznego przemieszczania towarów.

O gospodarce - po mistrzowsku!
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 08:34

Walizki, kufle złocistego napoju, lotniska oraz drogi szybkiego ruchu - to symbole nowej kampanii reklamowej Union Investment TFI. W ten sposób Towarzystwo promuje subfundusz UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012 inwestujący w spółki z branż, które skorzystają na przygotowaniach Polski do Euro 2012.

 

Celem kampanii jest poinformowanie konsumentów o tym w jaki sposób każdy z nich może realnie skorzystać na wyjątkowym dla Polski wzroście gospodarczym, silnie stymulowanym przygotowaniami do Mistrzostw Europy w 2012 roku.

- Przeprowadzone ostatnio przez TNS OBOP badania jasno pokazują, że gros Polaków postrzega przygotowania do EURO 2012 jako silnym impuls do rozwoju gospodarczego kraju, nawet jeśli ma pewne obawy o utrzymanie założonego harmonogramu prac. Również zagraniczne instytucje finansowe takie jak Morgan Stanley czy CitiGroup rekomendują w ostatnim czasie Polskę jako wyjątkowo atrakcyjny obszar inwestycyjny. Możemy się więc spodziewać silnego napływu kapitału zagranicznego na nasz rynek - wyjaśnia Małgorzata Góra, Prezes Zarządu Union Investment TFI SA.

- To machina, której nie można zatrzymać. A z efektów jej pracy będzie mógł skorzystać każdy z nas, i to przez całe lata. Rozbudowa infrastruktury przyciąga nie tylko inwestycje zagraniczne, ale przekłada się na większą mobilność wewnątrz kraju i powoduje silny rozwój obszarów o dotychczas małej aktywności. Potężnym zmianon ulegają wzorce zachowań społecznych - jak grzyby po deszczu wyrastając centra handlowo-rozrywkowe, coraz więcej czasu spędzamy poza domem, nasza konsumpcja gwałtownie wzrasta. Badając bieżącą dynamikę zmian zdecydowaliśmy się skoncentrować inwestycje subfunduszu na tych branżach, które na przestrzeni najbliższych lat powinny przynieść najwyższe zwroty. UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012 to inwestycja wykorzystująca wyjątkową sytuację rynkową, z której grzechem byłoby nie skorzystać - kontynuuje prezes Góra. I dodaje: - W bieżącej kampanii będziemy się starali przy wykorzystaniu różnych rodzajów mediów wyjaśniać odbiorcom - mam nadzieję naszym przyszłym inwestorom - gdzie tkwi potencjał rekomenowanego przez nas rozwiązania i na czym tak naprawdę zarabia każda z branż wyselekcjonowana do UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012. Nawet jeśli ktoś nie zna się na giełdzie, właśnie przy pomocy odpowiednio skonstruowanego i zarządzanego funduszu może zbudować osobisty zysk i skorzystać z boomu na rynku budowlanym, spożywczym, tranportowym czy turystycznym. Inwestycję warto zacząć odpowiednio wcześniej i systematycznie budować swój kapitał, uniezależniając się tym samym od ewentualnych wahań koniunkturalnych.

Subfundusz UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012 jest jedynym otwartym funduszem inwestycyjnym na rynku polskim, który inwestuje w spółki zaangażowane w przygotowania do ME. Subfundusz powstał we wrześniu 2007 r. i jest jednym z najpopularniejszych aktualnie produktów w ofercie UI.

Kampania reklamowa Union Investment będzie prowadzona w prasie, Internecie, telewizji, radiu oraz na outdoorze. - Reklamy z pewnością zauważą czytelnicy gazet, widzowie TVN24 a także kierowcy w Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Słuchacze TOK FM, Radia PIN oraz PR3 będą mieli okazję wysłuchać naszych ekspertów, którzy wyjaśnią jak mechanizmy gospodarcze mogą się przełożyć na budowanie osobistego kapitału. Najwytrwalsi - mogą liczyć na wygrane w konkursach. Działania reklamowo - informacyjne potrwają ok. 1,5 miesiąca - potwierdza Anna Filipowska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji.

Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja reklamowa Kofeina, działania internetowe prowadzi IMPartners, za zakup pozostałych mediów odpowiada MindShare Polska. Relacje mediowe prowadzi Partner of Promotion.

5 statuetek w Konkursie Polskiej Reklamy...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 07:56
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Euro RSCG Warsaw, zdobywając pięć statuetek, znalazła się w piątce najlepszych polskich agencji reklamowych. Wraz z DDB oraz JWT zajęła 3 pozycję wśród najbardziej nagrodzonych. (Saatchi&Saatchi zdobyła 8 nagród, PZL - 7). To jeden z ostatnich największych sukcesów w konkursach kreatywnych agencji. W finale Euro RSCG Warsaw przypadło 5 nagród.

W kategorii reklama print/outdoor 2 srebrne statuetki trafiły do agencji za projekt: Stanik - Aniela. Pracownia bielizny i gorsetów oraz Kieliszek, reklamujący markę Vanish - Reckitt Benckiser. W tej samej kategorii Euro RSCG Warsaw otrzymała również dwie nagrody BRĄZ: za projekt Pralka (Vanish) oraz Nietoperze przygotowane dla Centrum Wspinaczkowego Transformator.

