Archiwum maj 2008, strona 4


Zmiana metody autoryzacji w ING BankOnLine...
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:27

Przypominamy o zmianie metody autoryzacji transakcji w systemie ING BankOnLine. Od 19 maja b.r. klienci indywidualni i małe firmy będą mogli dokonywać autoryzacji jedynie za pomocą metody wykorzystującej jednorazowe kody autoryzacyjne oraz modułu oceny poziomu ryzyka składanej dyspozycji.

Wprowadzana metoda wymaga potwierdzania jednorazowym kodem autoryzacyjnym dyspozycji wskazanych przez bank na podstawie zmiennego algorytmu oceniającego ryzyko transakcji. Moduł oceny ryzyka działa na podobnej zasadzie jak programy monitorujące transakcje kartowe, oceniając dyspozycje na postawie wielu czynników składających się na profil zachowań użytkownika. Kod autoryzacyjny jest przesyłany SMS-em lub przekazywany poprzez serwis telefoniczny HaloŚląski. Funkcjonalność ta jest zgodna z najnowszymi światowymi trendami w dziedzinie bezpieczeństwa transakcji dokonywanych w bankowości internetowej.

Metoda autoryzacji wykorzystująca kody autoryzacyjne (jednorazowe) i moduł oceny ryzyka jest dostępna dla klientów banku od sierpnia ubiegłego roku. Od 19 maja b.r. będzie jedynym sposobem potwierdzania transakcji. Dotychczas można było także potwierdzać transakcje za pomocą hasła do klucza umieszczonego na serwerze banku lub zapisanego na dyskach lokalnych. Klienci banku mogą zmienić dotychczas stosowaną metodę autoryzacji na nową poprzez system bankowości internetowej. Operacja zajmuje tylko kilka minut. Zmiany można również dokonać w placówce banku.

Bardzo dobre wyniki Bankier.pl S.A. w I kwartale...
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:26

Pierwszy kwartał bieżącego roku był bardzo udany dla Bankier.pl S.A. Spółka utrzymała wysoką dynamikę wzrostu przychodów i osiągnęła w tym okresie ponad 4,3 miliona złotych przychodów ze sprzedaży, wypracowując przy tym 662 tysiące złotych zysku netto. W tym okresie zarządzany przez Spółkę portal Bankier.pl zanotował znaczny wzrostu zasięgu w kluczowej kategorii tematycznej: biznes, finanse, prawo i osiągając 3 miejsce w rankingu oglądalności wyprzedził sekcje biznesowe trzech spośród  największych portali horyzontalnych.

W pierwszym kwartale tego roku Bankier.pl S.A. osiągnął 4,3 miliona złotych przychodów i wypracował 662 tysiące złotych zysku netto. Jest to kolejny kwartał, w którym Spółka systematycznie generuje coraz wyższe wyniki finansowe i z sukcesem utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu przychodów (140%), zysku operacyjnego (171%) oraz zysku netto (139%) - w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Rentowność operacyjna Spółki w tym okresie wzrosła z 12,7% do 15,5%, natomiast rentowność brutto wzrosła z 15,7% do 17,8%. Pomimo tego iż w Spółce od pierwszego kwartału 2008 roku pojawiły się zobowiązania podatkowe udało się utrzymać rentowność netto na poziomie 15,3%. Wyniki te potwierdzają, iż Bankier.pl S.A. z powodzeniem realizuje strategię systematycznego podnoszenia rentowności, mimo wysokiej i ponad przeciętnej w porównaniu do rynku dynamiki wzrostu przychodów.

„Bardzo nas cieszą wyniki pierwszego kwartału, który z reguły jest jednym z najsłabszych okresów w roku dla większości spółek funkcjonujących na rynku mediów, a mimo to osiągnięte przez Bankier.pl wskaźniki dynamiki wzrostu są lepsze niż te które zakładaliśmy w prognozie dla całego 2008 roku” – powiedziała Joanna Kuzdak, prezes zarządu Bankier.pl S.A. "Tym bardziej potwierdza to, że ogłoszona przez nas niedawno prognoza dla tego roku jest nie tylko ambitna, ale i co najważniejsze możliwa do zrealizowania.” – dodaje Joanna Kuzdak.

BRE Bank i Łódzka Akademia Biznesu- tym...
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:26

Już po raz drugi BRE Bank zaprosił przedsiębiorców na spotkanie Łódzkiej Akademii Biznesu, które odbyło się 14 maja br. w siedzibie Oddziału Korporacyjnego w Łodzi. Gośćmi Specjalnymi konferencji byli tym razem członkowie Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”.

