Archiwum maj 2008, strona 3


ZERO zł czy 0 PLN? Jabłka w banku
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:30
15 maja rozpoczęła się kampania MultiBanku promująca nowe taryfy w rachunkach osobistych. Poza standardowymi nośnikami, bank zdecydował się na wykorzystanie nietypowej formy zachęcania Klientów do zapoznania się z ofertą

Kreacja w trwającej kampanii, przygotowana przez agencję BBDO Warszawa, przedstawia zielone i czerwone jabłka, symbolizujące dwie taryfy rachunków. Nośnikami podczas kampanii będą witryny placówek wyklejone folią one way vision, ulotki, plakaty oraz strona internetowa MultiBanku. Bank zdecydował się również na nietypową dla instytucji finansowej formę ekspozycji: 

- Aby wzmocnić przekaz, postanowiliśmy przetestować pewną formę experiential marketing. Poza standardowymi nośnikami, wystawimy przed placówkami drewniane skrzynki z prawdziwymi owocami. Zielone i czerwone jabłka, z naklejonym logotypem MultiBanku, będą symbolizować dwie taryfy rachunków osobistych. Chcemy zachęcić Klientów do częstowania się nietypową ekspozycją i zainteresowania nową ofertą MultiBanku mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Biura Marketingu MultiBanku 

Bank wystawi skrzynki z owocami przed 51 placówkami w okresie od 15 do 21 maja. Pozostałe nośniki będą eksponowane przez 3 miesiące. 

Informacje o taryfach:

Z początkiem maja, bank wprowadził do oferty nowe taryfy w rachunkach standardowych. Teraz Klienci mogą korzystać z bezpłatnego MultiKonta „ja” lub wspólnego konta „my” w ramach taryfy Comfort, otrzymując pełną funkcjonalność i darmowe przelewy zewnętrzne przez Internet. Taryfa Comfort jest przeznaczona głównie dla osób korzystających z usług bankowych przez Internet, ale Klienci mogą także obsługiwać konta w placówkach i korzystać z pomocy doradców MultiBanku.

Aletrantywę stanowi taryfa Active charakteryzująca się niższymi kosztami operacji wykonywanych w placówkach i brakiem opłaty za korzystanie z karty debetowej bez względu na ilość i wartość operacji. Opłata za rachunek w taryfie Acitive wynosi 7 zł. MultiBank umożliwia jednak zwrot kosztów jego prowadzenia, jeżeli miesięczne wpływy na rachunek są na poziomie min. 1500 zł.  W praktyce zarówno taryfa Comfort jak i taryfa Active mogą być bezpłatne.

Zaistniej w sieci z mBankiem!
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:29

Klienci biznesowi mBanku otrzymują za darmo kupon promocyjny na reklamę w Google.

Wszyscy biznesowi Klienci mBanku zarejestrowani w serwisie mikroFirmy.pl, otrzymują całkowicie za darmo promocyjny kod o wartości 200 PLN do wykorzystania na reklamę w wyszukiwarce Google.

Aby skorzystać z promocji wystarczy zalogować się na stronie głównej http://www.mikrofirmy.pl/ a następnie w module „Kupon Google Adwords" kliknąć na przycisk "Pobierz kod".

Osoby, które nie posiadają jeszcze konta w mBanku z chwilą aktywacji rachunku bankowego otrzymują możliwość bezpłatnej rejestracji w mikroFirmy.pl oraz sposobność do skorzystania z promocji.

Google AdWords jest programem umożliwiającym w prosty i łatwy sposób tworzenie i wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Reklamy AdWords prezentowane są obok lub nad wynikami wyszukiwania Google w sekcji „linki sponsorowane", oraz na stronach sieci partnerskiej Google. Pozwala to reklamodawcy na łatwe dotarcie do potencjalnych Klientów z wybranej grupy docelowej. Program AdWords oparty jest na systemie "koszt za kliknięcie", co znacznie ułatwia kontrolowanie kosztów i oznacza, że płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na reklamę. Umożliwia również wybranie odpowiedniej dla reklamodawcy ceny. Więcej informacji znajdą Państwo w serwisie mikrofirmy.pl oraz na stronach adwords.google.pl

Serwis mikroFirmy.pl stworzony został z myślą o mikroprzedsiębiorcach, posiadających rachunek w mBanku oraz wszystkich internautach poszukujących rzetelnej firmy. Zasadniczą jego częścią jest katalog branż, w którym znajdują się wizytówki firm zarejestrowanych w serwisie, wraz ze szczegółowymi danymi firmowymi.

