Archiwum maj 2008, strona 10


APREO LOGISTICS otwiera nowy oddział w Augustowie...
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 06:06

 

APREO LOGISTICS – spedytor i dostawca usług logistycznych na terenie Polski i Europy – otworzył 5 maja nowy oddział spedycyjny w Augustowie. Po Toruniu, oddział w Augustowie jest drugą placówką, która powstała w tym roku w ramach zwiększania możliwości operacyjnych firmy. Biuro zlokalizowane jest w centrum Augustowa.

Rozbudowa sieci kompleksowych usług transportowych i logistycznych na terenie kraju to jeden z konsekwentnie realizowanych planów rozwojowych Apreo Logistics. Augustów jest 9 kluczową lokalizacją firmy. Spedytor dysponuje już oddziałami operacyjnymi w Warszawie, Gdyni, Zielonej Górze, Rzeszowie, Tychach, Radomsku, Skierniewicach i Toruniu. W oddziale świadczącym zarówno krajowe jak i międzynarodowe usługi spedycyjne, będą pracowały wstępnie 4 osoby. Ich zadaniem będzie obsługa klientów i przewoźników z województwa podlaskiego. Ze względu na uwarunkowania geograficzne regionu oraz sąsiedztwo licznych przejść granicznych, nowa placówka stanowi bramę na Pribaltikę i Rosję i będzie miała w przyszłości znaczny wpływ na strategię operacyjną firmy.

 

Paweł Sielewicz, dyrektor operacyjny Apreo Logistics: „Z uwagi na dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych klientów sukcesywnie rozszerzamy zakres naszej oferty oraz mocno inwestujemy w rozbudowę oddziałów lokalnych.  Mamy świadomość, że regionalizacja działalności sprzyja budowaniu trwałych relacji z Klientami a dobra lokalizacja oddziałów ułatwia wzajemną komunikację i znacząco wpływa na jakość i terminowość świadczonych usług”.

Z końcem ubiegłego roku spółka zakończyła proces reorganizacji Działu Operacyjnego. Po analizach sytuacji rynkowej Zarząd Spółki zdecydował o intergracji pionów spedycji krajowej i międzynarodowej, które stały się częścią Działu Operacyjnego. W każdym z oddziałów ustanowiona została osoba pełniącą obowiązki Lidera Zespołu, której zadaniem jest koordynowanie pracy operacyjnej działu, prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych oraz aktywny udział w polityce handlowej i kadrowej spółki. Wzmocnione zostały działy handlowy i finansowy. Ponadto, w ramach doskonalenia współpracy z kontrahentami spółka wprowadziła już ofertę szybkich płatności oraz wdrożyła inne korzystne dla przewoźników warianty rozliczeń. Apreo Logistics oferuje również tzw. „Grupę zakupową”, umożliwiającą przewoźnikom redukcję kosztów prowadzonej przez nich działalności.

Polfactor nagrodzony za propagowanie idei...
Autor: muzyczny
07 maja 2008, 05:50

Polfactor SA od lat propaguje ideę korzystania z biur informacji gospodarczej jako skutecznego narzędzia oceny ryzyka w polskiej branży faktoringu współpracując z Krajowym Rejestrem Długów Biurem Informacji Gospodarczej S.A. (KRD BIG S.A.)

Dla bezpiecznego prowadzenia biznesu konieczna jest wymiana informacji o rzetelności i solidności kontrahentów, z którym współpracujemy lub zamierzamy podjąć współpracę - podkreśla Elżbieta Urbańska, Prezes Polfactor SA. Polskie firmy dojrzały już do tego, aby wymieniać między sobą informacje o nierzetelnych i niesolidnych dłużnikach, aby dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Przedsiębiorcy czują potrzebę i konieczność wymiany informacji gospodarczej w celu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzonego interesu.

Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej S.A.

Celem KRD BIG S.A. jest ochrona polskich przedsiębiorców przed niesolidnymi kontrahentami poprzez ogólnopolski system wymiany informacji o rzetelnych i niesolidnych podmiotach gospodarczych i konsumentach. KRD BIG S.A. jest prekursorem na polskim rynku w dziedzinie przyjmowania, przechowywania i udostępniania informacji gospodarczych.

