Archiwum maj 2008, strona 9


Generali uatrakcyjnia ubezpieczenia Autocasco...
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 15:43

Z początkiem maja br. Generali T.U. S.A. uatrakcyjnia ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych Autocasco. Wprowadzane przez Generali zmiany dotyczą zarówno taryf, jak i samej konstrukcji produktu, który staje się jeszcze bardziej elastyczny i dopasowany do zmieniających się potrzeb klientów. Nowa konstrukcja AC Generali daje możliwość dowolnego kształtowania produktu w ramach 3 dostępnych dla klienta wariantów: zakresu standardowego, programu Bezpieczny Kierowca lub programu Ekonomiczny Kierowca. Upraszczając i uatrakcyjniając taryfy Generali wprowadza dodatkowe zniżki, a także zmniejsza poziom składki minimalnej. 
- „Nowości w naszej ofercie AC zapewnią klientom Generali zarówno korzyści finansowe, jak i wiele udogodnień w konstrukcji ubezpieczenia,. Dzięki temu kierowcy mogą wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję ubezpieczenia oraz sposób kalkulacji składki. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom naszych obecnych klientów, ale liczymy, że nowa oferta spotka się również z zainteresowaniem osób nie korzystających dotychczas z usług naszej firmy. Mamy nadzieję, że wprowadzając dodatkowe zniżki oraz nowe funkcjonalności w AC Generali pozyskamy w ten sposób grupę nowych klientów, których zainteresuje pełna oferta ubezpieczeń komunikacyjnych” – mówi Dorota Cywińska – Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Generali T.U. S.A. 
Nowa tabela zniżek
Dodatkowym atutem nowego produktu Autocasco w Generali jest nowa tabela zniżek. Towarzystwo nie tylko zwiększyło do 10% premię dla stałych klientów, kontynuujących umowę ubezpieczenia AC (bez względu na to czy w ostatnim roku wystąpiła szkoda), ale także wprowadziło udogodnienia cenowe dla klientów posiadających inne polisy w Generali (zniżki nawet do 10%). Ponadto dla klientów z maksymalną zniżką z tytułu bezszkodowej jazdy i związanych z Generali od minimum 2 lat firma wprowadza możliwość zachowania prawa do 60 -proc. zniżki nawet po zgłoszeniu pierwszej szkody. Niewątpliwą zaletą tabeli Bonus Malus AC jest też możliwość uzyskania 60% zniżki już po 6 latach bezszkodowej jazdy.
- „Uproszczone zapisy taryf zwiększają ich czytelność, przez co ułatwiają naszym klientom zrozumienie warunków ubezpieczenia oraz zawarcie umowy. Nasze AC staje się też bardziej elastyczne i ułatwia dostosowanie finalnej konstrukcji produktu do indywidualnych potrzeb klientów o różnym profilu” – dodaje Dorota Cywińska.
Udogodnienia produktowe
Od maja br. Generali T.U. S.A. zniosło tzw. zasadę najwyższego ryzyka dla stref regionalnych, co oznacza że podstawą obliczenia składki będzie miejsce rejestracji pojazdu, nie zaś wyższa ze stref regionalnych, wynikających z miejsca zameldowania właściciela pojazdu. 
Dzięki modyfikacji oferty produktowej wszyscy klienci kupujący po raz pierwszy polisę AC w Generali mają zagwarantowaną ochronę ubezpieczeniową na pojazdy do 13 lat, zaś osoby kontynuujące umowę mogą ubezpieczyć nawet auta 15-letnie. Warto też podkreślić, że obecnie kradzież pojazdu nie będzie wpływała na klasę Bonus/Malus.  
Bez względu na poziom zniżek Bonus/Malus, zniżka za przebieg będzie mogła być udzielona również na podstawie oświadczenia oraz kopii ostatniej polisy, wystawionej na dany pojazd przez inną firmę ubezpieczeniową.
Nowościami oferty AC Generali są również:

- zmniejszenie składki minimalnej za AC z 400 do 300 zł
- autonomia dla sprzedawców w oddziałach w przypadku zawierania ubezpieczenia pojazdów innych niż osobowe (brak konieczności akceptacji ze strony Centrali firmy)
- wprowadzenia gwarantowanej sumy ubezpieczenia dla fabrycznie nowych samochodów. 
Oferta AC Generali dostępna jest dla kierowców w 3 wariantach

