Najnowsze wpisy, strona 21


WILK ELEKTRONIK WSPÓŁPRACUJE Z KROLL ONTRACK...
Autor: muzyczny
09 maja 2008, 09:00

Wilk Elektronik SA., jedyny producent pamięci komputerowych w Europie Środkowej i Wschodniej oraz Kroll Ontrack, wiodąca firma odzyskiwania danych na świecie zawarły porozumienie o współpracy. Na mocy porozumienia użytkownicy pamięci GOODRAM mogą odzyskać utracone dane w katowickim laboratorium Kroll Ontrack, nie tracąc przy tym gwarancji.   

Porozumienie może mieć znaczenie dla kilku milionów użytkowników komputerów oraz urządzeń mobilnych, w których wykorzystywane są produkty GOODRAM i GOODDRIVE, wytwarzane przez Wilk Elektronik SA.  

Współpraca z Kroll Ontrack pozwoli klientom Wilk Elektronik w momencie utraty danych z nośników  pamięci sygnowanych marką GOODRAM na zachowanie gwarancji mimo ingerencji w nośniki specjalistów odzyskiwania danych.  

- Zawarte porozumienie pozwala zaoferować naszym klientom wartość dodaną, nieosiągalną u innych producentów. To również duże wyzwanie dla nas jako producenta. Wyrażenie zgody na ingerencję specjalistów zewnętrznych w tak zaawansowane technologicznie produkty jak GOODRAM to decyzja przełomowa w naszej strategii. Nie ukrywam, że współpraca była możliwa wyłącznie z jedną firmą odzyskiwania danych na świecie – powiedział Łukasz Gruszka, Product Manager w Wilk Elektronik SA.

Statystyki mówią, że utrata danych z kart pamięci, czy też przenośnych pamięci pen-drive stanowią zaledwie kilka procent.  O ile jednak statystyka nie wzbudza większych emocji, o tyle każdy kto kiedykolwiek utracił cenne zdjęcia, czy dokumenty – doskonale wie, z czym się to wiąże. Dzięki nowoczesnemu laboratorium oraz wiedzy zatrudnionych specjalistów, użytkownik zyskuje szansę na odzyskanie cennych danych. Co ciekawe głównymi przyczynami utraty danych na świecie są awaria sprzętu (59 proc.) i błąd człowieka (26 proc.), zaś najpopularniejszym nośnikiem danych trafiającym do laboratoriów odzyskiwania danych są dyski twarde (95 proc.).

- Współpraca z Wilk Elektronik to wyzwanie organizacyjne i technologiczne. Polska firma jest największym producentem na rynku pamięci komputerowych w naszym kraju. Jednocześnie oferuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie. Jesteśmy jednak gotowi na to wyzwanie. Za wsparcie technologiczne współpracy będą odpowiadali katowiccy specjaliści Kroll Ontrack pracujący w największym laboratorium odzyskiwania danych w tej części Europy – powiedział Marek Suczyk, dyrektor zarządzający Kroll Ontrack w Polsce.  

Użytkownicy produktów sygnowanych marką GOODRAM w przypadku utraty danych powinni skorzystać z bezpłatnej, ogólnopolskiej infolinii odzyskiwania danych 0800 90 90 90. Czas odzyskiwania danych wynosi średnio siedem dni roboczych.  

Porozumienie między Wilk Elektronik, a Kroll Ontrack wchodzi w życie z dniem 1 maja i będzie dotyczyło kart pamięci GOODRAM oraz pamięci przenośnych (pen-drive) GOODDRIVE.

###

Informacje o firmie Wilk Elektronik SA.: Wilk Elektronik jest liderem na polskim rynku pamięci komputerowych i jedynym ich producentem w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma od samego początku specjalizowała się w układach pamięci RAM, stopniowo rozszerzając swoją ofertę o pamięci typu flash. W chwili obecnej pod marką GOODRAM sprzedawane są karty pamięci Secure Digital (w tym microSD i miniSD), SDHC (w tym micro i mini), Compact Flash, MMC mobile, MS Pro Duo (microSD+adapter) oraz czytniki tychże kart. Z kolei wszystkie pamięci przenośne (popularne pen-drive) wytwarzane są pod marką GOODDRIVE.
Pamięci produkowane są w nowoczesnej fabryce w Łaziskach Górnych, koło Katowic. Nowoczesne maszyny oraz wykwalifikowana kadra zapewniają wysoką jakość produkcji. Dzięki temu Wilk Elektronik udziela wieczystej gwarancji na wszystkie produkty sprzedawane pod marką GOODRAM i GOODDRIVE. By uzyskać więcej informacji na temat Wilk Elektronik SA oraz marki GOODRAM i GOODDRIVE zapraszamy na strony: www.wilk.com.pl www.goodram.com   