Triumf Euro RSCG Warsaw przypieczętowała nagroda w kategorii Fotografia. BRĄZ otrzymał projekt Stanik nagrodzony już w kategorii print/outdoor.
"Energetyczne scenariusze przyszłości”...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 07:56

W Warszawie 23 kwietnia 2008 roku, Shell Polska wraz z demosEuropa - Centrum Strategii Europejskiej zorganizowały debatę pod hasłem "Energetyczne scenariusze przyszłości”. Uczestnicy konferencji zostali powitani przez Pawła Żuka, Dyrektora Generalnego Shell Polska oraz Pawła Świebodę, Prezesa demosEUROPA – Centrum Strategii Europejskiej. Panelistami spotkania byli: Wim Thomas, Szef Działu Analiz Energetycznych, Royal Dutch Shell, Tomasz Dąbrowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Energetyki, Ministerstwo, Piotr Serafin, Minister, Podsekretarz Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, Michał Kobosko, Redaktor Naczelny Newsweek Polska.

Celem debaty była projekcja zapotrzebowania i dostępności energii w perspektywie najbliższych 40 lat. Poruszone zostały kwestie dotyczące kształtowania bilansu energetycznego, efektywności energetycznej, roli energii ze źródeł odnawialnych, technologii czystego węgla oraz znaczenia prac badawczo-naukowaych w zakresie nowych paliw innych produktów energetycznych. Przedmiotem szczególnego zainteresowania w trakcie debaty były uwarunkowania kształtowania europejskiej polityki energetycznej. W takcie konferencji odbyła się pierwsza na świecie, publiczna prezentacja nowego raportu przygotowanego przez Shell dotyczącego perspektyw energetycznych świata: „Scenariusze energetyczne do 2050 roku”.

Raport ten powstał na kanwie badań prowadzonych przez Shell. W ten sposób koncern dzieli się z innymi praktyką wyniesioną z wieloletniej działalności.

Zaprezentowane w tym roku przez Jeroena van der Veera, Dyrektora Generalnego Royal Dutch Shell plc, scenariusze przyszłości energetycznej, mówią o dwóch wariantach drogi rozwoju energetycznego. Pierwszy z nich został nazwany scenariuszem „Scramble”, drugi zaś „Blueprints”.

Według założeń tych strategii w 2100 roku światowy system energetyczny będzie inny od obecnego. Udział energii uzyskiwanej ze źródeł odnawialnych, takich jak: promieniowanie słoneczne, wiatr, woda czy biopaliwa znacząco wzrośnie. Istotna będzie również rola energii jądrowej. Ludzkość wynajdzie metody redukowania zanieczyszczeń powietrza oraz emisji gazów cieplarnianych. Nowe technologie zmniejszą ilość energii potrzebną do zasilania budynków i pojazdów.

Niezależnie od tego, którą drogę chcielibyśmy wybrać, aktualna sytuacja na świecie ogranicza nasze możliwości. Obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania na energię wynikający ze wzrostu populacji i rozwoju gospodarczego. Po 2015 roku łatwo dostępne pokłady ropy naftowej i gazu prawdopodobnie nie będą w stanie zaspokoić rosnącego popytu. Coraz częściej trzeba będzie sięgać po niekonwencjonalne źródła energii odnawialnej, a także energię atomową.

Jednakże paliwa kopalne, wbrew zbudowanemu w ostatnim czasie wrażeniu, będą podstawowym źródłem zaopatrzenia, do co najmniej 2050 roku. Dlatego tak istotne jest, poza pozyskiwaniem nowych źródeł energii, rozwijanie możliwości wydobycia paliw kopalnych, w tym również tych tzw. trudnych np. z piasków roponośnych. Analizując sytuację energetyczną świata Shell zdefiniował trzy główne prawdy w tym obszarze:

Wzrost globalnego zapotrzebowania na energię.
Stopniowe zmniejszanie się względnie łatwych możliwości wydobycia ropy naftowej oraz gazu. Spowoduje to, że firmy zaspokajające potrzeby energetyczne będą musiały skupić się na rozwoju nowych technologii pozyskiwania trudno dostępnych zasobów energetycznych.
Większe zużycie energii przełoży się na wzrost emisji dwutlenku węgla, przez co zmiany klimatyczne będą wciąż jednym z najważniejszych globalnych problemów.

Shell, jako koncern odpowiedzialny społecznie, od wielu lat angażuje się w dyskusje dotyczące przyszłości energetycznej świata.

Zorganizowanie w Polsce debaty „Energetyczne scenariusze przyszłości” miało na celu wzbogacenie dyskusji dotyczącej globalnej przyszłości energetycznej i ukazanie sytuacji Polski w tym kontekście. Podczas spotkania omówione zostały kwestie dotyczące kształtowania bilansu energetycznego, efektywności energetycznej, roli energii pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych, technologii czystego węgla oraz znaczenia prac
badawczo-rozwojowych w zakresie tych paliw i innych produktów energetycznych. Przedmiotem szczególnego zainteresowania w trakcie konferencji były warunki tworzenia europejskiej polityki energetycznej.

