Najnowsze wpisy, strona 14


Triumfatorzy jubileuszowego maratonu!
Autor: muzyczny
22 maja 2008, 08:29

Zwycięzcą 5. mBank Łódź Maratonu został  Richard Rotich z Kenii, który osiągnął wynik- 02:21,14. W kategorii kobiet zwyciężyła Polka Arleta Meloch z czasem 02:47,24. W imprezie wzięła udział rekordowa liczba biegaczy.

W Łodzi już po raz piąty pobiegli uczestnicy mBank Łódź Maratonu. Finał biegu maratońskiego był bardzo emocjonujący, bowiem o zwycięstwo na ostatnich metrach walczyło trzech zawodników. Ostatecznie zwyciężył Richard Rotich z Kenii, który miał zaledwie pięciosekundową przewagę nad Adamem Dobrzyńskim z Polski. Trzecią pozycję zajął Reuben Kwambai (Kenia) z czasem 02:21,43.

W półmaratonie najlepszy okazał się Volodymyr Chorbań z Ukrainy (01:11,12), na drugim miejscu znalazł się Krzysztof Pietrzyk z Koluszek (01:14,01) zaś trzecie miejsce przypadło Przemysławowi  Walewskiemu z Poznania. Wśród kobiet najlepsza okazała się Antonina Rychter, która przybyła na metę z czasem 01:27,06.

W XV Ogólnopolskim Otwartym Biegu o „Złoty Toporek" zwyciężył natomiast Maciej Waleczko (0:35,45) z Kromszewic. Na drugiej pozycji uplasował się Michał Stawski (Łódź), trzeci do mety dobiegł Piotr Manikowski (Złotów).

Klasyfikację dla instytucji finansowej w kategorii maraton wygrał Arkadiusz Recław (03:20,28), zaś w półmaratonie triumfował Łukasz Gabrych (01:25,05). Zwycięzcy odebrali dyplomy z rąk przedstawiciela Związku Banków Polskich - Przemysława Wiśniewskiego.

W klasyfikacji dziennikarzy zwyciężył Wojciech Staszewski z „Gazety Wyborczej", który przybył na metę z czasem 03:04,15.  

W tym roku przygotowano także specjalny bieg dla VIP-ów, w którym wzięli udział m.in. Wicemistrz Olimpijski w skoku wzwyż Artur Partyka wraz z córką Alicją, Wiceprezydent Łodzi Hanna Zdanowska, Radny Sejmiku Wojewódzkiego Krzysztof Makowski oraz  Dyrektor Oddziału Łódzkiego NFZ Paweł Paczkowski.

W piątej edycji mBank Łódź Maratonu wzięło udział 986 biegaczy m.in. z Kenii, Nigerii, Węgier, Czech, Niemiec.

W dniu łódzkiej imprezy na Rynku Manufaktury wiele atrakcji czekało również na kibiców - pokazy capoeira wraz z lekcją dla publiczności oraz występy taneczne - Show Studio Latio (salsa, taniec brzucha, breakdance). Dla najmłodszych zostały przygotowane dmuchana ścianka do wspinaczki, eurobangee oraz basen z piłeczkami. Na scenie pojawił się również kabaret „Paranienormalni" ze specjalnym skeczem „Jakie ja trampy mam".

Dodatkowe Informacje o 5. mBank Łódź Maratonie:

Organizator:

- Rudzki Klub Sportowy w Łodzi

Sponsor tytularny:

- mBank

Partnerzy:

- Wojewódzka i Miejska Komenda Straży Pożarnej w Łodzi
- Urząd Miasta Łodzi
- Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
- Centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura

Łódzki maraton został oficjalnie zgłoszony do kalendarzy:

-AIMS/IAAF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Imprez Biegowych),
-PSB (Polskie Stowarzyszenie Biegów),
-PZLA (Polski Związek Lekkiej Atletyki).
-ŁOZLA (Łódzki Okręgowy Związek Lekkiej Atletyki

Pożyczki pieniężne P2P - NewsPoint o serwisach...
Autor: muzyczny
22 maja 2008, 08:29

NewsPoint opracował kolejny raport dotyczący usług internetowych opartych na założeniach Web 2.0. Tym razem specjaliści przyjrzeli się portalom pożyczkowym, których użytkownicy wzajemnie pożyczają sobie pieniądze.