Informacje o firmie Kroll Ontrack sp. z o.o., polskim oddziale firmy Kroll Ontrack Inc.: Kroll Ontrack sp. z o.o.(www.krollontrack.pl ) jest polskim oddziałem Kroll Ontrack Inc. – wiodącego na świecie dostawcy
usług odzyskiwania danych oraz informatyki śledczej (ang. computer forensics). Firma dysponuje największym
i najbardziej zaawansowanym technologicznie w Europie Środkowej i Wschodniej laboratorium odzyskiwania danych
i informatyki śledczej. W strukturach Kroll Ontrack sp. z o.o. działa również, największe poza Stanami Zjednoczonymi, centrum rozwoju oprogramowania Kroll Ontrack. 

Informacje o firmie Kroll Ontrack Inc.: Kroll Ontrack dostarcza usługi i oprogramowanie bazujące na najnowszych technologiach. Klientami firmy są  jednostki prawne, klienci korporacyjni, jednostki administracji państwowej, a także klienci indywidualni. Kroll Ontrack jest dostawcą usług w zakresie odzyskiwania danych, zaawansowanego wyszukiwania danych, papierowego i elektronicznego odnajdywania danych, informatyki śledczej, konsultingu w zakresie informacji posiadanych w formie elektronicznej oraz konsultingu sądowego. Kroll Ontrack jest technologicznym działem Kroll Inc., globalnej firmy konsultingowej zajmującej się zarządzaniem ryzykiem.  By uzyskać więcej informacji o Kroll Ontrack zapraszamy do odwiedzenia stron:www.krollontrack.com; www.ontrackdatarecovery.com; www.engeniumsearch.com; www.trialgraphix.com.

Zmiany w ofercie reklamowej NetSprint.pl...
Autor: muzyczny
09 maja 2008, 08:59

NetSprint.pl wraz z portalem Wirtualna Polska ujednolicają swoją ofertę reklam wyświetlanych kontekstowo (w wyszukiwarce i na serwisach partnerskich). W wyniku przeprowadzonych zmian wszystkie reklamy emitowane będą w modelu aukcyjnym. Wprowadzono też szereg unikalnych udogodnień dla reklamodawców i partnerów sieci Adkontekst oraz uruchomiono serwis www.adkontekst.pl, zawierający niezbędne informacje dla klientów sieci. Pod marką Adkontekst oferowane będą także Linki Sponsorowane.

Dotychczas reklamy w wyszukiwarce NetSprint prezentowane były oddzielnie z dwóch systemów: Linków Sponsorowanych – emitowanych powyżej wyników wyszukiwania oraz Boksów WP – eksponowanych z prawej strony wyników wyszukiwania. Poza tym, reklamodawcy korzystający z Linków Sponsorowanych nie mieli dotąd możliwości wpływania na zajmowaną przez nie pozycję reklamową poprzez zmianę ceny za kliknięcie (to zaś często uniemożliwiało im zdobycie wysokiej pozycji na liście wyświetlanych reklam). W efekcie wprowadzonych właśnie zmian połączona została baza Linków Sponsorowanych i Boksów WP, a o kolejności ich wyświetlania będą decydować jedynie ich atrakcyjność dla użytkowników oraz zadeklarowana cena (model aukcyjny). Emisja reklam w całej sieci serwisów partnerskich odbywa się na podobnej zasadzie. Dzięki tym zmianom reklamodawca może znacznie zwiększyć widoczność swojego przekazu reklamowego. Jednocześnie klienci sieci Adkontekst – podczas zakupu oraz zarządzania kampaniami – mogą nadal korzystać z interfejsów obu paneli (NetSprint.pl i WP.pl).