Spotkanie rozpoczęło się prezentacją dotyczącą prawa podatkowego przedstawioną przez prof. dr. hab. Wlodzimierza  Nykiela oraz dr. Adama  Mariańskiego. Wykład zatytułowany “Pilna potrzeba rewolucji w polskim prawie podatkowym - proponowane kierunki zmian” był wstępem do dyskusji, w której wzięli udział członkowie Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”, Janusz Palikot, Hanna Zdanowska oraz Mirosław Sekuła. Wysłuchali oni opinii przedsiębiorców na temat pilnie oczekiwanych korekt w przepisach, które ułatwiałyby prowadzenie działalności gospodarczej firm i były atrakcyjną propozycją dla inwestorów.

„Tak jak dla nas, bankowców najlepszym źródłem wiedzy o rynku są klienci, tak dla tworzących legislację najlepszym źródłem wiedzy o potrzebach zmian w prawie są ci, którzy to prawo stosują. Dlatego takie spotkania są szczególnie ważne i cenne dla wszystkich uczestników”– mówi Urban Kielichowski, dyrektor Oddziału Korporacyjnego Łódź.

„Nie po raz pierwszy mieliśmy okazję do spotkania się z przedstawicielami biznesu. To bardzo ważne, aby w dialogu nad zmianami w zakresie prawa podatkowego uczestniczyli ci, którzy na co dzień borykają się z nieścisłymi, czy nieżyciowymi przepisami i zawiłymi interpretacjami urzędników” – mówi Janusz Palikot, Gość Specjalny Spotkania, przewodniczący Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”.

„Trudne i niezrozumiałe przepisy i brak prostych, jednoznacznych zasad uderza przede wszystkim w małe i średnie firmy. W ten sposób państwo zamiast wspierać przedsiębiorczość i procesy innowacyjne, drastycznie je ogranicza. Potrzeba zasadniczych zmian w prawie podatkowym nie jest kwestią dyskusyjną, ale palącym problemem, który, jak pokazuje dzisiejsze spotkanie, należy jak najszybciej rozwiązać”- dodaje Janusz Palikot.

Łódzka Akademia Biznesu 2008 to cykl spotkań przeznaczonych dla przedsiębiorców z sektora średnich i dużych firm regionu łódzkiego, mających na celu popularyzację eksperckiej wiedzy z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania. Organizatorami projektu są BRE Bank, Brytyjsko – Polska Izba Handlowa w Łodzi oraz Amerykańska Izba Handlowa w Polsce. Cykl wspierają ponadto Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna SA oraz Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego SA.

KGHM Cuprum ma 40 lat!
Autor: muzyczny
14 maja 2008, 13:43

KGHM Cuprum Centrum Badawczo-Rozwojowe Sp. z o.o. obchodzi w tym roku jubileusz 40-lecia działalności. Może się pochwalić wieloma projektami, zrealizowanymi w kraju, jak i za granicą. Od lat Cuprum bierze udział w programach ramowych Unii Europejskiej. Gwarancją świadczonych usług są liczne nagrody i certyfikaty, by wymienić certyfikaty ISO czy Gazele Biznesu, których Cuprum jest laureatem.

Zakłady Badawczo-Projektowe Miedzi Cuprum zostały utworzone na podstawie uchwały KERM z sierpnia 1967 r., chociaż za datę powstania przyjmuje się 1 stycznia 1968 roku, kiedy to funkcję swą objął pierwszy dyrektor – mgr inż. Stanisław Koziarski.

Bazą dla nowej jednostki badawczo-projektowej w rozwijającym się dynamicznie przemyśle miedziowym były: Oddział Zamiejscowy Biura Projektów Przemysłu Metali Nieżelaznych “Bipromet”, Oddział Zamiejscowy Zakładu Górnictwa Miedzi w pionie Górnictwa Rud GIG w Katowicach oraz Oddział Zamiejscowy Zakładu Badań i Doświadczeń KGHM w Lubinie.

Cuprum powstało jako zaplecze badawczo-projektowe Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego (LGOM). Zagospodarowanie złoża rud miedzi w LGOM było na ówczesne czasy przedsięwzięciem niezwykle ważnym dla polskiej gospodarki. Wymagało zapewnienia niezbędnego poziomu organizacyjnego i projektowego dla tej inwestycji, o niespotykanej skali w górnictwie polskim. Dlatego o zapleczu projektowo-badawczym myślano już wcześniej. W 1962 r. w uchwale Rady Ministrów, która określiła zadania związane w zagospodarowaniem LGOM, ustaliła terminy budowy oraz zdolności produkcyjne kopalń “Lubin”, “Polkowice I” i “Polkowice II”, a także rozbudowę hutnictwa, zakładów mechanicznych doświadczalnego zakładu przeróbki rud, zobowiązano ministra przemysłu ciężkiego do wydzielenia we Wrocławiu “specjalnego biura projektowego dla zabezpieczenia programu budowy LGOM”. I tak się kilka lat później stało.

