Archiwum 08 maja 2008


Wywieś trampki!
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:12

mBank zainicjował akcję społecznościową „Trampek” skierowaną do mieszkańców Łodzi.   

"Trampek" to akcja, która ma na celu zwrócenie łodzianom uwagi na organizowany już po raz piąty mBank Łódź Maraton. Bank zachęca mieszkańców do wsparcia i solidaryzowania się z biegaczami w bardzo prosty, a zarazem nowatorski sposób - poprzez wywieszenie obuwia sportowego w oknach swoich domów. Łodzianie, którzy przyłączą się do akcji mają również możliwość pokazania, że opowiadają się za zdrowym i aktywnym stylem życia.

Aby przekonać mieszkańców do tego pomysłu przez całą sobotę, 10 maja br. na Rynku Manufaktury będą rozdawane papierowe, czerwone trampki.  

Przygotowując akcję „Trampek” zależało nam głównie, aby zachęcić łodzian do aktywnego kibicowania maratończykom. Mamy nadzieję, że mieszkańcy chętnie przyłączą się do akcji, pokazując, że wspierają tego typu aktywności. Działania społecznościowe skoncentrowane na sporcie i aktywnym stylu życia są podstawową wartością dla mBanku, stanowiąc również kluczowy element naszej strategii sponsoringowej – podkreśla Anna Skusiewicz rzecznik mBank Łódź Maratonu.

Piąta, jubileuszowa edycja mBank Łódź Maratonu odbędzie się 18 maja br. W tym roku start i meta maratonu znajduje się w Manufakturze. Szczegółowa trasa wszystkich biegów oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się w serwisie internetowym 5. mBank Łódź Maratonu - www.maraton.com.pl. Znajdą się tam wszelkie informacje dotyczące łódzkiej imprezy.

Oprócz biegu głównego (42 km 195 m) miłośnicy biegania mają do wyboru jeszcze inne trasy:

półmaraton (21 km 97 m), Ogólnopolski Otwarty Bieg o „Złoty Toporek" Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (10,5 km), bieg rekreacyjny (2,5 km).

Organizatorzy łódzkiego maratonu przewidzieli nagrody w 20 kategoriach wiekowych (kategoria co 5 lat) dla kobiet i mężczyzn. Dodatkowo wśród maratończyków, którzy ukończą bieg rozlosowany zostanie nowy Chevrolet Aveo. Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w swojej konkurencji zgodnie z regulaminem otrzymają medal po przekroczeniu linii mety oraz dyplom.

Dodatkowe Informacje o mBank Łódź Maraton:

Organizator:

Rudzki Klub Sportowy w Łodzi

Sponsor tytularny:

mBank

Partnerzy:

Urząd Miasta Łodzi Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura Chevrolet Trax – oficjalna flota 5mBank Łódź Maratonu Patronaty medialne: Gazeta Wyborcza TVP 3 Łódź Radio Łódź www.swiatsportu.pl www.lodzianin.pl

Łódzki maraton został oficjalnie zgłoszony do kalendarzy:

AIMS/IAAF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Imprez Biegowych), PSB (Polskie Stowarzyszenie Biegów), PZLA (Polski Związek Lekkiej Atletyki). ŁOZLA (Łódzki Okręgowy Związek Lekkiej Atletyki).

Rekordowy Zysk Na Finiszu Integracji
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:11

Bank Pekao SA osiągnął w pierwszym kwartale 2008 roku rekordowy zysk netto w wysokości 1 mld 138 mln złotych, co oznacza wzrost w porównywalnych warunkach o 22,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2007. Zyskowność Banku nadal się zwiększała, a wskaźnik ROE (zwrot z kapitału własnego) ukształtował się na poziomie 22,8%, w porównaniu do 22,4% w pierwszym kwartale 2007 roku. Grupa osiągnęła przychody na poziomie 2 mld 341 mln złotych, co oznacza wzrost na poziomie 10,7% rok do roku. 

Zgodnie z obowiązującymi zasadami International Financial Reporting Standards (IFRS), skonsolidowane wyniki Grupy Banku Pekao SA osiągnięte w pierwszym kwartale 2008 r. są następujące:

Skonsolidowany zysk netto wyniósł 1 mld 138 mln złotych, czyli o 22,8% więcej niż w pierwszym kwartale 2007 r. Wynik operacyjny netto wyniósł 1 mld 412 mln złotych, o 15,9% więcej niż w pierwszym kwartale 2007 r. Przychody wzrosły o 10,7% względem pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnęły 2 mld 341 mln złotych. Koszty działania Banku wyniosły 929 mln złotych, będąc tylko o 3,6% wyższe niż w pierwszym kwartale 2007 r. Wskaźnik kosztów do dochodów był o 2,7 p.p. niższy niż w analogicznym okresie 2007 r. i spadł poniżej granicy 40%, osiągając 39,7%.

Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 1 mld 138 mln złotych, o 22,8% lepszy niż przed rokiem, dzięki 10,7% wzrostowi przychodów połączonemu z dobrą kontrolą kosztów. Zysk netto był także wspomagany jednorazowym zyskiem około 350 mln złotych, wynikającym z transakcji sprzedaży części CDM Pekao SA świadczącej usługi brokerskie dla klientów instytucjonalnych oraz usługi bankowości inwestycyjnej. Jednocześnie, zysk netto za pierwszy kwartał 2007 roku zawierał jednorazowy zysk około 144 mln złotych, pochodzący z transakcji sprzedaży udziałów w Commercial Union PTE. 