- w wariancie podstawowym klient zyskuje możliwość elastycznego kształtowania zakresu ubezpieczenia w zakresie wszelkiego rodzaju ryzyk jak kradzież, stłuczka itp., 
 
- program bezpieczny kierowca to oferta dla kierowców w wieku powyżej 35 lat, dla których ważny jest czas likwidacji ewentualnej szkody (do 14 dni – z wyłączeniem szkód kradzieżowych i całkowitych). W ramach tego programu gwarantowana jest nieredukcyjna suma ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania,

- program Ekonomiczny Kierowca skierowany jest dla kierowców, którzy zamierzają ew. szkodę częściową rozliczyć w oparciu o kosztorysową wycenę. W programie tym nie dokonuje się potrąceń z tytułu amortyzacji części. Za zawarcie umowy w programie Ekonomiczny Kierowca klient otrzymuje zniżkę w wysokości 20%. 
Wprowadzane przez Generali zmiany zapewniają jeszcze większą elastyczność produktu, możliwość modyfikowania dostępnych wariantów ubezpieczenia, tak by w pełni dopasować konstrukcję AC do indywidualnych potrzeb klienta.

Tysiąc maratończyków na start!
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 15:42

Ulicami Łodzi 18 maja br. pobiegnie ponad tysiąc biegaczy w 5. mBank Łódź Maratonie. Impreza została przyłączona do ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Biega 2008".

Na 10 dni przed startem mamy zgłoszonych już 1000 maratończyków. Jest to absolutny rekord, do tej pory w mBank Łódź Maratonie brało udział ponad 700 biegaczy. Tak duża frekwencja wskazuje, że impreza cieszy się coraz większym uznaniem i popularnością w środowisku biegaczy - mówi Anna Skusiewicz rzecznik mBank Łódź Maratonu. Mamy nadzieję, że łodzianie będą coraz liczniej oraz aktywniej brać udział w tym wydarzeniu w szczególności, przygotowaliśmy dla nich wyjątkowe atrakcje - m.in. pokazy Capoeira wraz z lekcją dla publiczności oraz występy taneczne - Show Studio Latio (salsa, taniec brzucha, breakdance). Na scenie zagości również słynna „Crejzolka" Mariolka, czyli Kabaret Paranienormalni ze specjalnym skeczem „Jakie ja trampy mam". Dla najmłodszych będzie dmuchana  ścianka do wspinaczki, eurobungie oraz basen z  piłeczkami - dodaje Anna Skusiewicz.

W tym roku start i meta maratonu znajduje się w Manufakturze. Szczegółowa trasa wszystkich biegów oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się w serwisie internetowym 5. mBank Łódź Maratonu - http://www.maraton.com.pl/. Znajdą się tam wszelkie informacje dotyczące łódzkiej imprezy.

Oprócz biegu głównego (42 km 195 m) miłośnicy biegania mają do wyboru jeszcze inne trasy:

- półmaraton (21 km 97 m),
- Ogólnopolski Otwarty Bieg o „Złoty Toporek" Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (10,5 km),
- bieg rekreacyjny (2,5 km).

Organizatorzy łódzkiego maratonu przewidzieli nagrody w 20 kategoriach wiekowych (kategoria co 5 lat) dla kobiet i mężczyzn. Dodatkowo wśród maratończyków, którzy ukończą bieg rozlosowany zostanie nowy Chevrolet Aveo. Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w swojej konkurencji zgodnie z regulaminem otrzymają medal po przekroczeniu linii mety oraz dyplom.

W tegorocznym maratonie wygrywają nie tylko biegacze ale także kibice - dodaje Szymon Midera, Dyrektor Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. Jak co roku przygotowaliśmy wiele atrakcji dla wszystkich, którzy przyjdą dopingować biegaczy. Co więcej w czasie trwania maratonu zostanie przeprowadzony konkurs na najlepszy zespół kibicujący uczestnikom na trasie. Specjalne jury oceniać będzie ubiór, sprzęt pomocniczy, zgranie zespołu, sposób przekazu. Najlepsze drużyny dopingujące zawodników na trasie otrzymają atrakcyjne nagrody.

To już piąta edycja tej imprezy. Wielu pracowników mBanku regularnie trenuje i startuje w maratonach, inni amatorsko uprawiają jogging - dlatego też inicjatywa ta cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko samych biegaczy, ale i pozostałych pracowników banku, którzy kibicują swoim kolegom podczas biegu. Maraton to także sposób na popularyzacje aktywnego trybu życia - z roku na rok mBank Łódź Maraton staje się coraz bardziej znaną i cenioną imprezą przyciągającą  coraz więcej biegaczy.

