Expander rozwija markę Prestige
06 maja 2008, 19:13
Firma doradcza Expander otwiera
drugą placówkę dedykowaną zamożnym klientom. Zamierza dalej rozwijać
markę Expander Prestige oraz zwiększyć jej udział w sprzedaży kredytów
i produktów inwestycyjnych.
- Polskie społeczeństwo
szybko się bogaci. Zajmujemy obecnie czołowe miejsce w Europie pod
względem przyrostu liczby osób osiągających ponadprzeciętne dochody.
Jednocześnie odsetek osób korzystających z usług przeznaczonych dla
zamożnych klientów ciągle jest niski - mówi Grzegorz Mann,
wiceprezes Expandera. Marka Expander Prestige, pod jaką świadczone są
usługi dla zamożnych klientów, istnieje od 2005 roku. – Wysoki
potencjał rozwoju dostrzegamy szczególnie w segmencie klientów tzw.
personal banking, czyli osiągających dochody netto w przedziale od 8 do
15 tys. zł – dodaje G. Mann.
W Warszawie funkcjonują już dwa oddziały prestiżowe, planowane jest otwarcie podobnych placówek w innych miastach. Obsługą zamożnych klientów zajmuje się w tej chwili 11 doradców finansowych, posiadających najwyższe kwalifikacje oraz bogate doświadczenie w obsłudze wniosków kredytowych i inwestycyjnych. W I kwartale 2008 r. placówka Expander Prestige osiągnęła 16-proc. udział w sprzedaży kredytów hipotecznych we wszystkich oddziałach warszawskich oraz 20-proc. udział w sprzedaży produktów inwestycyjnych.
Expander Prestige to połączenie specjalnej oferty produktowej, najwyższej jakości obsługi oraz usług dodatkowych, np. notarialnych czy podatkowych. – Klientom zamożnym oferujemy dedykowane produkty oszczędnościowo-inwestycyjne, np. Aegon Prestige czy zarządzanie pakietem papierów wartościowych proponowane we współpracy z Credit Suisse Asset Management, mamy też możliwość stworzenia dla nich tzw. produktów szytych na miarę, np. lokat strukturyzowanych – informuje Wojciech Chlebowski, dyrektor Expander Prestige. – Osobom zaciągającym kredyty hipoteczne proponujemy ponadstandardowe usługi, m.in. kompletowanie dokumentów. Poza tym, negocjujemy dla nich niższe marże w bankach – dodaje. Klienci Expander Prestige to zwykle osoby bardzo wymagające, posiadające wiedzę o rynkach finansowych i oczekujące nietypowych rozwiązań.
Plany rozwoju Expander Prestige zakładają zwiększenie liczby klientów i dedykowanych placówek oraz wprowadzenia nowych rozwiązań inwestycyjnych. Obecnie trwają prace nad stworzeniem unikalnego, matematycznego modelu budowy portfela inwestycyjnego, opartego na analizie wyników funduszy inwestycyjnych oraz analizie trendów w podstawowych segmentach rynku finansowego, z uwzględnieniem profilu ryzyka klienta. W kwietniu do zespołu Expandera dołączył Rafał Lerski, licencjonowany doradca inwestycyjny, który jest odpowiedzialny m.in. za konstruowanie portfeli modelowych.
Expander jest niezależnym doradcą finansowym, oferującym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredyty hipoteczne i gotówkowe. Obecnie Expander ma 65 oddziałów w całej Polsce oraz ok. 280 doradców finansowych. Nowa strategia rozwoju Expandera, będąca konsekwencją dokonanych pod koniec ub.r. zmian właścicielskich, zakłada ekspansję zagraniczną, powiększenie oferty produktowej, rozbudowę sieci oddziałów oraz umocnienie marki. Jej pierwsze efekty to wzrost sprzedaży o 30% w I kwartale br. (r/r) kredytów hipotecznych. Wartość wniosków kredytowych brutto wysłanych w kwietniu była aż o 80% wyższa niż w kwietniu 2007 roku. Właścicielem 60% udziałów w Expanderze jest konsorcjum zarządzane przez Innova Capital, a pozostałych 40% GE Money.
Dodaj komentarz