Archiwum 06 maja 2008


Expander rozwija markę Prestige
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:13

Firma doradcza Expander otwiera drugą placówkę dedykowaną zamożnym klientom. Zamierza dalej rozwijać markę Expander Prestige oraz zwiększyć jej udział w sprzedaży kredytów i produktów inwestycyjnych.

- Polskie społeczeństwo szybko się bogaci. Zajmujemy obecnie czołowe miejsce w Europie pod względem przyrostu liczby osób osiągających ponadprzeciętne dochody. Jednocześnie odsetek osób korzystających z usług przeznaczonych dla zamożnych klientów ciągle jest niski - mówi Grzegorz Mann, wiceprezes Expandera. Marka Expander Prestige, pod jaką świadczone są usługi dla zamożnych klientów, istnieje od 2005 roku. – Wysoki potencjał rozwoju dostrzegamy szczególnie w segmencie klientów tzw. personal banking, czyli osiągających dochody netto w przedziale od 8 do 15 tys. zł – dodaje G. Mann.

W Warszawie funkcjonują już dwa oddziały prestiżowe, planowane jest otwarcie podobnych placówek w innych miastach. Obsługą zamożnych klientów zajmuje się w tej chwili 11 doradców finansowych, posiadających najwyższe kwalifikacje oraz bogate doświadczenie w obsłudze wniosków kredytowych i inwestycyjnych. W I kwartale 2008 r. placówka Expander Prestige osiągnęła 16-proc. udział w sprzedaży kredytów hipotecznych we wszystkich oddziałach warszawskich oraz 20-proc. udział w sprzedaży produktów inwestycyjnych.

Expander Prestige to połączenie specjalnej oferty produktowej, najwyższej jakości obsługi oraz usług dodatkowych, np. notarialnych czy podatkowych. – Klientom zamożnym oferujemy dedykowane produkty oszczędnościowo-inwestycyjne, np. Aegon Prestige czy zarządzanie pakietem papierów wartościowych proponowane we współpracy z Credit Suisse Asset Management, mamy też możliwość stworzenia dla nich tzw. produktów szytych na miarę, np. lokat strukturyzowanych – informuje Wojciech Chlebowski, dyrektor Expander Prestige. – Osobom zaciągającym kredyty hipoteczne proponujemy ponadstandardowe usługi, m.in. kompletowanie dokumentów. Poza tym, negocjujemy dla nich niższe marże w bankach – dodaje. Klienci Expander Prestige to zwykle osoby bardzo wymagające, posiadające wiedzę o rynkach finansowych i oczekujące nietypowych rozwiązań.

Plany rozwoju Expander Prestige zakładają zwiększenie liczby klientów i dedykowanych placówek oraz wprowadzenia nowych rozwiązań inwestycyjnych. Obecnie trwają prace nad stworzeniem unikalnego, matematycznego modelu budowy portfela inwestycyjnego, opartego na analizie wyników funduszy inwestycyjnych oraz analizie trendów w podstawowych segmentach rynku finansowego, z uwzględnieniem profilu ryzyka klienta. W kwietniu do zespołu Expandera dołączył Rafał Lerski, licencjonowany doradca inwestycyjny, który jest odpowiedzialny m.in. za konstruowanie portfeli modelowych.

Expander jest niezależnym doradcą finansowym, oferującym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredyty hipoteczne i gotówkowe. Obecnie Expander ma 65 oddziałów w całej Polsce oraz ok. 280 doradców finansowych. Nowa strategia rozwoju Expandera, będąca konsekwencją dokonanych pod koniec ub.r. zmian właścicielskich, zakłada ekspansję zagraniczną, powiększenie oferty produktowej, rozbudowę sieci oddziałów oraz umocnienie marki. Jej pierwsze efekty to wzrost sprzedaży o 30% w I kwartale br. (r/r) kredytów hipotecznych. Wartość wniosków kredytowych brutto wysłanych w kwietniu była aż o 80% wyższa niż w kwietniu 2007 roku. Właścicielem 60% udziałów w Expanderze jest konsorcjum zarządzane przez Innova Capital, a pozostałych 40% GE Money.

mBank po IQ 2008
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:12

W I kwartale mBank wypracował 35,4 mln zysku brutto (z uwzględnieniem wyniku mBanku w Czechach i na Słowacji). Na koniec kwartału mBank miał 1,73 mln Klientów, którzy otworzyli 2,3 mln rachunków i zdeponowali 8,8 mld zł.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. mBank pozyskał 103,7 tys. Klientów. Jednocześnie liczba rachunków wzrosła o 6% i wyniosła 2,3 mln. W tym samym czasie liczba obsługiwanych mikrofirm zwiększyła się o 12,6 tys.

