Archiwum 16 kwietnia 2008


Newitech: wzrost sprzedaży zagranicę mimo...
Autor: muzyczny
16 kwietnia 2008, 14:00

Newitech zakończył rok 2007 kolejnym wzrostem sprzedaży oraz wypracowanego zysku netto. W minionym roku spółce udało się wypracować o 50 proc. większy całkowity przychód, natomiast sprzedaż rozwiązań i usług zagranicę wzrosła o 150 proc.

Od 2005 roku spółka Newitech notuje stały wzrost sprzedaży oraz zatrudnienia. Rok 2007 był dla spółki przełomowy pod względem organizacji działalności w Stanach Zjednoczonych i eksportu usług za ocean. Na początku 2007 r. Newitech po realizacji kilku projektów w Ameryce podjął decyzję o kupnie amerykańskiej spółki Enabled Minds LLC przemianowanej następnie na Newitech LLC i otwarciu własnego biura w Portland w stanie Maine. W całym minionym roku spółka uzyskała wzrost sprzedaży zagranicznej w skali prawie 150 proc., co przy znaczącej deprecjacji dolara uznaje za wielki sukces. W tym samym czasie o jedną trzecią wzrosła wielkość zespołu – obecnie liczy on blisko 40 konsultantów i informatyków.

Warszawska spółka Newitech zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań informatycznych do zarządzania strategicznymi procesami biznesowymi oraz administrowania obiegiem informacji i dokumentów w firmach i urzędach administracji państwowej. Flagowe produkty firmy to rodzina autorskich systemów NIL, skierowanych do sektora przedsiębiorstw oraz urzędów państwowych. Jednocześnie spółka oferuje outsourcing usług informatycznych oraz realizuje projekty zagranicą.

Jarosław Jerke, prezes spółki powiedział: „Nasza strategia rozwoju zakładała koncentrację na trzech równorzędnych obszarach: oferowania własnych rozwiązań, outsourcingu usług oraz realizacji systemów na zamówienie. W każdym z tych obszarów zanotowaliśmy znaczący wzrost. Rosnąca o prawie 150 proc. sprzedaż usług za granicę, przy tak niskim kursie dolara, potwierdza słuszność decyzji, jaką podjęliśmy kilkanaście miesięcy temu – o nawiązaniu współpracy z partnerami w Ameryce i poszukiwaniu na tamtym rynku projektów do realizacji. Warto podkreślić, że praca na tak rozwiniętym i wymagającym rynku daje nam bezcenne doświadczenia, które wkrótce będą wartością dodaną dla naszych przyszłych klientów. Nasz wzrost wypracowany był z dużym wysiłkiem, bowiem w Polsce w ostatnim roku dramatycznie wzrosły koszty pracy, a na rynku wyraźnie odczuwamy brak specjalistów. W tym kontekście nasz wzrost oceniam jako wielki sukces.”

W Ameryce Newitech realizuje projekty wspólnie z pozyskanymi za oceanem partnerami. Głównie są to firmy z branży marketingowej (np. Kemp Goldberg, 3000k,), informatycznej (Vigix) oraz konsultingowej (Gradient Blue). Najważniejsze wdrożenia zrealizowane przez spółkę na rynku amerykańskim objęły systemy szyte na miarę – przede wszystkim w zakresie aplikacji internetowych, e-commerce, e-learning, CMS oraz systemów obiegu informacji opartych na technologiach Java, .NET, AJAX, Jboss Seam Framework, Flash oraz Ruby on Rails.

W bieżącym roku Newitech zamierza kontynuować realizację strategii rozwoju i utrzymać dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 50 proc.

Entrepreneur of the Year 2008
Autor: muzyczny
16 kwietnia 2008, 13:13
Ernst & Young Polska już po raz szósty wyróżni najlepszych przedsiębiorców. Od 2 kwietnia 2008 roku polscy przedsiębiorcy, zainteresowani udziałem w prestiżowym, międzynarodowym konkursie, mogą zgłaszać swoje kandydatury. W pięciu poprzednich edycjach konkurs nagradzał wiodących przedsiębiorców i innowacyjnych wizjonerów, twórców firm z powodzeniem konkurujących na rynku, a zarazem wnoszących istotną wartość w życie własnego regionu i jego społeczności. Tytuł Przedsiębiorcy Roku 2008 zdobędzie ten spośród tegorocznych kandydatów, który spełni wymogi konkursu i zyska największe uznanie niezależnego Jury, któremu przewodniczy Jan Krzysztof Bielecki.

 

Entrepreneur of the Year to jedyna tej skali (ponad 10 000 kandydatów rocznie), międzynarodowa inicjatywa promująca najlepszych przedsiębiorców na świecie. Konkurs jest organizowany od 1986 roku i uczestniczy w nim już ponad 40 krajów. W Polsce Przedsiębiorca Roku wybrany zostanie już po raz szósty. Zwycięzca reprezentował będzie swój kraj w międzynarodowym finale w Monte Carlo. Dotychczasowymi zwycięzcami konkursu byli Krzysztof Pawłowski, Zbigniew Sosnowski, Tadeusz Winkowski, Maciej Duda i Dariusz Miłek. 

 

Pracom dziesięcioosobowego Jury, w skład którego wchodzą wybitne osobistości polskiej sceny publicznej oraz zwycięzcy minionych edycji, przewodniczy Jan Krzysztof Bielecki. Grono jurorskie, w pełni niezależne od Ernst & Young, kieruje się w procesie oceny kandydatów takimi kryteriami jak: przedsiębiorczość, strategia firmy, jej wyniki finansowe, ekspansja międzynarodowa, innowacyjność oraz relacje z pracownikami i otoczeniem, w którym firma funkcjonuje. Zasady konkursu są niezmienne i takie same na całym świecie.

 

Udział można zgłaszać w trzech kategoriach konkursowych: produkcja, usługi oraz nowy biznes. W kategorii nowy biznes na wygraną mają szansę młode, innowacyjne firmy, obecne na rynku nie dłużej niż pięć lat. Po raz pierwszy w konkursie wyróżniony zostanie ponadto przedsiębiorca, który zakwalifikuje się do kategorii specjalnej - społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

Werdykt ogłoszony zostanie w listopadzie, podczas Gali Finałowej transmitowanej przez telewizje TVN24 i TVN CNBC Biznes.

 

Termin przesyłania formularzy aplikacyjnych, które można znaleźć na stronie internetowej www.ey.com/pl/eoy, upływa 30 maja 2008.

 

Partnerzy konkursu

Partnerami konkursu są: Credit Suisse, Gazeta Wyborcza, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Harvard Business Review, TVN24, TVN CNBC Biznes.


Więcej informacji o konkursie www.ey.com/pl/eoy.