Serwis przeznaczony jest dla biznesowych Klientów mBanku, którzy poszukują wiarygodnych partnerów i kontaktów biznesowych. Dzięki zastosowaniu unikalnego rozwiązania użytkownicy mają pewność, że przeglądane wizytówki zarejestrowanych firm zawierają prawdziwe dane, potwierdzone przez mBank. Oprócz danych podstawowych, na wizytówce udostępniane mogą być dane dotyczące daty powstania firmy oraz data otwarcia rachunku w mBanku wraz z jego numerem, dzięki czemu oszacowanie wiarygodności firmy staje się bardzo łatwe.

Firmy zarejestrowane na mikroFirmy.pl mogą np. umieszczać specjalne buttony na swoich profilach w serwisach Allegro, eBay, etc. Pozwala to zwiększyć wiarygodność firmy.

Kolejna zaletą serwisu jest, dostęp do bezpłatnej poczty elektronicznej w domenie mikrofirmy.pl, edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, półroczny bezpłatny dostęp do pełnej księgowości dla mikroprzedsiębiorstw. Osoby zainteresowane dalszym korzystaniem z usługi zapewnione mają stały rabat na abonament w wysokości 5%.

Andrzej Chmielewski w OTOMOTO Racing Team
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:29

Ogromne emocje czekają miłośników wyścigów motocyklowych w najbliższy weekend. Na poznańskim torze odbędzie się I Runda Międzynarodowych Mistrzostw Polski w Wyścigach Motocyklowych. Na starcie pojawi się czołówka polskich zawodników.

W klasie Superstock 600 wystartuje ubiegłoroczny Mistrz Polski Andrzej Chmielewski. Będzie on bronił tytułu jadąc Yamahą YZF R6. Chmielewski wystartuje w tym w sezonie w nowych barwach teamu OTOMOTO Racing Team.

Andrzej jest już po pierwszych testach na włoskim torze Magione. Ich wyniki wskazują na bardzo dobre przygotowanie zawodnika. To, jak i fakt, że odbędą się dwa biegi w klasie Superstock 600 może przynieść ogromne emocje podczas weekendowych zawodów.

I Runda Międzynarodowych Mistrzostw Polski to także inauguracja sezonu wyścigów motocyklowych w Polsce.

Pierwszy skaner PET-CT w Wielkopolsce
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:28

W Wielkopolskim Centrum Medycznym na początku maja uruchomiono pierwszy w województwie, supernowoczesny skaner pozytonowej tomografii emisyjnej. Jest to szósty w Polsce skaner PET-CT oraz trzecia polska inwestycja tego typu w całości finansowana przez firmę Euromedic. Dzięki przedsięwzięciu poprawi się sytuacja pacjentów z całego regionu, którzy do tej pory byli kierowani na badania do odległych ośrodków.

Badanie PET-CT pozwala na wykonanie szybko, bezboleśnie i bezpiecznie dokładnego badania całego ciała pacjenta. W określonych przypadkach jest to metoda niezastąpiona, gdyż badanie przy użyciu innych urządzeń nie daje możliwości postawienia tak kompleksowej diagnozy jak w przypadku PET- CT. Zastosowana technologia wykrywa aktywne metabolicznie komórki nowotworowe i pozwala ocenić stopień rozwoju raka oraz wybrać najlepszą metodę leczenia onkologicznego. Za pomocą tego badania można zdiagnozować również chorobę Alzheimera na prawie dwa lata przed wystąpieniem jej klinicznych objawów oraz przeprowadzić szczegółową diagnostykę mięśnia sercowego u osób po zawałach. Badania są wykonywane w ramach umowy z NFZ, dzięki czemu są bezpłatne dla pacjentów.