Dzięki zaawansowanej technologii wykorzystywanej przez Adkontekst, wszystkie reklamy wyświetlane są kontekstowo: w wyszukiwarce – w powiązaniu z zapytaniem użytkownika, zaś w sieci partnerskiej – w związku z treścią artykułu czytanego przez niego. W ten sposób oferta reklamodawcy jest prezentowana tylko i wyłącznie internautom, którzy są nią zainteresowani. Sieć Adkontekst pozwala dotrzeć do ponad 10 milionów polskich internautów*. Zrzesza najbardziej opiniotwórcze i renomowane serwisy polskiego Internetu – między innymi WP.pl, Gratka.pl, o2.pl, IDG.pl, serwisy PolskaPresse (m.in. naszemiasto.pl, wiadomości24.pl), serwisy Mediów Regionalnych, Rzeczpospolita.pl, Yellowpages.pl, ePuls.pl).

Zmiany w ofercie wprowadzono w odpowiedzi na najnowsze trendy na rynku reklamy internetowej – reklamodawcy dostrzegli bowiem potencjał reklamy w wyszukiwarkach oraz w serwisach partnerskich. W badaniach efektywności różnych form reklamy w internecie, 30% marketerów wskazało marketing w wyszukiwarkach jako przynoszącą największy zwrot z inwestycji. Dla porównania, 12% wskazało na e-mail marketing, a 4% na PR i uczestnictwo w konferencjach (SEMPO, 2006).

„Z danych IAB wynika, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w 2007 roku wyniosły 110 mln złotych, co oznacza wzrost aż o 83% w porównaniu z rokiem poprzednim. Na rok 2008 prognoza jest też optymistyczna i zakłada wzrost do 190 mln złotych. – podkreśla Grzegorz Borowski z Wirtualnej Polski, odpowiedzialny za projekt Adkontekst – O rosnącej popularności tej formy reklamy decyduje m.in. fakt, że jest ona niedroga i z założenia trafia do odbiorców, którzy są zainteresowani przekazem, a więc do potencjalnych klientów. Poza tym reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, ale za przejście klienta na jego stronę WWW. Wraz z Netsprint.pl pracujemy nad doskonaleniem naszej sieci reklamy Adkontekst od wielu lat. Mamy świadomość jej znaczenia i chcemy być pierwszym wyborem reklamodawców zakładających w swoich budżetach promocyjnych wydatki na kontekstową reklamę internetową.”

„Część naszych reklamodawców chce wysokiego zwrotu ze środków zaangażowanych w kampanię i dotarcia do bardzo wąskiej grupy potencjalnych klientów. Dla innych najważniejsza jest możliwość pozyskania relatywnie niedużym kosztem dużej liczby internautów zainteresowanych ich ofertą. Często bardzo istotne jest, aby przy okazji wzmacniać budowę ich marki. Jest dla nas bardzo ważne, aby nasi reklamodawcy precyzyjnie określali cele kampanii reklamowej i później je realizowali. Dlatego obok coraz lepszych narzędzi, zapewniamy im, na każdym etapie kampanii, dostęp do doświadczonych konsultantów naszej sieci” – powiedział Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl.

Najważniejsze cechy reklamy w sieci Adkontekst

Reklama w Adkontekście umożliwia precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do grupy docelowej interesującej danego reklamodawcę. Dzięki połączeniu potencjału wyszukiwarki i sieci partnerskiej zapewnia możliwość dotarcia do zdecydowanej większości polskich internautów. W odróżnieniu od wielu innych mediów, reklamodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami oraz nad miejscem emisji reklamy. O efektywności kosztowej takiej formy promocji w duźej mierze decyduje model rozliczeń Pay-per-Click – reklamodawca płaci tylko, jeśli internauta kliknie w jego reklamę i zostanie przekierowany na jego stronę internetową.

Reklamodawca sam decyduje o cenie, jaką jest gotów zapłacić za jedno kliknięcie. W zależności od swojej strategii może wybrać jeden z dwóch modeli:

• Max CPC – reklamodawca określa maksymalną cenę za klikniecie, którą jest gotowy zapłacić za przekierowanie internauty. System automatycznie optymalizuje realny koszt kliknięcia (w oparciu o działanie mechanizmu aukcyjnego).

• Stałe CPC – reklamodawca określa realną cenę za każde kliknięcie, co ułatwia precyzyjne zaplanowanie liczby kliknięć w ramach założonego budżetu. W modelu aukcyjnym, dzięki wykorzystaniu złożonych algorytmów reklamy te rywalizują na równi z reklamami w modelu Max CPC Reklamodawcy, którzy zdecydują się na dłużej korzystać z sieci Adkontekst mogą liczyć na atrakcyjny program lojalnościowy (m.in. otrzymując darmowe punkty po przekroczeniu określonego progu wielkości zamówienia).

