NetSprint.pl wraz z portalem Wirtualna Polska ujednolicają
swoją ofertę reklam wyświetlanych kontekstowo (w wyszukiwarce i na
serwisach partnerskich). W wyniku przeprowadzonych zmian wszystkie
reklamy emitowane będą w modelu aukcyjnym. Wprowadzono też szereg
unikalnych udogodnień dla reklamodawców i partnerów sieci Adkontekst
oraz uruchomiono serwis www.adkontekst.pl, zawierający niezbędne
informacje dla klientów sieci. Pod marką Adkontekst oferowane będą
także Linki Sponsorowane.
Dotychczas reklamy w
wyszukiwarce NetSprint prezentowane były oddzielnie z dwóch systemów:
Linków Sponsorowanych – emitowanych powyżej wyników wyszukiwania oraz
Boksów WP – eksponowanych z prawej strony wyników wyszukiwania. Poza
tym, reklamodawcy korzystający z Linków Sponsorowanych nie mieli dotąd
możliwości wpływania na zajmowaną przez nie pozycję reklamową poprzez
zmianę ceny za kliknięcie (to zaś często uniemożliwiało im zdobycie
wysokiej pozycji na liście wyświetlanych reklam). W efekcie
wprowadzonych właśnie zmian połączona została baza Linków
Sponsorowanych i Boksów WP, a o kolejności ich wyświetlania będą
decydować jedynie ich atrakcyjność dla użytkowników oraz zadeklarowana
cena (model aukcyjny). Emisja reklam w całej sieci serwisów
partnerskich odbywa się na podobnej zasadzie. Dzięki tym zmianom
reklamodawca może znacznie zwiększyć widoczność swojego przekazu
reklamowego. Jednocześnie klienci sieci Adkontekst – podczas zakupu
oraz zarządzania kampaniami – mogą nadal korzystać z interfejsów obu
paneli (NetSprint.pl i WP.pl).
Dzięki zaawansowanej technologii
wykorzystywanej przez Adkontekst, wszystkie reklamy wyświetlane są
kontekstowo: w wyszukiwarce – w powiązaniu z zapytaniem użytkownika,
zaś w sieci partnerskiej – w związku z treścią artykułu czytanego przez
niego. W ten sposób oferta reklamodawcy jest prezentowana tylko i
wyłącznie internautom, którzy są nią zainteresowani. Sieć Adkontekst
pozwala dotrzeć do ponad 10 milionów polskich internautów*. Zrzesza
najbardziej opiniotwórcze i renomowane serwisy polskiego Internetu –
między innymi WP.pl, Gratka.pl, o2.pl, IDG.pl, serwisy PolskaPresse
(m.in. naszemiasto.pl, wiadomości24.pl), serwisy Mediów Regionalnych,
Rzeczpospolita.pl, Yellowpages.pl, ePuls.pl).
Zmiany w ofercie
wprowadzono w odpowiedzi na najnowsze trendy na rynku reklamy
internetowej – reklamodawcy dostrzegli bowiem potencjał reklamy w
wyszukiwarkach oraz w serwisach partnerskich. W badaniach efektywności
różnych form reklamy w internecie, 30% marketerów wskazało marketing w
wyszukiwarkach jako przynoszącą największy zwrot z inwestycji. Dla
porównania, 12% wskazało na e-mail marketing, a 4% na PR i uczestnictwo
w konferencjach (SEMPO, 2006).
„Z danych IAB wynika, że wydatki
na reklamę w wyszukiwarkach w 2007 roku wyniosły 110 mln złotych, co
oznacza wzrost aż o 83% w porównaniu z rokiem poprzednim. Na rok 2008
prognoza jest też optymistyczna i zakłada wzrost do 190 mln złotych. –
podkreśla Grzegorz Borowski z Wirtualnej Polski, odpowiedzialny za
projekt Adkontekst – O rosnącej popularności tej formy reklamy decyduje
m.in. fakt, że jest ona niedroga i z założenia trafia do odbiorców,
którzy są zainteresowani przekazem, a więc do potencjalnych klientów.
Poza tym reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, ale za
przejście klienta na jego stronę WWW. Wraz z Netsprint.pl pracujemy nad
doskonaleniem naszej sieci reklamy Adkontekst od wielu lat. Mamy
świadomość jej znaczenia i chcemy być pierwszym wyborem reklamodawców
zakładających w swoich budżetach promocyjnych wydatki na kontekstową
reklamę internetową.”
„Część naszych reklamodawców chce wysokiego
zwrotu ze środków zaangażowanych w kampanię i dotarcia do bardzo
wąskiej grupy potencjalnych klientów. Dla innych najważniejsza jest
możliwość pozyskania relatywnie niedużym kosztem dużej liczby
internautów zainteresowanych ich ofertą. Często bardzo istotne jest,
aby przy okazji wzmacniać budowę ich marki. Jest dla nas bardzo ważne,
aby nasi reklamodawcy precyzyjnie określali cele kampanii reklamowej i
później je realizowali. Dlatego obok coraz lepszych narzędzi,
zapewniamy im, na każdym etapie kampanii, dostęp do doświadczonych
konsultantów naszej sieci” – powiedział Artur Banach, Prezes Zarządu
NetSprint.pl.