W pierwszym kwartale br. wartość depozytów zgromadzonych przez klientów mBanku wyniosła 8,8 mld PLN.

W tym samym okresie mBank udzielił kredytów hipotecznych na kwotę 666,6 mln PLN. Wartość wszystkich kredytów na koniec marca 2008 wynosiła 6,2 mld PLN - od początku roku przyrost wyniósł 0,84 mld PLN (+15%).

Mondial w natarciu
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:12

Światowy lider w dziedzinie usług assistance, Mondial Assistance otwiera swój oddział w Rosji. Dzięki niemu pomoc w sytuacjach kryzysowych będzie udzielana jeszcze szybciej.

Nowa placówka została uruchomiona 1 marca. Rozpoczęła działalność od współpracy z ubezpieczycielami i dostawcami samochodów. Na decyzję o rozszerzeniu skali działania o rynek wschodni wpłynęła nie tylko dobra sytuacja gospodarcza Rosji, lecz także ogromny potencjał tamtejszej klasy średniej. Szacuje się, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba przedstawicieli klasy średniej w Rosji powiększyła się dwukrotnie. Obecnie liczy blisko 13 milionów.

Wraz ze wzrostem zamożności, Rosjanie coraz chętniej korzystają z produktów i usług świadczących o ich pozycji społecznej. Rośnie konsumpcja, powstają wciąż nowe centra handlowe, zwiększa się także liczba osób wyjeżdżających zagranicę. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie wyspecjalizowanymi produktami, także finansowymi, Mondial Assistance, do tej pory działający na rosyjskim rynku poprzez swoją sieć korespondentów, zdecydował się na otwarcie samodzielnego oddziału.

-Powiększenie sieci Mondial Assistance o rynek wschodni ma niebagatelne znaczenie także dla Polaków. W ubiegłym roku ponad 720 tys. naszych obywateli wyjechało do Rosji. Posiadając tam placówkę, będziemy mogli jeszcze szybciej udzielić im pomocy w sytuacji kryzysowej. – tłumaczy Marzena Kozdrowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Mondial Assistance.

Mondial Assistance Group posiada 37 Centrów Operacyjnych w 28 krajach na 5 kontynentach. Na sukces firmy  pracuje sieć o światowym zasięgu składająca się z 240 korespondentów i 400 000 usługodawców.  Do tej pory z oferowanych przez firmę usług skorzystało łącznie ponad 250 milionów beneficjentów.

Kontynuacja wzrostu - wyniki Grupy BRE Banku...
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:11

Pierwszy kwartał 2008 r. Grupa BRE Banku zamknęła skonsolidowanym zyskiem brutto w wysokości 427,6 mln zł (350 mln zł netto), co oznacza 145% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wszystkie linie biznesowe oraz strategiczne Spółki Grupy rozwijały się dynamicznie, kontynuując pozytywny trend wzrostowy obserwowany w roku ubiegłym.

Istotny wpływ na zrealizowany wynik miała transakcja sprzedaży spółki Vectra S.A. z zyskiem na poziomie 137,7 mln zł (wobec 89,5 mln zł zysku ze sprzedaży spółki SAMH w roku poprzednim). Wskaźnik zwrotu z kapitału brutto (ROE) w pierwszym kwartale ukształtował się na poziomie 52% (bez transakcji jednorazowych wyniósłby 35,3% wobec 32% w I kw. 2007r).

Wraz z nowym Zarządem, zastaliśmy Bank w bardzo dobrej kondycji. Chciałbym podkreślić, że BRE Bank jest jedną z wiodących instytucji na rynku, zarówno w obszarze bankowości korporacyjnej jak i detalicznej. Dzisiaj zajmuje trzecią pozycję pod względem wartości aktywów jak i liczby klientów detalicznych. Dlatego zmierzenie się z dokonaniami moich poprzedników, dla których mam wiele szacunku, jest dużym wyzwaniem. Będziemy nadal dynamicznie się rozwijać, natomiast akcent przeniesiony zostanie z tempa wzrostu na jego jakość i wymiar finansowy – podkreśla Mariusz Grendowicz, Prezes Zarządu BRE Banku.