Dodatkowe Informacje o mBank Łódź Maraton:

Organizator:

- Rudzki Klub Sportowy w Łodzi

Sponsor tytularny:

- mBank

Partnerzy:

- Urząd Miasta Łodzi
- Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
- Centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura
- Chevrolet Trax - oficjalna flota 5mBank Łódź Maratonu

Patronaty medialne:

- Gazeta Wyborcza
- TVP 3 Łódź
- Radio Łódź
- http://www.swiatsportu.pl/
- http://www.lodzianin.pl/

Łódzki maraton został oficjalnie zgłoszony do kalendarzy:

- AIMS/IAAF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Imprez Biegowych),
- PSB (Polskie Stowarzyszenie Biegów),
- PZLA (Polski Związek Lekkiej Atletyki),
- ŁOZLA (Łódzki Okręgowy Związek Lekkiej Atletyki).

Jeszcze taniej w eMAKLERZE
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 15:40

mBank obniżył prowizję minimalną w eMAKLERZE do 3 PLN.

Do tej pory Klienci kupujący papiery wartościowe za pośrednictwem mBanku płacili min. 5 PLN prowizji. Wprowadzenie do Taryfy Prowizji i Opłat niższej stawki umożliwi spadek kosztów inwestowania dla Klientów realizujących zlecenia do 1 tys. PLN.

Prowizja maklerska jest iloczynem liczby zakupionych papierów, ceny zakupu oraz stopy prowizji (obecnie 0,39%). Jeśli kwota ta nie przekroczy wartości 3 PLN to Klient ostatecznie ponosi opłatę w wysokości prowizji minimalnej. Oznacza to, że dotychczas inwestor składający zlecenie o wartości 800 PLN płacił efektywnie 0,62% prowizji (5 zł), a nie 0,39%. Obecnie za takie zlecenie zapłaci dokładnie 3,12 PLN.

Jest to ukłon mBanku w stronę inwestorów początkujących, próbujących dopiero swoich sił na rynku kapitałowym przy zaangażowaniu relatywnie niewielkich kwot, oraz studentów nie dysponujących dużym kapitałem, a chcących zdobywać doświadczenie na rynku. Studenci to ogromna grupa wśród klientów mBanku i mamy nadzieję, że to posunięcie skłoni wielu z nich do spróbowania swoich sił na GPW - mówi Maciej Witkowski, Wicedyrektor Biura Sprzedaży mBanku. Dla pozostałych inwestorów obniżka prowizji minimalnej również nie jest bez znaczenia. Na rynku obecnie znajduje się wiele ciekawych i relatywnie tanich spółek, jednak ich płynność nie pozwala na zawieranie jednorazowo dużych transakcji. Aby zainwestować większą kwotę należy cierpliwie kupować akcje w małych pakietach. W takich właśnie przypadkach pojawia się duża liczba transakcji o wartości poniżej 1 tys. PLN. Nowa niższa prowizja minimalna pozwoli znacznie obniżyć koszty takich zakupów  - dodaje Maciej Witkowski.

Obecnie za pośrednictwem mBanku akcje, obligacje oraz papiery wartościowe kupuje 92 tys. Klientów. Jest to o 75 % więcej w porównaniu do ubiegłego roku.

eMAKLER, zintegrowany z rachunkiem bieżącym w mBanku, z którego pobierane są automatycznie środki na zakup papierów wartościowych, daje dostęp do Giełdy 24 godziny na dobę, bez opłat za otwarcie i prowadzenie. W przypadku sprzedaży papierów i zamiany należności na środki płynne, następuje natychmiastowe ich przekazanie na rachunek Klienta.

Inwestycje.pl: Leasing - nie tylko dla przedsiębiorców...
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 15:40

Leasing kojarzony jest przede wszystkim jako usługa skierowana do firm, jednak w rzeczywistości z oferty leasingowej korzystać mogą także osoby nieprowadzące działalności gospodarczej, mamy wówczas do czynienia z leasingiem konsumenckim.