Z punktu widzenia Polfactor baza KRD BIG jest jednym z narzędzi ograniczających ryzyko działalności firm, również firm faktoringowych. Pomaga w ocenie wiarygodności potencjalnych kontrahentów. Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z klientem możemy ocenić jego moralność płatniczą i w ten sposób wyeliminować niesolidnych płatników.

Korzyści płynące ze współpracy z KRD BIG:

Budowanie portfela faktoringowego na bazie solidnych płatników
Ochrona przed niesolidnymi dłużnikami
Współpraca z wiarygodnymi Dostawcami
Dobre źródło informacji o firmach
Baza KRD jest skutecznym narzędziem miękkiej windykacji

Gala Krajowego Rejestru Długów

W dniu 24 kwietnia odbyła się uroczysta Gala KRD, na której spółka Polfactor otrzymała dwa wyróżnienia:

 „Skrzydła KRD" dla Polfactor SA za propagowanie idei korzystania z biur informacji gospodarczej jako skutecznego narzędzia oceny ryzyka w polskiej branży faktoringu
Honorowy Certyfikat „Rzetelna Firma" dla firm propagujących transparentność i rzetelność płatniczą w biznesie

Prezes Polfactor SA Elżbieta Urbańska wzięła udział w panelu dyskusyjnym poświęconym kierunkom zmian systemu wymiany informacji gospodarczej w świetle prac nad nowelizacją Ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych.

Firmy faktoringowe mogą korzystać z bazy KRD w ograniczonym stopniu, bowiem windykacja dotyczy tylko klientów firm faktoringowych, z którymi faktorzy maja podpisane umowy.Za pośrednictwem biur informacji gospodarczej firmy faktoringowe nie mogą bezpośrednio windykować odbiorców objętych faktoringiem, nie mogą też w pełni korzystać z opcji pobierania informacji gospodarczych oraz opcji monitorowania podmiotów gospodarczych. Firmy faktoringowe czekają więc na zmiany ustawowe w tym zakresie. Wierzyciele wtórni ( m.in.firmy factoringowe) stając się właścicielami nabytej drogą cesji wierzytelności nie powinni być pozbawieni prawa do pełnego korzystania z oferty biur informacji gospodarczej. Im więcej informacji skupionych będzie w jednej bazie, tym łatwiejszy będzie do nich dostęp. Korzystanie z jednej bazy powstałej w oparciu o różne źródła informacji bezapelacyjnie przyczyni się do prowadzenia bezpiecznego biznesu, przy okazji eliminując z rynku niesolidnych przedsiębiorców.

Uczestnicy panelu:

Otylia Trzaskalska - Stroińska zastępca dyrektora departamentu regulacji gospodarczych w Ministerstwie Gospodarki.
dr Sebastian Skuza - Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego w Ministerstwie Finansów. Członek Rady Nadzorczej Giełdy Papierów Wartościowych - od 2006
Dr Alfred Bieć - obecnie w radzie nadzorczej PZU S.A. W 2006 roku wygrał konkurs ogłoszony przez Parlament Europejski i jest ekspertem Parlamentu Europejskiego ds. rynków finansowych
Mike Bradford obecnie Dyrektor korporacyjny ds. Ochrony danych osobowych I praw konsumenckich w Experian (firmie działającej w 36 krajach zajmującej się budowaniem systemów wymiany informacji gospodarczej).
Andrzej Roter - od 2004 roku Dyrektor Generalny w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Inicjator oraz współautor wskaźnika ogólnogospodarczego: BAROMETR RYNKU CONSUMER FINANCE (Barometr KPF-IRG) oraz projektu badawczego realizowanego z Instytutem Rozwoju Gospodarczego SGH, opisującego co kwartał sytuację na rynku consumer finance w Polsce.
Dr Arwid Mednis  - Radca prawny, partner w Kancelarii Wierzbowski Eversheds. Współtwórca projektów ustaw o ochronie danych osobowych i udostępnianiu informacji gospodarczych.
Elżbieta Urbańska - Prezes Polfactor SA, Przewodnicząca Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów (organizacji zrzeszającej 12 firm faKtoringowych działających w Polsce)
Marek Woźniak, dyrektor Departamentu Windykacji Należności Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, zajmuje się windykacja i ryzykiem finansowych. Obecne stanowisko zajmuje od 1998 r.

