Archiwum kwiecień 2008, strona 9


Prestiżowa nagroda dla innowacyjnej technologii...
Autor: muzyczny
14 kwietnia 2008, 15:47

Nowatorska metoda oczyszczania siarczanu niklu, opracowana wspólnie przez KGHM Ecoren i Instytut Metali Nieżelaznych, zdobywa coraz większe uznanie, również poza granicami kraju. Na odbywającej się na początku kwietnia 36 Międzynarodowej Wystawie Wynalazków, Nowej Techniki i Produktów w Genewie została nagrodzona brązowym medalem. Dzisiaj przedstawiciele spółki odbiorą medal podczas uroczystości w Warszawie. 

Hydrometalurgiczną technologię oczyszczania surowego siarczanu niklu doceniła już Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, przyznając jej wyróżnienie podczas ostatniej, XI edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”. I to właśnie PARP promowała ją (razem z innymi nagrodzonymi produktami i projektami) podczas Międzynarodowej Wystawy Wynalazków w Genewie – jednej z największych i najważniejszych tego typu imprez wystawienniczych na świecie, prezentującej przełomowe dokonania i technologie.

Każde innowacyjne rozwiązanie podlegało indywidualnej ocenie Międzynarodowego Jury Konkursowego. Eksperci wysoko ocenili zademonstrowane wynalazki, a zgłoszonej przez IMN i KGHM Ecoren technologii oczyszczania siarczanu niklu przyznali brązowy medal.

 - Ta nagroda jest dla nas bardzo cenna, stanowi bowiem kolejny dowód potwierdzający zarówno innowacyjność, jak i wielką wartość ekonomiczną i przemysłową opracowanej metody. A medal zdobyty na tak ważnej wystawie jest niezwykle prestiżowym wyróżnieniem, łatwo rozpoznawanym na całym świecie – mówi Mariusz Bober, prezes KGHM Ecoren. – Istotne znaczenie ma również fakt obecności na tej imprezie biznesmenów i potencjalnych partnerów, poszukujących nowych rozwiązań i zainteresowanych nawiązaniem współpracy. Mam nadzieję, że to wyróżnienie i promocja podczas wystawy zaowocują ciekawymi kontaktami.  

Na odbywające się w dniach 2-6 kwietnia 2008 roku targi zjechało w tym roku ponad 700 wystawców z 45 państw świata, przedstawiając blisko tysiąc wynalazków. Ich pomysły obejrzało prawie 72,5 tys. zwiedzających. Każda wystawa procentuje wieloma biznesowymi porozumieniami - po ubiegłorocznej wystawie zainteresowani patentami przedsiębiorcy z całego świata podpisali z wynalazcami i wystawcami umowy licencyjne na łączną wartość ponad 40 milionów dolarów. 

Dzisiaj delegacja KGHM Ecoren odbierze medal i pamiątkowy dyplom podczas uroczystości organizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Na spotkaniu w warszawskim hotelu Hilton obecny będzie przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki oraz członkowie kapituły konkursu „Polski Produkt Przyszłości”.

Ankieta ING: Wirtualne zakupy coraz modniejsze...
Autor: muzyczny
14 kwietnia 2008, 15:46

Niemal 45% ankietowanych przyznało, że robi zakupy przez Internet co najmniej kilka razy w roku, a ponad jedna czwarta korzysta z takiej formy robienia zakupów nawet kilka razy w miesiącu - wynika z ankiety przeprowadzonej przez ING Bank Śląski. W badaniu wzięło udział ponad 38 tys. osób.

W ostatnich dwóch latach (2006 i 2007) obserwujemy bardziej dynamiczny wzrost wydatków konsumpcyjnych, które rosną w tempie około 5% wobec około 3% pomiędzy 2001-2005. Klienci wykazują coraz mniejszą chęć do oszczędzania, a coraz większą do konsumowania. To z kolei napędza obroty sklepów - w tym sklepów internetowych.

Rynek e-handlu zwiększa się w Polsce z roku na rok. Serwis Sklepy24.pl szacuje, że na polskim rynku istnieje ok. 3,5 tys. sklepów internetowych. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród klientów ING, Polscy internauci coraz częściej dokonują zakupów on-line i coraz więcej przeznaczają na ten cel swoich dochodów. Jednak mimo rosnącej popularności wirtualnych zakupów niemal jedna czwarta ankietowanych z takich możliwości nie korzysta.