Serwisy pożyczkowe (nazywane też serwisami social lending lub pożyczki P2P) to nowy rodzaj usług internetowych. Działanie serwisów polega na tym, że zarejestrowani w nich użytkownicy wzajemnie pożyczają sobie pieniądze. Portale działają na zasadzie aukcji - zainteresowany pożyczką umieszcza swoje ogłoszenie, a następnie wybiera najkorzystniejszą ofertę z otrzymanych od innych użytkowników. Serwis zarabia na prowizji od każdej transakcji. Pierwsze portale pożyczkowe powstały w Stanach Zjednoczonych dwa lata temu.

Na polskim rynku funkcjonują na razie trzy portale pożyczkowe: Finansowo.pl, Kokos.pl i Monetto.pl, planowane jest także uruchomienie czwartego - Pirkonto.pl. Najwcześniej zadebiutował Kokos.pl, który został uruchomiony na początku lutego b.r.. Miesiąc później zadebiutowały dwa kolejne - Monetto.pl i Finansowo.pl. Specjaliści NewsPoint przeprowadzili analizę ilościową publikacji dla wszystkich czterech serwisów za okres roku kalendarzowego (1 kwietnia 2007 - 31 marca 2008) oraz analizę jakościową dla pierwszego kwartału 2008 r.

Analiza ilościowa (1 kwietnia 2007 - 31 marca 2008)

Pojedyncze wzmianki na temat serwisów social lending pojawiały się już wiosną ubiegłego roku -  Finansowo.pl z dość dużym wyprzedzeniem zapowiadało uruchomienie swojego serwisu. Kolejny powstający portal, Monetto.pl, ożywił się pod koniec ubiegłego roku, również szeroko informując o planach udostępnienia internautom swoich usług - i szybko zdystansował konkurenta, wykorzystując wszelkie możliwe preteksty do komunikacji.

Inną strategię przyjął natomiast właściciel portalu Kokos.pl, który działania informacyjne rozpoczął wraz ze startem działalności. Do tej pory brakuje natomiast informacji w mediach na temat portalu Pirkonto.pl - być może, podobnie jak Kokos.pl, stanie się on bardziej aktywny komunikacyjnie już po rynkowym launchu.

Firma Liczba publikacji
Monetto.pl 255
Finansowo.p 199
Kokos.pl 103

 

"Dobre wyniki Monetto.pl wynikały z faktu, że jego twórcy już na początkowym etapie budowy serwisu przewidzieli konieczność prowadzenia otwartej i aktywnej działalności informacyjnej. Otwarta komunikacja była w tym przypadku szczególnie ważna, gdyż serwisy typu social lending łączą finanse z internetem, a do takiego połączenia Polacy nadal odnoszą się nieufnie. Dlatego postawiliśmy na rzetelne informowanie o kolejnych etapach realizacji projektu Monetto oraz na akcentowanie zagadnienia bezpieczeństwa. Myślę, że to właśnie nasza aktywność oraz jasno sprecyzowany przekaz umożliwiły uzyskanie przewagi", tak wynik analizy skomentował Adrian Łaźniewski, odpowiedzialny za relacje z mediami serwisu Monetto.pl.

Analiza jakościowa (1 stycznia 2008 - 31 marca 2008)