Najnowszy skaner pozytonowej tomografii emisyjnej został zainstalowany w obrębie Centrum Medycznego HCP przy ul. 28 Czerwca 1956 nr 194. Właścicielem urządzenia jest firma Euromedic, która posiada doświadczenie w prowadzeniu ośrodków tego typu. Dysponuje już skanerami PET-CT w Warszawie oraz we Wrocławiu.

Biorąc pod uwagę międzynarodowe standardy, według których jeden skaner powinien przypadać na milion mieszkańców, sześć skanerów PET-CT w kraju takim jak Polska jest liczbą niewystarczającą i dostęp do tej nowoczesnej metody jest ograniczony. Poza trzema pracowniami Euromedic (Poznań, Warszawa, Wrocław) metodę PET-CT udostępniają jeszcze publiczne ośrodki w Bydgoszczy, Gliwicach oraz w Kielcach.

„Mam nadzieję, że kompetentna współpraca pomiędzy lekarzami-klinicystami a naszą pracownią PET-CT zaowocuje poprawą jakości specjalistycznej opieki medycznej w Wielkopolsce. Dzięki tej metodzie dajemy pacjentom możliwość wczesnej diagnozy na najwyższym, europejskim poziomie” – mówi dr Rafał Czepczyński, kierownik Pracowni PET-CT działającej w Wielkopolskim Centrum Medycznym.

Komentarz Expandera: Słaba końcówka sesji...
Autor: muzyczny
15 maja 2008, 15:27
Najważniejsze wydarzenia z 14 maja 2008 r.:
Chińska produkcja przemysłowa w kwietniu zwiększyła się mniej niż się spodziewano, o 15,7%, (szacowano wzrost na 17,5%) Marcowa produkcja przemysłowa w strefie euro zwiększyła się o 2%, mniej niż oczekiwano Kwietniowa inflacja CPI w USA wyniosła 3,9%, a po odliczeniu cen paliw i żywności 2,3%, było to mniej od prognoz Cotygodniowy raport o liczbie nowych kredytów hipotecznych w USA nie przyniósł istotnych wiadomości – wzrost wyniósł 2,9% Majowy indeks zaufania inwestorów Bloomberga poprawił się drugi miesiąc z rzędu i wyniósł 22,7 pkt, ale pozostał poniżej bariery 50 pkt, oddzielającej pozytywne nastroje od negatywnych Kwietniowa podaż pieniądza w Polsce wzrosła o 2,1%, więcej niż oczekiwano Kwietniowa inflacja CPI w Polsce była nieco niższa od spodziewanej i wyniosła 4%
 
Diagnoza sytuacji na rynkach finansowych

Liczyliśmy, że środowe notowania bardziej zdecydowanie podpowiedzą co może dziać się na warszawskim parkiecie w najbliższej przyszłości. Nadzieję na to opieraliśmy na tym, że WIG na wyciągnięcie ręki miał ważny opór, jakim było górne ograniczenie czteromiesięcznej formacji trójkąta. Kolejne odbicie się od tej bariery wskazywałoby na słabość rynku, przebicie dawało szanse na dotarcie indeksu przynajmniej do 50 tys. pkt, a w optymistycznym wariancie trójkąt stałby się bazą do trwalszego i mocniejszego ruchu w górę. Podkreślaliśmy, że istotne będzie nie tylko przełamanie oporu, ale również „jakość” tego zdarzenia, czyli skala zwyżki, aktywność inwestorów, szerokość wzrostu, czyli liczba spółek biorących w nim udział.
 
Pod kilkoma względami wczorajsze notowania mogły zadowolić, ale też pod niektórymi pozostawiły niedosyt. WIG uporał się wreszcie z górną granicą trójkąta. Towarzyszyły temu znaczne, jak na ostatnie czasy, obroty. Jednak już pod względem szerokości zwyżki, czy jej skali pozostał niedosyt. SWIG80 wzrósł minimalnie, mWIG40 nawet zniżkował. W sumie nieznacznie więcej firm poszło w górę niż spadło. To nie były okoliczności świadczące o tym, że inwestorzy przywiązują do tego oporu zbyt dużą wagę. Tym niemniej faktem jest faktem, że ważna bariera została pokonana i dopóki notowania nie wrócą w obszar trójkąta trzeba brać za dobrą monetę ten sygnał kupna.
 