Według raportu „E-commerce 2007", opracowanego przez firmę Gemius, we współpracy z serwisem Sklepy24.pl, szersze korzystanie ze sklepów internetowych stało się możliwe dzięki znacznemu upowszechnieniu komputerów i dostępu do internetu. Dla coraz większej liczby badanych medium to staje się codziennym źródłem informacji i kanałem komunikacji. Według wstępnych szacunków, w roku 2007 liczba osób korzystających z Internetu mogła przekroczyć poziom 14 milionów.

ING i Visa wysyłają na Igrzyska Olimpijskie...
Autor: muzyczny
14 kwietnia 2008, 13:54

ING Bank Śląski wraz z Visą przygotował dla swoich klientów promocję „Nie musisz ciężko trenować, żeby wyjechać na Igrzyska Olimpijskie Beijing 2008". Wykonując transakcje bezgotówkowe kartami Visa oraz Visa Elektron, klienci mogą wziąć udział w loterii oraz konkursie z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. Promocja potrwa od 14 kwietnia do 13 lipca b.r.

Aby wziąć udział w losowaniach wystarczy dokonać w terminie od 14.04 do 13.07.2008r. na terenie kraju przynajmniej jednej transakcji bezgotówkowej przy użyciu jednej z kart płatniczych Visa lub Visa Elektron ING Banku Śląskiego. Następnie należy zarejestrować swoją transakcję na stronie internetowej www.visa.pl, za pośrednictwem SMS, Gadu-gadu lub kuponu loteryjnego. W przypadku loterii rejestracji trzeba dokonać do dnia 21.07.2008r., a w przypadku konkursu - do 13.07.2008r. Ostatnim warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych.

Klienci mogą wziąć udział w promocji dowolną liczbę razy, ponieważ każda transakcja będzie rejestrowana jako jedno zgłoszenie w loterii lub w konkursie.

Każdy klient, który spełni wymagane kryteria, ma szansę wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. W ramach loterii, spośród transakcji dokonanych i zarejestrowanych w okresie od 14 kwietnia do końca maja b.r., wylosowanych zostanie 5 nagród głównych - dwu-osobowych wyjazdów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Klienci, którzy dokonają transakcji między 1 czerwca a 13 lipca 2008r. i zarejestrują je najpóźniej 21 lipca b.r., będą mieli szansę wygrać 20 telewizorów plazmowych Panasonic oraz 100 aparatów cyfrowych Kodak.

W ramach konkursu „Wygraj dodatkowe nagrody z kartą Visa", co tydzień pierwsze 10 osób, które zarejestrują swoje transakcje oraz najaktywniejsi uczestnicy z największą liczbą zarejestrowanych transakcji, otrzymają upominki z logo Visa.

Uczestnicy zarówno loterii, jak i konkursu są zobowiązani do zachowania wydruku z terminala lub wydruku potwierdzenia przelewu dotyczącego zgłoszonej transakcji w celu jej weryfikacji.

Dom pasywny Xella
Autor: muzyczny
14 kwietnia 2008, 10:44

Xella Polska wraz z portalem TermoDom.pl uruchomiła dział poświęcony realizacji domu pasywnego w Systemie 20 cm. Poza szczegółowym opisem inwestycji spod Szczecina i wypowiedziami ekspertów z dziedziny budownictwa energooszczędnego w serwisie można znaleźć atrakcyjne wizualizacje austriackich domów pasywnych.

Serwis Dom Pasywny Xella znajdujący się pod adresem http://www.termodom.pl/termodompasywny/ będzie systematycznie aktualizowany do czasu zakończenia inwestycji, które planowane jest na przełom lata i jesieni bieżącego roku. Budowę z uwagą będą obserwować eksperci, m.in. dr Ludomir Duda - pionier ekologicznego budownictwa i rolnictwa, popularyzator idei budownictwa energooszczędnego oraz dr inż. Robert Deryło - ekspert w zakresie diagnostyki cieplnej budynków.

Projektem Dom Pasywny Xella zwracamy uwagę na tematykę domów energooszczędnych - mówi Monika Mychlewicz, Kierownik Działu Marketingu Xella Polska - Na przykładzie rzeczywiście realizowanego projektu będziemy prowadzić dyskusję o zastosowanych tam rozwiązaniach, wykorzystanych technologiach budowlanych czy o poprawności wykonawstwa. W przypadku domów pasywnych i energooszczędnych te trzy zagadnienia są ze sobą ściśle powiązane. Jakiekolwiek odstępstwa, np. w wykonawstwie, udaremnią cały trud projektanta i inwestycję w materiały budowlane. Budowany dom pasywny Xella to propozycja na zwiększenie energooszczędności domu i zmniejszenie kosztów ogrzewania, przy zachowaniu efektywności ekonomicznej.