Ponadto, odróżnieniu od wielu innych sieci, reklamodawca ma możliwość pełnej kontroli nad miejscem prezentowania reklam – może dodawać i wyłączać słowa kluczowe oraz kategorie tematyczne, a także decydować zarówno o emisji na wybranych kategoriach serwisów, jak i na pojedynczych wortalach tematycznych. Firmy, które chcą reklamować się na konkretnym obszarze geograficznym (region lub miasto) mogą skorzystać z mechanizmu geotargetowania.

Reklamodawcy mogą również korzystać z unikalnego produktu Adkontekst Exclusive - graficzno-tekstowej formy reklamowej emitowanej w jako billboard, rectangle lub skyscraper. Produkt ten bardzo efektywnie wspomaga kampanie brandingowe klientów, przy zachowaniu korzystnego modelu rozliczeń (klient płaci tylko za przekierowanie).

Dla reklamodawców zainteresowanych wykorzystaniem wszystkich możliwości sieci przygotowano poradnik: „Jak skutecznie dotrzeć do klientów w sieci Adkontekst” – dostępny pod adresem: WWW.adkontekst.pl/Poradnik

* Megapanel, Gemius, styczeń 2008.

Adkontekst jest to sieć reklamy kontekstowej, emitowanej w wynikach wyszukiwania i serwisach partnerskich. Sieć zarządzana jest wspólnie przez NetSprint.pl i Wirtualną Polskę.

NetSprint.pl dostarcza złożone rozwiązania w obszarze wyszukiwania oraz reklamy kontekstowej dla klientów biznesowych. Oferta firmy obejmuje reklamę w wyszukiwarce i sieci kontekstowej, tworzenie mechanizmów wyszukiwawczych na potrzeby korporacji, serwisów i sklepów internetowych oraz monitoring komunikacji w internecie pod marką NewsPoint.

NetSprint.pl prowadzi sprzedaż reklam w sieci reklamy kontekstowej Adkontekst oraz w wynikach wyszukiwania w NetSprint.pl i WP. Ich łączny zasięg to ponad 10 mln polskich internautów (Megapanel PBI/Gemius). Firma oferuje systemy do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, stron internetowych, intranetu oraz sklepów internetowych. Usługa monitorowania komunikacji w internecie – NewsPoint - pozwala na monitorowanie ponad 1300 polskich i 600 serwisów zagranicznych, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi.

Wyszukiwarka NetSprint jest dostępna na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach oraz kilku tysiącach witryn amatorskich.

Właścicielem NetSprint.pl jest grupa medialna Mecom Europe. Od czerwca 2007 roku NetSprint.pl należy do Interactive Advertising Bureau Polska.

Wirtualna Polska (www.wp.pl) – pierwszy polski portal internetowy, multimedialna platforma komunikacji, informacji i transakcji elektronicznych. Współtworzona przez użytkowników Sieci jest jednym z najchętniej odwiedzanych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc w polskim Internecie. Miesięczna liczba odsłon stron portalu Wirtualna Polska przekracza 2 miliardy 62 miliony (za: Megapanel PBI/Gemius, I 2008). Systematycznie wzbogacając swe zasoby, WP.pl udostępnia użytkownikom największą liczbę internetowych serwisów tematycznych, wysokiej klasy rozwiązania e-biznes, telewizję i radio internetowe, najbogatszą w polskiej Sieci ofertę reklamową oraz profesjonalne witryny finansowe. WP jest także operatorem sieci komórkowej WPmobi.

 

Wywieś trampki!
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:12

mBank zainicjował akcję społecznościową „Trampek” skierowaną do mieszkańców Łodzi.   

"Trampek" to akcja, która ma na celu zwrócenie łodzianom uwagi na organizowany już po raz piąty mBank Łódź Maraton. Bank zachęca mieszkańców do wsparcia i solidaryzowania się z biegaczami w bardzo prosty, a zarazem nowatorski sposób - poprzez wywieszenie obuwia sportowego w oknach swoich domów. Łodzianie, którzy przyłączą się do akcji mają również możliwość pokazania, że opowiadają się za zdrowym i aktywnym stylem życia.

Aby przekonać mieszkańców do tego pomysłu przez całą sobotę, 10 maja br. na Rynku Manufaktury będą rozdawane papierowe, czerwone trampki.  