Trudne początki

Początki biura projektów były trudne z bardzo prozaicznego powodu - braku odpowiednich lokali w zrujnowanym Wrocławiu. Pierwsza siedziba (przy ul. Świdnickiej) miała tylko 50 m kw! Dziś spółka dysponuje dziesięcioma tysiącami powierzchni użytkowej w obecnej siedzibie - Cuprum Novum – do której właśnie przenoszą się wszystkie komórki organizacyjne.

Warto wspomnieć, że dla dotychczasowej lokalizacji – biurowca przy pl. 1 Maja, pracownicy Cuprum sami opracowali dokumentację projektowo-kosztorysową, sami również pełnili nadzór inwestorski i autorski. Budynek został oddany do użytku w 1968 r.

Ważne daty

W ciągu czterdziestu lat istnienia w KGHM Cuprum następowały przekształcenia organizacyjne. Wielokrotnie zmieniała się struktura organizacyjna oraz władze. Przekształceniu uległo też samo stanowisko szefa – dziś jednostką kieruje prezes, a nie dyrektor.

Najważniejsze daty w historii KGHM Cuprum:

18.08.1967 – Uchwała KERM w sprawie utworzenia Zakładów Badawczych i Projektowych Miedzi z siedzibą we Wrocławiu,

1.01.1968 – Utworzenie Przedsiębiorstwa Państwowego – Zakłady Badawcze i Projektowe Miedzi “Cuprum” we Wrocławiu,

1.07.1970 r. - Zakłady Badawcze i Projektowe Miedzi “Cuprum” wchodzą w skład Kombinatu Górniczo-Hutniczego Miedzi w Lubinie,

1.01.1993 r. – powstaje Centrum Badawczo-Projektowe Miedzi “Cuprum”,

1.09.2002 r. - Cuprum przekształca się w CBPM “Cuprum” Sp. z o.o. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy,

1.05.2005 – KGHM Cuprum Sp. z o.o. Centrum Badawczo-Rozwojowe.

Działalność w Polsce i za granicą

Działalność KGHM Cuprum nie ogranicza się jedynie do rejonu występowania złoża miedzi na monoklinie przedsudeckiej. Pracownicy wykonują również prace dla kopalń węgla kamiennego m.in. w rejonie górnośląskim oraz dla kopalni soli w Wieliczce. W ramach kontraktów zaprojektowano kopalnie metali w byłym ZSRR i Chinach, wykonano oceny techniczno - ekonomiczne złóż rud metali i pierwiastków o znaczeniu rynkowym, m.in. w Mongolii, Zambii, Kongo, Maroko, Chile, Peru, na Węgrzech, w Albanii i na Kubie. Wśród wielu zadań eksportowych należy również wymienić projekty szybów i tuneli zlokalizowanych w Indiach, Algierii i Iranie.
Działalność naukowo - badawcza KGHM Cuprum obejmuje szereg dziedzin poczynając od geologii, hydrogeologii i geofizyki, poprzez górnictwo, mechanikę górotworu, wentylację, automatyzację, elektryfikację oraz mechanizację kopalń aż do wzbogacania rudy, składowania odpadów poflotacyjnych na ochronie środowiska skończywszy. Obecnie KGHM Cuprum planuje rozszerzenie swojej działalności w obszarze eksploracji w Polsce i zagranicą oraz obszarze nowych technologii energetycznych.

ISO i Gazele Biznesu

KGHM Cuprum ma wysoko wykwalifikowaną kadrę o dużym doświadczeniu zawodowym zdobytym i pogłębianym w trakcie 40 lat istnienia firmy. Pracownicy Cuprum posiadają specjalistyczne uprawnienia, występują w roli rzeczoznawców. Dowodem znaczenia obecności KGHM Cuprum w obszarze górnictwa europejskiego jest wybór w roku 2006 prezesa KGHM Cuprum Henryka Karasia na stanowisko przewodniczącego High Level Group Europejskiej Platformy Technologicznej Zasobów Surowcowych.

Spółka współpracuje z krajowym zapleczem naukowo-badawczym oraz wieloma partnerami naukowymi i biznesowymi, m.in. z Niemczech, Wielkiej Brytanii, Kanady, Francji, USA, Ukrainy. Uczestniczy w programach ramowych Unii Europejskiej, wspierających finansowanie innowacji i rozwoju branży wydobywczej.