Głównym impulsem do wczorajszej zwyżki była dobra atmosfera na światowych parkietach. Głównym wydarzeniem okazały się dane o amerykańskiej inflacji CPI. Zostały przyjęte pozytywnie, choć generalnie trudno je było uznać za zadowalające. Bazowy wskaźnik, nie uwzględniający cen żywności i paliw, utrzymał się powyżej 2%, górnej granicy akceptowanego przez Rezerwę Federalną przedziału. Pozostał też powyżej 12-miesięcznej średniej, wskazując na utrzymującą się presję inflacyjną. Nic więc dziwnego, że rentowność długoterminowych obligacji nie spadała. W przypadku 10-latek utrzymywała się powyżej 3,9%, czyli poziomu, którego przekroczenie pozwala mówić o zmianie trendu na zwyżkowy. Wzmocnił się też dolar, choć ten akurat dziś od rana traci. W sumie jednak euro nie jest w stanie mocniej odbić się od wsparcia przy 1,54 USD, co utrzymuje zagrożenie jego przełamaniem. Utrwalałoby to przekonanie, że amerykańska waluta zacznie trwalej zyskiwać. To zapewne byłoby impulsem do realizacji zysków z towarów i walut rynków wschodzących. Póki euro jest powyżej 1,54 USD jest to jednak cały czas jedynie zagrożenie.
 
Osłabienie notowań w końcowej fazie sesji w USA pokazało, że trochę wrażenia na inwestorach zrobiły kolejne złe dane o zajęciach domów w USA w kwietniu. Dynamika wyniosła 65%. Oznacza ona utrzymywanie się presji na ceny domów, a to zaś oddala perspektywę poprawy sytuacji na rynku nieruchomości. Jednak głównym powodem ograniczenia do minimum wzrostu była wyprzedaż spółek paliwowych. Ten sektor jako jedyny odnotował wczoraj stratę (blisko 1%).
 
Bez większego echa na giełdach akcji przechodzą na razie sygnały ze strony bankowców centralnych dotyczące zaniepokojenia presją inflacyjną. Po przedstawicielach Rezerwy Federalnej, którzy mówili o tym we wtorek, wczoraj Bank Anglii przedstawił prognozę inflacji zakładającą utrzymanie się jej powyżej górnego limitu wyznaczonego przez rząd na poziomie 3%. Podobnie jest w Polsce, gdzie kwietniowa inflacja nieco się obniżyła, ale wśród specjalistów utrzymuje się pogląd, że wzrost cen jeszcze nie wyhamował.
 
Wymowne były rezultaty badania zaufania uczestników rynku przeprowadzanego wśród użytkowników Bloomberga. Nastawienie poprawiło się drugi miesiąc z rzędu, ale wciąż ma negatywne zabarwienie. Tak interpretowany jest odczyt wskaźnika poniżej 50. W maju miał 22,7 pkt. To odczyty charakterystyczne raczej dla ruchów korekcyjnych w spadkach niż trendów zwyżkowych.
 
Zgodnie ze specyfiką zachowanie naszego rynku nieudana końcówka sesji w USA powinna schłodzić dziś nastroje. Tym bardziej po takiej mało przekonującej sesji, jak wczorajsza. Inwestorzy będą zapewne ostatecznie analizować wyniki naszych spółek za I kwartał, których reszta spłynie dziś na parkiet.
 
 
Dziś na rynkach
15 V 2008 r.
Marcowe zamówienia fabryczne w Japonii spadły o 6,2%, miały trochę wzrosnąć Wzrost niemieckiego PKB w I kwartale wyniósł 1,5% kw./kw. Kwietniowa inflacja CPI w Niemczech sięgnęła 2,4%, według standardów unijnych 2,6% Kwietniowa inflacja CPI w strefie euro Marcowy bilans obrotów bieżących w Polsce Bilans budżetu Polski po kwietniu Cotygodniowy raport o liczbie nowych bezrobotnych w USA Majowy wskaźnik koniunktury w przemyśle Empire State Index Marcowe napływy kapitału do USA Kwietniowa produkcja przemysłowa w USA i wykorzystanie mocy produkcyjnych Majowy Philadelphia Fed, wskaźnik aktywności przemysłu w rejonie Filadelfii
Katarzyna Siwek
Expander