Klienci indywidualni, nieposiadający własnej firmy, którzy decydują się na zakup samochodu i w związku z tym poszukują źródła finansowania tego zakupu, rzadko biorą pod uwagę takie rozwiązanie jak leasing. Usługa ta kojarzy nam się jako przeznaczona wyłącznie dla przedsiębiorców i tylko w takiej postaci wydaje się nam sensowna - niewątpliwym atutem leasingu w przypadku firm jest możliwość zaliczenia rat leasingowych do kosztów uzyskania przychodu oraz odliczenia podatku VAT. Tymczasem okazuje się, że wcale nie trzeba prowadzić działalności gospodarczej, aby wziąć auto w leasing. Oczywiście tylko teoretycznie, w rzeczywistości bowiem usługa leasingu konsumenckiego jest w Polsce mało dostępna i nieszczególnie popularna, podczas gdy za granicą jest to często konkurencyjna wobec kredytu forma finansowania zakupu samochodu.

Dlaczego tak się dzieje? Jakie są perspektywy rozwoju leasingu konsumenckiego w naszym kraju? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

O zaletach leasingu konsumenckiego mówi Marek Mirecki, dyrektor Departamentu Pojazdów VB Leasing Polska SA. - Jest to często tańsza i szybsza forma finansowania zakupu auta niż np. kredyt bankowy. Firmy leasingowe, które ściśle współpracują z producentami samochodów, mogą zaoferować swoim klientom szybkie procedury i korzystne rabaty na nowe auta wraz z np. dodatkowymi opcjami serwisowymi czy assistance. Co więcej, klient otrzymuje zarejestrowany i ubezpieczony samochód (składkę opłaca leasingobiorca). Oznacza to, że konsument po spełnieniu minimalnych wymogów formalnych jest w stanie w krótkim czasie cieszyć się użytkowaniem auta.

Firmy leasingowe są zatem w stanie wynegocjować znacznie lepsze warunki sprzedaży niż klient indywidualny. Dużym plusem są również prostsze niż w przypadku kredytu procedury. - Leasing prywatny charakteryzuje się na ogół prostszymi procedurami, mniejszymi wymaganiami formalnymi spółek leasingowych i bardziej liberalnym podejściem do oceny zdolności kredytowej klienta. W przypadku Alternatywy Plus, produktu VB LEASING, klienci indywidualni mogą podpisać umowę leasingu legitymując się jedynie dwoma dokumentami tożsamości, oświadczeniem o wysokości dochodów i wpłacając określoną kwotę, tzw. czynsz inicjalny w wysokości od 10 proc. wartości brutto pojazdu - dodaje  Marek Mirecki.

Pomimo licznych zalet, leasing konsumencki jest w naszym kraju mało popularny. Jedną z przyczyn tej sytuacji może być spadek sprzedaży nowych aut, jaki obserwujemy w ostatnim czasie. Z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, iż w 2007 r. tylko 6% Polaków, którzy kupili  samochód na użytek domowy, kupiło auta nowe. Pozostałe 94% zakupiło auta używane, mające średnio ponad 10 lat, głównie sprowadzone z zagranicy. Z drugiej strony jednak, popularyzacja tego produktu oraz jego większa dostępność na polskim rynku mogłyby przyczynić się do zmiany tej sytuacji. - Jeśli leasing konsumencki będzie dostępny także dla polskich konsumentów, na co liczy branża leasingowa, to niewątpliwie przełoży się na wzrost sprzedaży nowych aut - podkreśla Marek Mirecki.

Rozwój tej gałęzi leasingu hamuje również nastawienie klientów do kwestii własności pojazdu. - W przypadku leasingu właścicielem samochodu jest firma leasingowa. Klient jest natomiast użytkownikiem pojazdu, a dopiero po zakończeniu umowy może wykupić auto na własność. Oznacza to, że zawarcie umowy leasingowej nie jest równoznaczne w skutkach z zakupem danego samochodu. Stanowi jedynie tytuł prawny do korzystania z pojazdu - zauważa Marek Mirecki.

W ofercie działających na polskim rynku firm leasingowych, usługa leasingu konsumenckiego jest raczej rzadkością. - Leasing prywatny jest dziś popularnym narzędziem finansowania aut, m.in. w Austrii i Szwajcarii, gdzie stanowi niemal 20 proc. rynku. Dynamicznie rozwija się także w nowych krajach Unii Europejskiej, np. w Czechach, na Węgrzech czy Słowacji. Niestety, niejasne przepisy podatkowe w Polsce sprawiają, że leasing konsumencki w naszym kraju wciąż znajduje się na początku swojej drogi do popularności. Najczęstszym sposobem nabywania samochodów są kredyty i pożyczki bankowe oraz zakupy za gotówkę - wyjaśnia  Marek Mirecki.