Przygotowując akcję „Trampek” zależało nam głównie, aby zachęcić łodzian do aktywnego kibicowania maratończykom. Mamy nadzieję, że mieszkańcy chętnie przyłączą się do akcji, pokazując, że wspierają tego typu aktywności. Działania społecznościowe skoncentrowane na sporcie i aktywnym stylu życia są podstawową wartością dla mBanku, stanowiąc również kluczowy element naszej strategii sponsoringowej – podkreśla Anna Skusiewicz rzecznik mBank Łódź Maratonu.

Piąta, jubileuszowa edycja mBank Łódź Maratonu odbędzie się 18 maja br. W tym roku start i meta maratonu znajduje się w Manufakturze. Szczegółowa trasa wszystkich biegów oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się w serwisie internetowym 5. mBank Łódź Maratonu - www.maraton.com.pl. Znajdą się tam wszelkie informacje dotyczące łódzkiej imprezy.

Oprócz biegu głównego (42 km 195 m) miłośnicy biegania mają do wyboru jeszcze inne trasy:

półmaraton (21 km 97 m), Ogólnopolski Otwarty Bieg o „Złoty Toporek" Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (10,5 km), bieg rekreacyjny (2,5 km).

Organizatorzy łódzkiego maratonu przewidzieli nagrody w 20 kategoriach wiekowych (kategoria co 5 lat) dla kobiet i mężczyzn. Dodatkowo wśród maratończyków, którzy ukończą bieg rozlosowany zostanie nowy Chevrolet Aveo. Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w swojej konkurencji zgodnie z regulaminem otrzymają medal po przekroczeniu linii mety oraz dyplom.

Dodatkowe Informacje o mBank Łódź Maraton:

Organizator:

Rudzki Klub Sportowy w Łodzi

Sponsor tytularny:

mBank

Partnerzy:

Urząd Miasta Łodzi Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura Chevrolet Trax – oficjalna flota 5mBank Łódź Maratonu Patronaty medialne: Gazeta Wyborcza TVP 3 Łódź Radio Łódź www.swiatsportu.pl www.lodzianin.pl

Łódzki maraton został oficjalnie zgłoszony do kalendarzy:

AIMS/IAAF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Imprez Biegowych), PSB (Polskie Stowarzyszenie Biegów), PZLA (Polski Związek Lekkiej Atletyki). ŁOZLA (Łódzki Okręgowy Związek Lekkiej Atletyki).

DFP pozyskała nowych klientów
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:11

Łódzka grupa doradczo-inwestycyjna została Autoryzowanym Doradcą spółek Lucky Star Polska i „nonilion”. DFP ma przygotować firmy do wejścia na rynek NewConnect. 

W obu przypadkach wejście na rynek alternatywny będzie połączone z emisją papierów wartościowych spółek. Umowy przewidują najpierw wsparcie przy zmianie form prawnych firm ze spółek z ograniczoną odpowiedzialnością na akcyjne, a potem zaplanowanie i wykonanie całego procesu wprowadzenia do Alternatywnego Systemu Obrotu na rynku NewConnect. Dla spółki „nonilion” DFP ma przygotować i nadzorować ofertę prywatną, dla Lucky Star Polska ofertę prywatną lub publiczną. 

Lucky Star Polska sp. z o.o. jest łódzką spółką z trzynastoletnią historią. Zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną sprzętu komputerowego, m.in. posiada własną markę komputerów Magic. Ponadto firma zajmuje się importem i dystrybucją quadów, w tym pod własną nazwą Lucky Star i skuterów PGO oraz akcesoriów motoryzacyjnych. 

Warszawska spółka „nonilion” powstała w 1997 r. Prowadzi dystrybucję i kompleksowy serwis opon przemysłowych i rolniczych, w tym wielkowymiarowych, na obszarze całej Polski. Oferta firmy obejmuje produkty wszystkich największych koncernów oponiarskich m.in. Goodyear, Michelin, Bridgestone czy Continental. Spółka jest także bezpośrednim importerem i dystrybutorem opon przemysłowych z krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu, na przykład białoruskiej marki Belshina czy chińskiej Triangle.