Ze względu na pojawienie się nowej kategorii usług finansowych i niemal równoczesne wejście na rynek trzech firm, znakomita większość publikacji ma charakter przekrojowy i dotyczy niemal wszystkich trzech firm równocześnie. Autorzy tekstów, poza informowaniem o rynku, starają się również edukować konsumentów, poprzez objaśnianie idei social lending oraz zamieszczanie porad dla użytkowników serwisów pożyczkowych. Niektórzy blogerzy opisywali także wyniki dokonanych przez siebie testów serwisów. Sporo zainteresowanie dziennikarzy wzbudziła również informacja, że od pożyczek w sieci trzeba zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, a następnie złożyć w urzędzie skarbowym odpowiednią deklarację. Media dokonywały także podsumowań - szeroko cytowana była Gazeta Prawna, która w marcu oszacowała, że dzięki serwisom social lending pożyczono już pierwszy milion złotych. To zamiłowanie mediów do cyfr wykorzystał Kokos.pl, który poinformował o osiągnięciu "okrągłej" liczby 1600 użytkowników. Z kolei Monetto.pl jako jedyne poruszyło w swojej komunikacji temat kluczowy dla branży finansowej - bezpieczeństwo - opisując, jak zamierza weryfikować tożsamość pożyczkobiorców i pożyczkodawców.

Kolejnym chętnie wykorzystywanym tematem w komunikacji z mediami była współpraca serwisów pożyczkowych z partnerami zewnętrznymi - głównie innymi serwisami internetowymi lub instytucjami finansowymi. Szeroko rozeszła się w internecie wieść o współpracy Monetto.pl z naszą-klasą oraz z Krajowym Rejestrem Długów. Monetto zaoferowało również swoim użytkownikom specjalny pakiet ubezpieczeń spłaty pożyczki przygotowany wspólnie z BRE Bank. Finansowo.pl informowało o podpisaniu umowy z wykop.pl. Pojawiła się też wzmianka o udostępnianiu przez InfoMonitor informacji gospodarczych serwisowi Kokos.pl. Chociaż serwisy pożyczkowe istnieją na rynku od niedawna, ich nazwy są także wykorzystywane przez ich podwykonawców w ich własnych działaniach komunikacyjnych - o podpisaniu umowy z Monetto.pl szeroko informowała agencja interaktywna Empathy Interactive.

Tradycyjnym tematem wykorzystywanym przez media była giełda - tutaj plany giełdowe ogłosił IIF Seed Fund (właściciel spółki Prender, prowadzącej portal Monetto.pl). Z kolei firma Blue Media, właściciel Kokos.pl, informował o otrzymaniu nagrody Gazele Biznesu 2007, przyznawanej przez dziennik gospodarczy Puls Biznesu. Wszystkie trzy portale pożyczkowe wzięły też udział w jednej z edycji konferencji Bootstrap poświęconej social lending, opisywanej zarówno przez dziennikarzy, jak i blogerów.

Metodologia raport

Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint (www.NewsPoint.pl). Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno wybrane słowo kluczowe - nazwę portalu. Zastosowanie wyszukiwania dla kilku haseł (jeśli nazwa firmy występuje w mediach w kilku różnych wersjach) lub też tzw. wyszukiwania inteligentnego (sprawdza się w przypadku nazw wieloznacznych lub też używanych przez kilka różnych podmiotów) zaowocowałoby jeszcze większą liczbą wyników. Analizie ilościowej poddano artykuły z okresu 1 kwietnia 2007 r. - 31 marca 2008 r., natomiast analizie jakościowej artykuły z okresu 1 stycznia - 31 marca 2008 r.

Bankier.pl S.A. wybrał doradcę finansowego...
Autor: muzyczny
22 maja 2008, 08:28
We wtorek, 20 maja 2008r. zarząd Bankier.pl S.A. podpisał z firmą CAG umowę o współpracy w zakresie doradztwa finansowego w procesie poszukiwania inwestora strategicznego. Oznacza to dla Bankier.pl S.A. rozpoczęcie procesu poszukiwania inwestora, który dokona nabycia od akcjonariuszy Spółki kontrolnego pakietu akcji Bankier.pl S.A.

Deklaracja woli zbycia znaczącego pakietu akcji przez część obecnych akcjonariuszy Bankier.pl S.A. spowodowała, że zarząd Spółki uznał, iż w jej interesie leży zapewnienie stabilnej struktury własnościowej. W związku z tym zarząd Bankier.pl zdecydował się na rozpoczęcie procesu poszukiwania inwestora strategicznego dla zapewnienia możliwości dalszego dynamicznego rozwoju Spółki.  