Polski rynek leasingu jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Z danych Związku Przedsiębiorstw Leasingowych wynika, iż w 2007 roku wartość nowego portfela rynku ruchomości i nieruchomości wyniosła 32,7 mld zł, czyli 50 proc. więcej niż w analogicznych okresie ubiegłego roku. Wartość nowego portfela umów leasingu na rynku ruchomości wyniosła 29,6 mld. zł. (wzrost o 50 proc), a najbardziej dynamicznie rozwijał się segment środków transportu drogowego, dzięki czemu udział tej grupy produktów w rynku leasingu ruchomości zwiększył się  z 62 proc. do 66 proc. Jak widać, potencjał rynku jest duży, być może uregulowanie niejasnych przepisów dotyczących możliwości zawierania umów leasingowych z konsumentami sprawi, że ta forma finansowania zakupu pojazdu stanie się w Polsce bardziej dostępna.

Xella na Ukrainie
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 10:50

8 maja 2008 r. nastąpi oficjalne otwarcie biura Xella Ukraine TOV w Odessie. Na rynek ukraiński zostaną wprowadzone marki YTONG i SILKA. Powstaną zakłady produkujące obie marki.

Cele, jakie wytyczyła sobie Xella Ukraine TOV na lata 2008-2010, to: zwiększenie udziałów YTONGa w rynku południowoukraińskim oraz budowa pierwszego zakładu YTONG w południowej części Ukrainy. Sprzedaż YTONGa importowanego z Turcji firma rozpocznie już w maju 2008 r., natomiast rozpoczęcie budowy zakładu Odessa/Nikołajew planowane jest na drugi kwartał 2009 r.

YTONG wyprodukowany w pierwszym z pięciu ukraińskich zakładów będzie wykorzystany jeszcze w inwestycjach towarzyszących organizacji EURO 2012. Trafi on na rynek w styczniu 2011 roku - mówi Piotr Babst, Prezes Zarządu GF Marktraum PBU. - Ukraina jest krajem o ogromnym potencjale - liczba ludności wynosi ponad 47 milionów, wielkość rynku materiałów budowlanych - 8100 Tm3, a prognozowany roczny wzrost PKB znajduje się na poziomie ok. 5% w ciągu najbliższych pięciu lat. W porównaniu z Polską i krajami bałtyckimi Ukraina ma najniższy wskaźnik zużycia ilości materiałów ściennych na jedną osobę - 0,17 m3 przy 0,24 m3 w Polsce i 0,28 m3 w krajach bałtyckich - podsumowuje Piotr Babst.

Strategia rozwoju Xella Ukraine TOV, oprócz wprowadzenia na rynek ukraiński marek YTONG i SILKA, obejmuje wdrożenie koncepcji zakładów kombi (jedna wspólna lokalizacja produkcji obydwu marek, z własnym wspólnym złożem piasku). Kolejne po fabryce Odessa/Nikołajew zakłady powstaną w Tarnopolu/Lwowie, Winnicy, Dniepropietrowsku i Kijowie.

Spółka Xella Ukraine TOV została zarejestrowana w Odessie 11 stycznia 2008 r. Jest to druga po Xella Polska Sp. z o.o. spółka córka koncernu Xella International GmbH w rejonie rynku zwanym PBU, obejmującym Polskę, Baltikum (Kaliningrad, Litwę, Łotwę) i Ukrainę. 99% udziałów Xella Ukraine TOV należy do Xella Baustoffe GmbH, pozostały 1% do Xella Polska Sp. z o.o. Siedziba i zarząd GF Marktraum PBU znajdują się w Warszawie.

Cieszymy się, że wyniki, jakie osiągnęliśmy kierując firmą Xella w Polsce spowodowały, że to właśnie polskiemu zarządowi powierzono misję koordynowania działań na rynkach wschodnich - dodaje Piotr Babst.

Xella Ukraine TOV czerpie z doświadczeń polskich. - To właśnie w Polsce przygotowujemy materiały techniczne i informacyjne dla klientów ukraińskich. Także w naszym kraju została wykonana ukraińska wersja strony internetowej www.xella.ua - mówi Monika Mychlewicz, Kierownik Działu Marketingu Xella Polska.

Xella Ukraine TOV zatrudnia starannie wybranych pracowników. Są to ludzie młodzi - średnia wieku wynosi ok. 31 lat, wysoko wykwalifikowani, zmotywowani i przeszkoleni przez Xella MA.