W 2000 roku firma zdobyła certyfikat jakości ISO 9001, w 2001r. certyfikat systemu zarządzania środowiskiem ISO 14001, a w 2006 r. - akredytację dla trzech istniejących laboratoriów.

Dwa lata temu KGHM Cuprum Centrum Badawczo-Rozwojowe znalazło się w gronie Gazel Biznesu 2006, firm wyróżnionych przez Puls Biznesu.

Główne uroczystości odbędą się 15 maja w nowej siedzibie spółki przy ul. Sikorskiego. W trakcie spotkania przewidziana jest sesja naukowa, poświęcona historii i działalności firmy, okolicznościowa wystawa, wręczenie odznaczeń pracownikom, zaś po południu koncert w sali wrocławskiego Ratusza.

Justyna Skorupska Dyrektorem ds. Operacji...
Autor: muzyczny
14 maja 2008, 13:41

Justyna Skorupska objęła nowoutworzone stanowisko Dyrektora ds. Operacji Zagranicznych w firmie NetSprint.pl i będzie odpowiadała za koordynację sprzedaży produktów i usług NetSprint.pl za granicą.

Przed podjęciem pracy w NetSprint.pl przez prawie półtora roku pełniła funkcję najpierw Kierownika, a następnie Dyrektora Działu Rozwoju w pkt.pl, gdzie odpowiadała za tworzenie i realizację strategii Online i Mobile. Współpracowała bezpośrednio z międzynarodową grupą konsultantów w ramach European Directories Internet Group (9 krajów) jako Single Point of Contact dla Polski. Współtworzyła i realizowała Program Online, a także nadzorowała zespół, który zrealizował wiele projektów, w tym kilka międzynarodowych.

W latach 2000-2006 była zatrudniona w Polkomtel S.A., gdzie od 2004 r. pełniła rolę Kierownika Projektu w Sekcji Rozwoju Usług, odpowiedzialnej za wdrożenia nowoczesnych rozwiązań z obszaru Service Delivery Platform. Wcześniej Justyna Skorupska pracowała w Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (przekształconej następnie w Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości), gdzie współtworzyła Krajowy System Usług i zarządzała projektami z zakresu rozwoju usług dla małych i średnich przedsiebiorstw.

Justyna Skorupska jest absolwentką Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk, gdzie ukończyła studia na kierunkach: Komputerowe Wspomaganie Zarządzania oraz Inżynieria Systemów Zarządzania.

Nowy Dyrektor ds. Operacji Zagranicznych prywatnie jest matką trójki dzieci. Jej syn Grzegorz od ponad 4 lat trenuje karate kyokusin, w tym roku na Ogólnopolskim Turnieju Karate Kyokushin w Puławach 20 kwietnia 2008 wywalczył srebrny medal. Córki bliźniaczki Małgosia i Beatka tak jak ich mama, uwielbiają tańczyć, Mąż Janusz jest informatykiem – rodzinne debaty na tematy techniczne nie są rzadkością. Justyna Skorupska uwielbia haft krzyżykowy, kocha się uczyć i ciągle doskonalić swój warsztat pracy w szczególności w obszarze strategicznego zarządzania projektami.

_______________________

NetSprint.pl dostarcza złożone rozwiązania w obszarze wyszukiwania oraz reklamy kontekstowej dla klientów biznesowych. Oferta firmy obejmuje reklamę w wyszukiwarce i sieci kontekstowej, tworzenie mechanizmów wyszukiwawczych na potrzeby korporacji, serwisów i sklepów internetowych oraz monitoring komunikacji w internecie pod marką NewsPoint.

NetSprint.pl prowadzi sprzedaż reklam w sieci reklamy kontekstowej Adkontekst oraz w wynikach wyszukiwania w NetSprint.pl i WP. Ich łączny zasięg to ponad 10 mln polskich internautów (Megapanel PBI/Gemius). Firma oferuje również kompleksowe rozwiązania w obszarze wyszukiwania oraz reklamy kontekstowej dla każdego segmentu klientów biznesowych: portali internetowych i intranetowych, centrów prasowych, wydawców treści, sklepów internetowych, yellow & white pages.

Usługa monitorowania komunikacji w internecie – NewsPoint - pozwala na monitorowanie ponad 1300 polskich i 600 serwisów zagranicznych, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi.

Wyszukiwarka NetSprint jest dostępna na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach oraz kilku tysiącach witryn amatorskich.

Właścicielem NetSprint.pl jest grupa medialna Mecom Europe. Od czerwca 2007 roku NetSprint.pl należy do Interactive Advertising Bureau Polska.