Nie była to pierwsza tego typu debata zorganizowana z udziałem Shell w Polsce. W 2006 roku podczas pobytu w Polsce Roba Routsa, Dyrektora Zarządzającego Royal Dutch Shell Group odpowiedzialnego za sferę produkcji i sprzedaży, odbyła się debata pt. „Jak sprostać energetycznym wyzwaniom przyszłości?”. Dyskusja dotyczyła kwestii kształtowania bilansu energetycznego, nowej polityki energetycznej dla Europy oraz dywersyfikacji nośników energii i badań nad nowymi źródłami energii.

BRE Bank instytucją odpowiedzialną społecznie...
Autor: muzyczny
24 kwietnia 2008, 14:02
BRE Bank został podwójnie wyróżniony w tegorocznej edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2007”, przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Szósta już edycja raportu zawiera najciekawsze przykłady dobrych praktyk w polskim biznesie. Wśród nich znalazły się wewnętrzne studia MBA dla pracowników BRE Banku oraz projekt badań nad innowacyjnością polskiej gospodarki.

„Odpowiedzialność to jedna fundamentalnych zasad, na których BRE Bank buduje swe relacje z otoczeniem, a postawa silnego społecznego zaangażowania przejawia się w każdym obszarze i na każdym poziomie działalności Banku. Podwójne wyróżnienie w Raporcie jest dobrym tego potwierdzeniem”- mówi Mariusz Grendowicz, prezes zarządu BRE Banku.

Realizując swą biznesową strategię BRE Bank wybiera najbardziej korzystne i pożyteczne rozwiązania nie tylko z punktu widzenia firmy, ale przede wszystkim całego otoczenia - pracowników, społeczności oraz środowiska, w którym działa. W szeroki wachlarz takich działań, podejmowanych przez BRE Bank na rzecz rozwoju kapitału społecznego i świadomego kształtowania relacji z otoczeniem firmy, wpisują się m.in. wewnętrzny program studiów MBA BREmba oraz coroczne badania nad innowacyjnością. Oba projekty zostały wyróżnione w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki.” jako godne naśladowania aktywności związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu na polskim gruncie.

Wewnętrzny Program BREmba to program opracowany z myślą o kadrze menedżerskiej oraz potencjalnych sukcesorach, którzy w procesie rocznej oceny uzyskali bardzo dobre wyniki zarówno na poziomie realizacji zadań, jak i wartości korporacyjnych. „Przy tworzeniu BREmba wzorowano się na znanych, międzynarodowych szkołach oferujących studia MBA, m.in. London Business School, INSEAD, czy IESE. Program oparty jest o dużą ilość warsztatów, ćwiczeń oraz symulacji komputerowych, co sprawia, że zajęcia są bardziej efektywne i atrakcyjne.” – mówi Anna Kozińska, dyrektor BRE Banku ds. Zarządzania Kadrami.„Dzięki programowi nasi najlepsi pracownicy uzyskują wysokie kwalifikacje, natomiast bank - kompetentnych, zaangażowanych i najlepszych na rynku ekspertów, zorientowanych na cel, ciągły rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Pozwala on na lepszą realizację naszej misji z obszaru HR: «Wyróżniamy się przez naszych Ludzi»”.

Drugim przykładem dobrych praktyk BRE Banku są badania nad innowacyjnością. Zainicjowany przez BRE Bank – wspólnie z Polską Akademią Nauk i „Gazetą Prawną” – program badawczy nie był dziełem przypadku. BRE Bank jest instytucją finansową, która na przestrzeni już ponad 20 lat działania wielokrotnie zaskakiwała pionierskimi rozwiązaniami w dziedzinie technologii, oferowanych produktów czy nieszablonowych rozwiązań finansowych. Celem programu jest przede wszystkim wspieranie innowacyjności w polskiej gospodarce oraz promowanie nowoczesnych przedsiębiorstw, zarówno w skali ogólnopolskiej, jak i regionalnej. Efektem badań jest ogłoszenie Rankingu 500 najbardziej innowacyjnych firm. Projekt jest jedynym tego typu badaniem w Polsce.

Przygotowany już po raz szósty przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2007. Dobre praktyki” to zestawienie 55 najciekawszych przykładów działań w obszarach: miejsce pracy, rynek- społeczeństwo oraz środowisko naturalne, a także komentarze ekspertów, przegląd prasy i kalendarium wydarzeń poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Raport jest podsumowaniem zaangażowania firm w realizację zasad odpowiedzialnego biznesu oraz przeglądem inicjatyw w tym obszarze. „Od sześciu lat promujemy dobre praktyki CSR (corporate social responsibilty), staramy się inspirować i edukować firmy oraz pokazywać trendy odpowiedzialnego biznesu w Polsce i na świecie” – powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.