*** 

Polfactor SA jest członkiem międzynarodowej sieci faktorów - Factors Chain International. Obecnie FCI zrzesza 232 członków z 63 krajów. Polfactor SA zapewnia swoim Klientom profesjonalne zarządzanie należnościami, finansowanie, przejęcie ryzyka wypłacalności, prowadzenie kont rozliczeniowych Odbiorców i efektywne egzekwowanie należności. Oferuje następujące usługi: faktoringu krajowego z regresem, z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy oraz faktoring eksportowy i gwarancje importowe.

Expander rozwija markę Prestige
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:13

Firma doradcza Expander otwiera drugą placówkę dedykowaną zamożnym klientom. Zamierza dalej rozwijać markę Expander Prestige oraz zwiększyć jej udział w sprzedaży kredytów i produktów inwestycyjnych.

- Polskie społeczeństwo szybko się bogaci. Zajmujemy obecnie czołowe miejsce w Europie pod względem przyrostu liczby osób osiągających ponadprzeciętne dochody. Jednocześnie odsetek osób korzystających z usług przeznaczonych dla zamożnych klientów ciągle jest niski - mówi Grzegorz Mann, wiceprezes Expandera. Marka Expander Prestige, pod jaką świadczone są usługi dla zamożnych klientów, istnieje od 2005 roku. – Wysoki potencjał rozwoju dostrzegamy szczególnie w segmencie klientów tzw. personal banking, czyli osiągających dochody netto w przedziale od 8 do 15 tys. zł – dodaje G. Mann.

W Warszawie funkcjonują już dwa oddziały prestiżowe, planowane jest otwarcie podobnych placówek w innych miastach. Obsługą zamożnych klientów zajmuje się w tej chwili 11 doradców finansowych, posiadających najwyższe kwalifikacje oraz bogate doświadczenie w obsłudze wniosków kredytowych i inwestycyjnych. W I kwartale 2008 r. placówka Expander Prestige osiągnęła 16-proc. udział w sprzedaży kredytów hipotecznych we wszystkich oddziałach warszawskich oraz 20-proc. udział w sprzedaży produktów inwestycyjnych.

Expander Prestige to połączenie specjalnej oferty produktowej, najwyższej jakości obsługi oraz usług dodatkowych, np. notarialnych czy podatkowych. – Klientom zamożnym oferujemy dedykowane produkty oszczędnościowo-inwestycyjne, np. Aegon Prestige czy zarządzanie pakietem papierów wartościowych proponowane we współpracy z Credit Suisse Asset Management, mamy też możliwość stworzenia dla nich tzw. produktów szytych na miarę, np. lokat strukturyzowanych – informuje Wojciech Chlebowski, dyrektor Expander Prestige. – Osobom zaciągającym kredyty hipoteczne proponujemy ponadstandardowe usługi, m.in. kompletowanie dokumentów. Poza tym, negocjujemy dla nich niższe marże w bankach – dodaje. Klienci Expander Prestige to zwykle osoby bardzo wymagające, posiadające wiedzę o rynkach finansowych i oczekujące nietypowych rozwiązań.

Plany rozwoju Expander Prestige zakładają zwiększenie liczby klientów i dedykowanych placówek oraz wprowadzenia nowych rozwiązań inwestycyjnych. Obecnie trwają prace nad stworzeniem unikalnego, matematycznego modelu budowy portfela inwestycyjnego, opartego na analizie wyników funduszy inwestycyjnych oraz analizie trendów w podstawowych segmentach rynku finansowego, z uwzględnieniem profilu ryzyka klienta. W kwietniu do zespołu Expandera dołączył Rafał Lerski, licencjonowany doradca inwestycyjny, który jest odpowiedzialny m.in. za konstruowanie portfeli modelowych.