Najważniejsze cechy reklamy w sieci Adkontekst
Reklama
w Adkontekście umożliwia precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do
grupy docelowej interesującej danego reklamodawcę. Dzięki połączeniu
potencjału wyszukiwarki i sieci partnerskiej zapewnia możliwość
dotarcia do zdecydowanej większości polskich internautów. W odróżnieniu
od wielu innych mediów, reklamodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami
oraz nad miejscem emisji reklamy. O efektywności kosztowej takiej formy
promocji w duźej mierze decyduje model rozliczeń Pay-per-Click –
reklamodawca płaci tylko, jeśli internauta kliknie w jego reklamę i
zostanie przekierowany na jego stronę internetową.
Reklamodawca
sam decyduje o cenie, jaką jest gotów zapłacić za jedno kliknięcie. W
zależności od swojej strategii może wybrać jeden z dwóch modeli:
•
Max CPC – reklamodawca określa maksymalną cenę za klikniecie, którą
jest gotowy zapłacić za przekierowanie internauty. System automatycznie
optymalizuje realny koszt kliknięcia (w oparciu o działanie mechanizmu
aukcyjnego).
• Stałe CPC – reklamodawca określa realną cenę za
każde kliknięcie, co ułatwia precyzyjne zaplanowanie liczby kliknięć w
ramach założonego budżetu. W modelu aukcyjnym, dzięki wykorzystaniu
złożonych algorytmów reklamy te rywalizują na równi z reklamami w
modelu Max CPC Reklamodawcy, którzy zdecydują się na dłużej korzystać z
sieci Adkontekst mogą liczyć na atrakcyjny program lojalnościowy (m.in.
otrzymując darmowe punkty po przekroczeniu określonego progu wielkości
zamówienia).
Ponadto, odróżnieniu od wielu innych sieci,
reklamodawca ma możliwość pełnej kontroli nad miejscem prezentowania
reklam – może dodawać i wyłączać słowa kluczowe oraz kategorie
tematyczne, a także decydować zarówno o emisji na wybranych kategoriach
serwisów, jak i na pojedynczych wortalach tematycznych. Firmy, które
chcą reklamować się na konkretnym obszarze geograficznym (region lub
miasto) mogą skorzystać z mechanizmu geotargetowania.
Reklamodawcy
mogą również korzystać z unikalnego produktu Adkontekst Exclusive -
graficzno-tekstowej formy reklamowej emitowanej w jako billboard,
rectangle lub skyscraper. Produkt ten bardzo efektywnie wspomaga
kampanie brandingowe klientów, przy zachowaniu korzystnego modelu
rozliczeń (klient płaci tylko za przekierowanie).
Dla
reklamodawców zainteresowanych wykorzystaniem wszystkich możliwości
sieci przygotowano poradnik: „Jak skutecznie dotrzeć do klientów w
sieci Adkontekst” – dostępny pod adresem: WWW.adkontekst.pl/Poradnik
* Megapanel, Gemius, styczeń 2008.
Adkontekst
jest to sieć reklamy kontekstowej, emitowanej w wynikach wyszukiwania i
serwisach partnerskich. Sieć zarządzana jest wspólnie przez
NetSprint.pl i Wirtualną Polskę.
NetSprint.pl dostarcza złożone
rozwiązania w obszarze wyszukiwania oraz reklamy kontekstowej dla
klientów biznesowych. Oferta firmy obejmuje reklamę w wyszukiwarce i
sieci kontekstowej, tworzenie mechanizmów wyszukiwawczych na potrzeby
korporacji, serwisów i sklepów internetowych oraz monitoring
komunikacji w internecie pod marką NewsPoint.
NetSprint.pl
prowadzi sprzedaż reklam w sieci reklamy kontekstowej Adkontekst oraz w
wynikach wyszukiwania w NetSprint.pl i WP. Ich łączny zasięg to ponad
10 mln polskich internautów (Megapanel PBI/Gemius). Firma oferuje
systemy do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, stron internetowych,
intranetu oraz sklepów internetowych. Usługa monitorowania komunikacji
w internecie – NewsPoint - pozwala na monitorowanie ponad 1300 polskich
i 600 serwisów zagranicznych, w tym portale, wortale, serwisy
społecznościowe oraz blogi.
Wyszukiwarka NetSprint jest dostępna
na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach oraz
kilku tysiącach witryn amatorskich.
Właścicielem NetSprint.pl
jest grupa medialna Mecom Europe. Od czerwca 2007 roku NetSprint.pl
należy do Interactive Advertising Bureau Polska.
Wirtualna
Polska (www.wp.pl) – pierwszy polski portal internetowy, multimedialna
platforma komunikacji, informacji i transakcji elektronicznych.
Współtworzona przez użytkowników Sieci jest jednym z najchętniej
odwiedzanych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc w polskim Internecie.
Miesięczna liczba odsłon stron portalu Wirtualna Polska przekracza 2
miliardy 62 miliony (za: Megapanel PBI/Gemius, I 2008). Systematycznie
wzbogacając swe zasoby, WP.pl udostępnia użytkownikom największą liczbę
internetowych serwisów tematycznych, wysokiej klasy rozwiązania
e-biznes, telewizję i radio internetowe, najbogatszą w polskiej Sieci
ofertę reklamową oraz profesjonalne witryny finansowe. WP jest także
operatorem sieci komórkowej WPmobi.