Rozwijający się rynek budownictwa jednorodzinnego w Polsce coraz odważniej zwraca się ku nowoczesnym, światowym trendom, m.in. budownictwu pasywnemu. Dom pasywny nie jest opatentowaną technologią budowlaną, ale ideą domu oszczędnego pod względem energetycznym. Dom pasywny to budynek, w którym komfortowy mikroklimat może być utrzymany bez oddzielnego aktywnego systemu ogrzewania czy klimatyzacji. Dom sam się ogrzewa i chłodzi - stąd jego nazwa.

Według definicji zaproponowanej przez niemiecki Passivhaus Instytut dom pasywny to budynek, który dla zapewnienia komfortu cieplnego mieszkańców nie zużywa więcej niż 15 kWh energii na 1 m2 powierzchni użytkowej. W praktyce oznacza to, że w ciągu całego sezonu grzewczego do ogrzania 1 m2 mieszkania potrzeba 15 kWh, co odpowiada spaleniu 1,5 l oleju opałowego, mniej niż 1,5 m3 gazu lub 2,3 kg węgla. Dla porównania - zapotrzebowanie na ciepło dla współczesnych budynków konwencjonalnych zbudowanych zgodnie z polskim prawem wynosi 180 kWh na 1 m2 rocznie.

Dom pasywny to rozwiązanie z wielu powodów ekonomiczne, ale również etyczne. Rezygnując z nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych zapobiegamy degradacji środowiska i zostawiamy więcej kolejnym pokoleniom.

###

Firma XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje produkty marki YTONG i SILKA, stosowane w budownictwie mieszkaniowym. Produkcja materiałów odbywa się w 13 nowoczesnych zakładach na terenie całej Polski. Sprzedaż firma Xella prowadzi poprzez sieć dystrybucji na terenie całego kraju oraz w krajach takich jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, obwód Kaliningradzki. W grupie zatrudnionych jest około 870 osób.

Więcej informacji w serwisach: http://www.xella.pl/, http://www.budowane.pl/, http://www.portalrolniczy.pl/, http://www.miastonoca.budowane.pl/ oraz na blogu: http://blog.xella.pl/budujemy.

LCL planuje dalszy stabilny rozwój
Autor: muzyczny
14 kwietnia 2008, 10:44

Łódzka spółka z branży poligraficznej po bogatym w inwestycje roku 2007 chce utrzymać tempo rozwoju. Kontrolę nad stabilnością tych działań ma zapewnić uważne zarządzanie finansami firmy. Od początku kwietnia tym obszarem w spółce zajmuje się nowy dyrektor.

W 2007 roku spółka zainwestowała ponad 10,6 mln zł, kupując między innymi dwie pełnoformatowe maszyny drukujące RAPIDA 105-4 i RAPIDA 105-5 + L firmy KBA. W tym roku LCL planuje przeznaczyć na inwestycję i modernizację parku maszyn 1 mln zł.

 Stabilności rozwoju będzie pilnował nowy dyrektor finansowy. Spółka na tym stanowisku zatrudniła Dariusza Kordalę. Nowy dyrektor wcześniej pracował w spółce Zwoltex jako wiceprezes i dyrektor finansowy, następnie był dyrektorem finansowym w Kofoli, a ostatnio prezesem zarządu spółki Fablon.

Nowy dyrektor w LCL ma być odpowiedzialny za zarządzanie finansami firmy, a w szczególności za zarządzanie płynnością spółki. W krótkim okresie pracy nowego dyrektora w łódzkiej firmie wprowadzono rachunkowość menadżerską, usprawniając planowanie finansów w ramach całej spółki. Pozyskano również zewnętrzne środki pieniężne na zapewnienie płynności finansowej.


***
LCL S.A. jest firmą działającą na rynku poligraficznym od 1988 roku. Przedsiębiorstwo oferuje klientom kompleksowe usługi i zaawansowane rozwiązania  zarówno w przygotowaniu produkcji, druku, jak i w oprawie prac. 
LCL specjalizuje się w produkcji książek, czasopism oraz materiałów promocyjnych.
Firma zatrudnia 250 osób w siedzibie w Łodzi.