Rekordowy Zysk Na Finiszu Integracji
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:11

Bank Pekao SA osiągnął w pierwszym kwartale 2008 roku rekordowy zysk netto w wysokości 1 mld 138 mln złotych, co oznacza wzrost w porównywalnych warunkach o 22,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2007. Zyskowność Banku nadal się zwiększała, a wskaźnik ROE (zwrot z kapitału własnego) ukształtował się na poziomie 22,8%, w porównaniu do 22,4% w pierwszym kwartale 2007 roku. Grupa osiągnęła przychody na poziomie 2 mld 341 mln złotych, co oznacza wzrost na poziomie 10,7% rok do roku. 

Zgodnie z obowiązującymi zasadami International Financial Reporting Standards (IFRS), skonsolidowane wyniki Grupy Banku Pekao SA osiągnięte w pierwszym kwartale 2008 r. są następujące:

Skonsolidowany zysk netto wyniósł 1 mld 138 mln złotych, czyli o 22,8% więcej niż w pierwszym kwartale 2007 r. Wynik operacyjny netto wyniósł 1 mld 412 mln złotych, o 15,9% więcej niż w pierwszym kwartale 2007 r. Przychody wzrosły o 10,7% względem pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnęły 2 mld 341 mln złotych. Koszty działania Banku wyniosły 929 mln złotych, będąc tylko o 3,6% wyższe niż w pierwszym kwartale 2007 r. Wskaźnik kosztów do dochodów był o 2,7 p.p. niższy niż w analogicznym okresie 2007 r. i spadł poniżej granicy 40%, osiągając 39,7%.

Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 1 mld 138 mln złotych, o 22,8% lepszy niż przed rokiem, dzięki 10,7% wzrostowi przychodów połączonemu z dobrą kontrolą kosztów. Zysk netto był także wspomagany jednorazowym zyskiem około 350 mln złotych, wynikającym z transakcji sprzedaży części CDM Pekao SA świadczącej usługi brokerskie dla klientów instytucjonalnych oraz usługi bankowości inwestycyjnej. Jednocześnie, zysk netto za pierwszy kwartał 2007 roku zawierał jednorazowy zysk około 144 mln złotych, pochodzący z transakcji sprzedaży udziałów w Commercial Union PTE. 

Przychody Grupy wrosły o 10,7% również dzięki 12% wzrostowi przychodów z tytułu opłat i prowizji. Pozwoliło to uniknąć negatywnego wpływu złej sytuacji na rynkach finansowych, szczególnie w styczniu tego roku. Koszty działania banku zwiększyły się w pierwszym kwartale 2008 o 3,6%, wzrost ten był poniżej poziomu inflacji. 

Koszt ryzyka uległ dalszemu obniżeniu do poziomu 0,28%, z 0,49%, jaki odnotowano w całym 2007 roku. Dalsza poprawa jakości aktywów była możliwa dzięki skutecznemu zarządzaniu ryzykiem i pozytywnemu otoczeniu makroekonomicznemu. Wskaźnik ROE uległ poprawie w stosunku do pierwszego kwartału 2007, osiągając poziom 22,8%, podczas gdy wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 39,7%, potwierdzając tym samym długoterminowe pozytywne perspektywy wzrostu zysku. 

Działalność Banku w pierwszym kwartale 2008 roku koncentrowała się na finalizacji integracji z częścią Banku BPH, w której priorytetem była integracja IT. Dotychczas do systemu informatycznego Pekao zmigrowano z sukcesem 70 procent oddziałów dawnego Banku BPH należących do Pekao SA. Migracja została zakończona dla wszystkich Klientów instytucjonalnych banku oraz dla około 80% Klientów detalicznych. Cały proces zakończy się do końca maja 2008 roku, czyli zgodnie z wcześniejszymi założeniami. 

Odpływ klientów z Banku Pekao SA w pierwszym kwartale 2008 roku był na poziomie 0,77%, nie wykazując istotnych różnić z poziomami sprzed dnia rozpoczęcia fuzji z wydzieloną częścią Banku BPH. 

- Niezwłocznie po zakończeniu obecnej fazy integracji, skupimy się na rozwoju biznesu - powiedział Jan Krzysztof Bielecki, Prezes Zarządu Banku Pekao SA. - Naszym celem jest podniesienie poziomu  satysfakcji Klientów, czyli kluczowego elementu strategii banku.

- Jesteśmy teraz w sytuacji, w której możemy w pełni wykorzystać potencjał nowego Banku, umocnić naszą pozycję rynkowego lidera, zapewnić stały wzrost i poprawę jakości obsługi klientów - powiedział Luigi Lovaglio, I Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny Banku.