Przychody Grupy wrosły o 10,7% również dzięki 12% wzrostowi przychodów z tytułu opłat i prowizji. Pozwoliło to uniknąć negatywnego wpływu złej sytuacji na rynkach finansowych, szczególnie w styczniu tego roku. Koszty działania banku zwiększyły się w pierwszym kwartale 2008 o 3,6%, wzrost ten był poniżej poziomu inflacji. 

Koszt ryzyka uległ dalszemu obniżeniu do poziomu 0,28%, z 0,49%, jaki odnotowano w całym 2007 roku. Dalsza poprawa jakości aktywów była możliwa dzięki skutecznemu zarządzaniu ryzykiem i pozytywnemu otoczeniu makroekonomicznemu. Wskaźnik ROE uległ poprawie w stosunku do pierwszego kwartału 2007, osiągając poziom 22,8%, podczas gdy wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 39,7%, potwierdzając tym samym długoterminowe pozytywne perspektywy wzrostu zysku. 

Działalność Banku w pierwszym kwartale 2008 roku koncentrowała się na finalizacji integracji z częścią Banku BPH, w której priorytetem była integracja IT. Dotychczas do systemu informatycznego Pekao zmigrowano z sukcesem 70 procent oddziałów dawnego Banku BPH należących do Pekao SA. Migracja została zakończona dla wszystkich Klientów instytucjonalnych banku oraz dla około 80% Klientów detalicznych. Cały proces zakończy się do końca maja 2008 roku, czyli zgodnie z wcześniejszymi założeniami. 

Odpływ klientów z Banku Pekao SA w pierwszym kwartale 2008 roku był na poziomie 0,77%, nie wykazując istotnych różnić z poziomami sprzed dnia rozpoczęcia fuzji z wydzieloną częścią Banku BPH. 

- Niezwłocznie po zakończeniu obecnej fazy integracji, skupimy się na rozwoju biznesu - powiedział Jan Krzysztof Bielecki, Prezes Zarządu Banku Pekao SA. - Naszym celem jest podniesienie poziomu  satysfakcji Klientów, czyli kluczowego elementu strategii banku.

- Jesteśmy teraz w sytuacji, w której możemy w pełni wykorzystać potencjał nowego Banku, umocnić naszą pozycję rynkowego lidera, zapewnić stały wzrost i poprawę jakości obsługi klientów - powiedział Luigi Lovaglio, I Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny Banku.

DFP pozyskała nowych klientów
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:11

Łódzka grupa doradczo-inwestycyjna została Autoryzowanym Doradcą spółek Lucky Star Polska i „nonilion”. DFP ma przygotować firmy do wejścia na rynek NewConnect. 

W obu przypadkach wejście na rynek alternatywny będzie połączone z emisją papierów wartościowych spółek. Umowy przewidują najpierw wsparcie przy zmianie form prawnych firm ze spółek z ograniczoną odpowiedzialnością na akcyjne, a potem zaplanowanie i wykonanie całego procesu wprowadzenia do Alternatywnego Systemu Obrotu na rynku NewConnect. Dla spółki „nonilion” DFP ma przygotować i nadzorować ofertę prywatną, dla Lucky Star Polska ofertę prywatną lub publiczną. 

Lucky Star Polska sp. z o.o. jest łódzką spółką z trzynastoletnią historią. Zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną sprzętu komputerowego, m.in. posiada własną markę komputerów Magic. Ponadto firma zajmuje się importem i dystrybucją quadów, w tym pod własną nazwą Lucky Star i skuterów PGO oraz akcesoriów motoryzacyjnych. 

Warszawska spółka „nonilion” powstała w 1997 r. Prowadzi dystrybucję i kompleksowy serwis opon przemysłowych i rolniczych, w tym wielkowymiarowych, na obszarze całej Polski. Oferta firmy obejmuje produkty wszystkich największych koncernów oponiarskich m.in. Goodyear, Michelin, Bridgestone czy Continental. Spółka jest także bezpośrednim importerem i dystrybutorem opon przemysłowych z krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu, na przykład białoruskiej marki Belshina czy chińskiej Triangle.

Dyrektor Banku ds. MultiBanku
Autor: muzyczny
08 maja 2008, 14:10

Z początkiem maja 2008 r. Prezes Zarządu BRE Banku SA Mariusz Grendowicz powołał nowego Dyrektora Banku ds. MultiBanku. Został nim Cezary Kocik, który pełnił będzie jednocześnie funkcję Dyrektora Departamentu Marketingu i Sprzedaży Bankowości Detalicznej.  
 
Z Grupą BRE Banku związany jest od 2004 roku. Do września 2007 roku kierował pracą Departamentu Kredytów Detalicznych w BRE Banku, a następnie objął stanowisko Dyrektora Departamentu Marketingu i Sprzedaży Bankowości Detalicznej.

Przed podjęciem pracy w BRE Banku zajmował się między innymi rynkiem kapitałowym oraz sprzedażą produktów bankowych osobom fizycznym i SME. Pracę w sektorze finansowym rozpoczął w 1994 roku w Powszechnym Banku Gospodarczym, a następnie przez 4 lata nadzorował pracę w V Oddziale Pekao S.A. w Łodzi.

Cezary Kocik ukończył studia na kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Łódzkim.