„Do realizacji tego procesu niezbędne jest pozyskanie partnerów w postaci doradców i ekspertów, którzy będą wspierać zarząd w trakcie rozmów z potencjalnymi inwestorami” - powiedziała Joanna Kuzdak, prezes zarządu Bankier.pl S.A. „Przeanalizowaliśmy wiele ofert i propozycji z rynku, dlatego też śmiało mogę powiedzieć, że decydując się na współpracę z firmą CAG, wybraliśmy ofertę najbardziej dopasowaną do potrzeb Spółki i w najlepszy sposób zabezpieczającą jej interesy oraz interesy jej akcjonariuszy” – dodała Kuzdak.

Zatrudnienie profesjonalnego doradcy finansowego w ramach procesu poszukiwania inwestora strategicznego ma zapewnić maksymalną transparentność całego procesu oraz umożliwić Spółce i jej akcjonariuszom uzyskanie najbardziej korzystnych warunków, na których inwestor strategiczny zdecyduje się zainwestować w Spółkę.

Proces poszukiwania inwestora strategicznego dla Bankier.pl S.A. ma mieć na celu pozyskanie jako inwestora podmiotu, który dokona nabycia od obecnych akcjonariuszy Spółki akcji w liczbie co najmniej 50%+1 akcja z ogólnej liczby akcji Bankier.pl S.A.

W chwili obecnej wiodącymi akcjonariuszami Bankier.pl S.A. są fundusze MCI Management (20,9%) oraz klienci BZ WBK AIB Asset Management SA (20,13%), wśród akcjonariuszy posiadających ponad 5% akcji są również: TFI Allianz Polska SA (7,74%), Noble Funds FIO (5,02%).  

„W momencie wyboru doradcy finansowego rozpoczyna się proces poszukiwania inwestora strategicznego dla Bankier.pl.” – powiedziała Joanna Kuzdak, prezes zarządu Bankier.pl. „Proces ten może trwać od czterech do sześciu miesięcy i jest uzależniony od wielu czynników, takich jak np. liczba zainteresowanych podmiotów po stronie potencjalnych inwestorów.” – dodała Kuzdak.

CAG jest wiodącą firmą specjalizującą się w doradztwie finansowym w zakresie fuzji i wykupów ze szczególnym uwzględnieniem transakcji sprzedaży spółek bądź pozyskania dla nich inwestora strategicznego. W przeszłości CAG świadczyła usługi doradcze w zakresie zakończonych sukcesem procesów sprzedaży znacznych pakietów akcji w spółkach publicznych, w tym sprzedaży 65% akcji spółki Mieszko oraz znacznego pakietu akcji spółki AMS.

Ponadto CAG doradzała również,  w zakończonym ostatnio procesie pozyskania inwestora dla spółki Bolix, sprzedaży sieci sklepów Żabka, sprzedaży sieci sklepów Nomi oraz sprzedaży alternatywnego operatora telekomunikacyjnego Energis.

„Naszą współpracę z Bankier.pl nawiązaliśmy po raz pierwszy w roku 2001, kiedy CAG doradzała w procesie podwyższenia kapitału spółki objętego przez fundusze private equity BMP oraz CEEV.  W chwili obecnej, siedem lat później, Bankier.pl stał się liderem finansowego segmentu Internetu, co spowodowało, że swoje zainteresowanie spółką wyraża wielu potencjalnych inwestorów strategicznych. CAG z przyjemnością będzie współpracowała z zarządem Bankier.pl celem uzyskania najlepszych możliwych warunków transakcji dla Bankier.pl i jej akcjonariuszy.” - powiedział Edward MacDonald, partner zarządzający CAG.

 
 
 

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni  reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 50 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W lutym 2008 roku ich liczba wyniosła 1,87 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 47,4 miliona. Od 19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. jest notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Weź sobie urlop od... kredytu
Autor: muzyczny
22 maja 2008, 08:28

Już za miesiąc zacznie się okres wakacyjnych wyjazdów, co wiąże się z dodatkowymi wydatkami. Mogą one być dużym obciążeniem zwłaszcza dla tych, którzy co miesiąc zobowiązani są spłacać ratę kredytową. Kredytobiorcy mają jednak szansę na zdobycie dodatkowych pieniędzy na letnie wyjazdy. Już teraz należy zastanowić się nad możliwością zawieszenia spłaty zobowiązania, czyli skorzystać z tzw. wakacji kredytowych – opcji oferowanej obecnie przez większość banków.