Na wyniki finansowe po pierwszym kwartale br. główny wpływ miały: 

1. Stały wzrost portfela kredytowego oraz depozytów klientów dzięki rozwojowi bankowości detalicznej oraz utrzymującej się pozytywnej tendencji ożywienia na rynku kredytów dla przedsiębiorstw. Po pierwszym kwartale br. wartość całego portfela kredytów i pożyczek (brutto) wyniosła 37,9 mld zł. Oznacza to wzrost o  11,4 mld zł r/r, t.j. o 44,3%. Dynamicznie wzrósł zarówno portfel kredytów klientów indywidualnych jak i korporacyjnych odpowiednio o 5,3 mld zł r/r, do 15, 2 mld zł t.j. o 53,6% i o 6,3 mld zł r/r do 21,8 mld zł, tj. o 40%),
2. Istotny wkład spółek objętych konsolidacją do wyników Grupy. Zysk brutto wypracowany przez spółki Grupy wzrósł o ponad 70% i wyniósł 88,7 mln zł, wobec 51,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku,
3. Wysoka dyscyplina kosztów zarówno w Banku, jak i w spółkach Grupy,5.  Utrzymanie wysokiej jakości portfela kredytowego, (niskie koszty z tytułu utraty wartości kredytów i pożyczek -  22,2 mln zł w I kw. wobec 6,9 mld zł w I kw. 2007r.) 

Zależy nam na zrównoważonym wzroście. Utrzymujemy główne założenia dotyczące dotychczasowej strategii. Drobne zmiany dążące do równomiernego rozłożenia akcentów pomiędzy źródłami dochodu Banku zaproponujemy najprawdopodobniej na przełomie września i października. Również średnioterminowe plany biznesowe banku, na tym etapie, nie ulegają modyfikacji – dodaje Mariusz Grendowicz.

Korporacje i Rynki Finansowe

W pierwszym kwartale br. Pion Korporacji i Rynków Finansowych (grupujący obszary Klientów Korporacyjnych i Instytucji oraz Działalności Handlowej i Inwestycyjnej) wypracował 321 mln zł zysku brutto, co oznacza wzrost o 183 mln zł r/r, t.j. o 133%. Tym samym udział tego Pionu w zysku Grupy był decydujący i wyniósł 75%. Przez pierwsze trzy miesiące br. znacząco wzrosły zarówno aktywa (wzrost o 24% r/r z 37,6 mld zł do 46,5 mld zł w marcu 2008r.), jak i pasywa (wzrost o 22,5% r/r, z 34,8 mld zł w marcu 2007 r. do 42,7 mld zł w marcu 2008r.). Główny wpływ na wynik miał wynik z tytułu odsetek (182,2 mln zł), z tytułu prowizji (91 mln zł), oraz wynik na działalności handlowej (104,3 mln zł). Spółki Obszaru Korporacji i Rynków Finansowych utrzymują swój istotny wkład do wyników Pionu. Najwyższy udział miały BRE Bank Hipoteczny, Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Leasing, oraz Intermarket Bank.
(szczegóły w załączniku nr 1)

Bankowość detaliczna

W I kwartale Pion Bankowości Detalicznej (mBank, MultiBank i Private Banking & Wealth Management) wypracował 76,0 mln zł zysku brutto (69,3 mln w I kw. 2007), co stanowi 18% udziału w skonsolidowanym zysku brutto Grupy. Banki detaliczne obsługują 2,16 mln Klientów, którzy otworzyli 2,6 mln rachunków i zdeponowali 12 mld zł. Główny wpływ na wynik miał wzrost z tytułu dochodów odsetkowych o 52% i prowizyjnych o 10%. Tym samym udział dochodów bankowości detalicznej w łącznych dochodach odsetkowych i prowizyjnych Grupy zwiększył się z poziomu 37,4% w I kw. 2007 r. do 40,8% obecnie.
(szczegóły w załączniku nr 2)

70% wzrost zysku brutto Spółek Grupy

Spółki Grupy BRE Banku objęte konsolidacją wypracowały od początku roku 88,7 mln zł zysku brutto, osiągając 70% wzrost w stosunku do I kw. 2007. Tym samym udział spółek strategicznych w wyniku Grupy wynosi 21%. Największy wkład do wyniku miały BRE.locum, BRE Bank Hipoteczny, Dom Inwestycyjny BRE, BRE Leasing oraz Intermarket Bank.
(szczegóły w załączniku nr 3)