Expander jest niezależnym doradcą finansowym, oferującym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredyty hipoteczne i gotówkowe. Obecnie Expander ma 65 oddziałów w całej Polsce oraz ok. 280 doradców finansowych. Nowa strategia rozwoju Expandera, będąca konsekwencją dokonanych pod koniec ub.r. zmian właścicielskich, zakłada ekspansję zagraniczną, powiększenie oferty produktowej, rozbudowę sieci oddziałów oraz umocnienie marki. Jej pierwsze efekty to wzrost sprzedaży o 30% w I kwartale br. (r/r) kredytów hipotecznych. Wartość wniosków kredytowych brutto wysłanych w kwietniu była aż o 80% wyższa niż w kwietniu 2007 roku. Właścicielem 60% udziałów w Expanderze jest konsorcjum zarządzane przez Innova Capital, a pozostałych 40% GE Money.

Mondial w natarciu
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:12

Światowy lider w dziedzinie usług assistance, Mondial Assistance otwiera swój oddział w Rosji. Dzięki niemu pomoc w sytuacjach kryzysowych będzie udzielana jeszcze szybciej.

Nowa placówka została uruchomiona 1 marca. Rozpoczęła działalność od współpracy z ubezpieczycielami i dostawcami samochodów. Na decyzję o rozszerzeniu skali działania o rynek wschodni wpłynęła nie tylko dobra sytuacja gospodarcza Rosji, lecz także ogromny potencjał tamtejszej klasy średniej. Szacuje się, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba przedstawicieli klasy średniej w Rosji powiększyła się dwukrotnie. Obecnie liczy blisko 13 milionów.

Wraz ze wzrostem zamożności, Rosjanie coraz chętniej korzystają z produktów i usług świadczących o ich pozycji społecznej. Rośnie konsumpcja, powstają wciąż nowe centra handlowe, zwiększa się także liczba osób wyjeżdżających zagranicę. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie wyspecjalizowanymi produktami, także finansowymi, Mondial Assistance, do tej pory działający na rosyjskim rynku poprzez swoją sieć korespondentów, zdecydował się na otwarcie samodzielnego oddziału.

-Powiększenie sieci Mondial Assistance o rynek wschodni ma niebagatelne znaczenie także dla Polaków. W ubiegłym roku ponad 720 tys. naszych obywateli wyjechało do Rosji. Posiadając tam placówkę, będziemy mogli jeszcze szybciej udzielić im pomocy w sytuacji kryzysowej. – tłumaczy Marzena Kozdrowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Mondial Assistance.

Mondial Assistance Group posiada 37 Centrów Operacyjnych w 28 krajach na 5 kontynentach. Na sukces firmy  pracuje sieć o światowym zasięgu składająca się z 240 korespondentów i 400 000 usługodawców.  Do tej pory z oferowanych przez firmę usług skorzystało łącznie ponad 250 milionów beneficjentów.

mBank po IQ 2008
Autor: muzyczny
06 maja 2008, 19:12

W I kwartale mBank wypracował 35,4 mln zysku brutto (z uwzględnieniem wyniku mBanku w Czechach i na Słowacji). Na koniec kwartału mBank miał 1,73 mln Klientów, którzy otworzyli 2,3 mln rachunków i zdeponowali 8,8 mld zł.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. mBank pozyskał 103,7 tys. Klientów. Jednocześnie liczba rachunków wzrosła o 6% i wyniosła 2,3 mln. W tym samym czasie liczba obsługiwanych mikrofirm zwiększyła się o 12,6 tys.

W pierwszym kwartale br. wartość depozytów zgromadzonych przez klientów mBanku wyniosła 8,8 mld PLN.

W tym samym okresie mBank udzielił kredytów hipotecznych na kwotę 666,6 mln PLN. Wartość wszystkich kredytów na koniec marca 2008 wynosiła 6,2 mld PLN - od początku roku przyrost wyniósł 0,84 mld PLN (+15%).