Wiele instytucji finansowych daje możliwość zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego raz w roku przez jeden miesiąc. Agnieszka Mrozińska, Dyrektor Linii Biznesowej – Kredyty Hipoteczne w firmie emFinanse, Doradcy Finansowi: - Takie rozwiązanie jest standardem w wielu bankach. Inne poszły jeszcze dalej i wydłużyły ten czas do trzech, a nawet sześciu miesięcy, chociaż czasem wymagają pisemnego uzasadnienia przesunięcia spłaty. Dla kredytobiorcy oznacza to, że w jednym miesiącu budżet domowy będzie mniej obciążony o co najmniej o kilkaset złotych.

Ponadto banki różnie podchodzą do wysokości kwoty, jaką można zawiesić. – Niektóre dają możliwość „urlopu” od całej wysokości miesięcznej raty, inne natomiast proponują tzw. karencję – kredytobiorca w określonym czasie spłaca jedynie część odsetek – mówi Agnieszka Mrozińska z emFinanse.

Każdy kredytobiorca powinien jednak pamiętać, że zawieszenie spłaty nie oznacza jej całkowitego zniesienia. – Instytucje finansowe decydują się na kilka rozwiązań – tłumaczy specjalistka emFinanse. – Jednym z nich jest przedłużenie okresu kredytowania, innym natomiast podwyższenie wysokości kilku następnych rat.

Wakacje od kredytu mogą być w najbliższym okresie dobrym rozwiązaniem dla tych kredytobiorców, którzy poszukują dodatkowych pieniędzy na letni urlop. Analizując wydatki na wakacje, warto jest więc wcześniej o nim pomyśleć.

Bankujesz-kupujesz najlepszym projektem
Autor: muzyczny
22 maja 2008, 08:27

Program ING Banku Śląskiego zdobył uznanie Związku Banków Polskich, zdobywając nagrodę za „Najlepszy projekt 2007" w konkursie „Ambasador Gospodarki Elektronicznej, Partner roku i Projekt roku".

 „Celem bankujesz-kupujesz jest nagrodzenie klientów banku za to, że z nami są i powierzają nam swoje finanse. Cieszymy się, że Program, choć uruchomiony niedawno, już został doceniony zarówno przez naszych klientów, jak również przez Związek Banków Polskich. Wyróżnienie to traktujemy jako sygnał, że zmierzamy we właściwym kierunku oraz jako motywację do dalszej pracy nad udoskonaleniem Programu." - powiedział Szymon Mitoraj odpowiedzialny za wprowadzenie programu w ING Banku Śląskim.

Nagrody zostały przyznane 19 maja b.r., podczas obrad III Kongresu Gospodarki Elektronicznej. Była to pierwsza edycja konkursu, który miał na celu wyróżnienie tych osób i instytucji, których działalność związana była w minionym roku z budową i rozwojem gospodarki elektronicznej oraz społeczeństwa informatycznego w Polsce. Według organizatorów konkursu stosowanie w wielu dziedzinach życia gospodarczego i społecznego szeroko rozumianej elektronizacji i informatyzacji stanowi czynnik decydujący o rozwoju polskiej gospodarki i jej konkurencyjności.

Przypominamy, że bankujesz-kupujesz to program skierowany do wszystkich klientów ING Banku Śląskiego korzystających z systemu bankowości internetowej ING BankOnLine. Dzięki niemu klienci za zgromadzone punkty mogą kupić po bardzo atrakcyjnych cenach markowe produkty, m.in. sprzęt AGD, RTV, aparaty fotograficzne, oprogramowanie komputerowe, a także eleganckie dodatki i zabawki dla dzieci. Aby powiększać ilość zgromadzonych punktów wystarczy korzystać z produktów ING Banku Śląskiego.