Najważniejsze wskaźniki

Istotny wzrost dochodów operacyjnych oraz wysoka dyscyplina kosztów znalazły odzwierciedlenie w poprawie wskaźników zyskowności i efektywności działania w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Stopa zwrotu na kapitale Grupy BRE Banku (ROE) wyniosła w I kwartale br. 52,0%, wobec 45,8% w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wskaźnik zwrotu z kapitału bez transakcji jednorazowych (sprzedaż wszystkich posiadanych akcji spółki Vectra S.A. w br., oraz sprzedaż akcji SAMH w 2007 roku) wyniósł 35,3% wobec 32% w I kw. 2007r.

Mimo wzrostu aktywności biznesowej, udało się utrzymać ścisłą dyscyplinę kosztową: współczynnik kosztów do dochodów spadł do 43,6% i był znacząco niższy od osiągniętego rok temu (49% r/r).

W I kwartale współczynnik wypłacalności Grupy wyniósł 9,48%, wobec 10,16% w grudniu 2007r. oraz 10,86% na koniec marca 2007r. Niewielkie obniżenie wskaźnika było skutkiem zmiany metodologii kalkulacji w związku z wejściem w życie II Umowy Bazylejskiej, oraz dynamicznego rozwoju akcji kredytowej. W rezultacie fundusze własne Grupy na koniec marca br. osiągnęły poziom 4,3 mld zł, wobec 3,5 mld zł na koniec marca 2007 r. przy wzroście wymogu kapitałowego odpowiednio z poziomu 2,6 mld zł z końca marca ubiegłego roku do 3,7 mld zł w roku bieżącym (z czego 0,3 mld zł dotyczy ryzyka operacyjnego).

Wiosenna promocja G DATA dla resellerów
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 18:42

Firma G DATA Software przygotowała „Gorącą Promocję” dla resellerów. Na jej warunkach, oficjalni dystrybutorzy firmy będą sprzedawać programy G DATA (AntiVirus, InternetSecurity, TotalCare) po promocyjnych cenach. Promocja trwać będzie do końca maja.

W ramach promocji, oficjalni dystrybutorzy oprogramowania G DATA Software, firmy Action, ABC Data oraz Tech Data oferować będą programy zabezpieczające komputer po nowych, atrakcyjnych cenach:

G DATA AntiVirus 2008                                      69,00 zł           
G DATA InternetSecurity 2008                           79,00 zł           
G DATA TotalCare 2008                                      89,00 zł

Powyższe promocyjne ceny dotyczą programów w wersji BOX z licencją na 1 PC. Promocja trwa do 31 maja 2008.

G DATA AntiVirus 2008 program gwarantujący pełną ochronę komputera przed zagrożeniami z Internetu przy jednoczesnej oszczędności zasobów systemowych. Najszybciej na rynku reaguje na pojawienie się nowych wirusów. Program chroni komputer kompleksowo, ponieważ zabezpiecza wszystkie kanały komunikacyjne – pocztę elektroniczną, komunikatory, skanuje również przeglądane strony www.

G DATA InternetSecurity 2008 to pakiet do kompleksowej ochrony komputera, w którego skład wchodzi program antywirusowy i osobisty firewall zoptymalizowany dla gier PC oraz filtr spamu. Wyposażony jest też w moduły kontroli rodzicielskiej i filtrowania treści przeglądanych stron www. Wszyscy użytkownicy pakietu zyskują również darmowy dostęp do aktualizacji sygnatur wirusów oraz pomocy technicznej przez rok od dokonania zakupu.

G DATA TotalCare 2008 to pakiet, w którego skład wchodzi  program InternetSecurity 2008 oraz moduły G DATA Backup i G DATA Tuning. To kompletne rozwiązanie, umożliwiające zabezpieczenie komputera przed zagrożeniami z Internetu i ochronę danych. Moduł G DATA Backup automatycznie tworzy kopie zapasowe plików wg ustalonego harmonogramu i zapisuje je na wybranym dysku. Użytkownicy pakietu TotalCare otrzymują bezpłatnie konto na serwerze ftp o pojemności 1 GB, gdzie mogą przechowywać skopiowane dane. G DATA Tuning jest to narzędzie, które skanuje komputer w poszukiwaniu potencjalnych problemów i optymalizuje system zgodnie z preferencjami. Niszczy również niepotrzebne pliki tymczasowe i naprawia błędy w rejestrze systemu.