Archiwum kwiecień 2008, strona 13


Dotychczasowa Dyrektor Generalna eBay Polska...
Autor: muzyczny
08 kwietnia 2008, 16:18

Dyrektor Generalna eBay Polska – Alina Prawdzik – została powołana na nowo powstałe stanowisko Dyrektora Europejskich Rynków Wschodzących (European Emerging Markets, EEM). Nowym Dyrektorem Generalnym eBay Polska został Łukasz Jadachowski, odpowiedzialny dotychczas za rozwój działalności i marketing.

 

Alina Prawdzik jako Dyrektor Europejskich Rynków Wschodzących oprócz Polski będzie odpowiedzialna za następujące rynki: Hiszpanię, Austrię, Szwajcarię oraz Belgię. W najbliższym czasie jednym z głównych zadań Aliny będzie zbudowanie nowej struktury organizacyjnej w krajach, za które odpowiada. „Udało nam się stworzyć w Polsce zgrany i silny zespół. Cieszę się, że zostało to docenione” – mówi Alina.

 

Powołanie menedżera z Polski na tak wysokie stanowisko to efekt bardzo dobrych wyników polskiego oddziału. Zakupy Polaków dokonane przez platformę eBay przez ostatni rok wzrosły o blisko 70% (w tym w Stanach Zjednoczonych o ponad 200%)

i przekroczyły pierwotne plany Grupy.

 

„Na samym początku mojej działalności w eBay Polska skupiliśmy się na stworzeniu silnego zespołu, który będzie mógł się zmierzyć z niełatwą sytuacją na rynku. Wypracowaliśmy strategię uwzględniającą uwarunkowania istniejące na polskim rynku, która polegała na mocnym promowaniu tych cech serwisu, które odróżniają nas od innych platform w kraju. Postawienie na zakupy za granicą okazało się trafioną decyzją. Odnotowujemy wzrost zakupów przez eBay.pl na całym świecie. Dzięki temu eBay stał się drugim co do wielkości graczem e-commerce w Polsce, a obroty na platformie kilkakrotnie przekraczają obroty największych sklepów internetowych. Polacy przekonali się do zakupów przez eBay na całym świecie, gdzie często można zrobić zakupy taniej lub znaleźć przedmioty niedostępne nigdzie indziej”.

 

Łukasz Jadachowski – nowy Dyrektor Generalny eBay Polska – zamierza kontynuować dotychczasowej linii rozwoju. „Nasza platforma ma silny atut, który odróżnia nas od konkurencji – jest nim globalność. Dzięki eBay.pl polski internauta może kupować i sprzedawać na całym świecie. Daje to kupującym większą swobodę wyboru i często niższe ceny. W dalszym ciągu zamierzamy ułatwiać naszym użytkownikom zakupy za granicą” – mówi Łukasz Jadachowski. „Biorąc pod uwagę trendy oraz to, że Polska gospodarka i społeczeństwo coraz silniej integrują się z Unią Europejską i światem, jestem przekonany, że obraliśmy właściwy kierunek. Teraz każdy jednym kliknięciem myszy może kupić towar w Singapurze, Los Angeles czy Berlinie i w ciągu kilku dni mieć go pod drzwiami” – kończy.

 

 

BIOGRAFIE

 

Alina Prawdzik

 


 

Alina Prawdzik pełni funkcję Dyrektora EEM (Europejskich Rynków Wschodzących) od kwietnia 2008 roku. Odpowiada za eBay w Hiszpanii, Belgii, Austrii, Szwajcarii i Polsce.

Wcześniej od stycznia 2006 roku pracowała jako Dyrektor Generalna eBay Polska. Stworzyła skuteczny model rozwoju dla polskiego oddziału firmy oraz nadzorowała jego realizację.

Przed dołączeniem do eBay Alina przez 12 lat pracowała w firmie Procter & Gamble (P&G), w dziale marketingu, gdzie zarządzała różnymi markami w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Alina Prawdzik ukończyła wydział Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim

ze specjalnością Marketing. Pochodzi z Gdyni.

 

Łukasz Jadachowski


 

Łukasz Jadachowski jako nowo powołany Dyrektor Generalny eBay Polska jest odpowiedzialny za kształtowanie i wdrażanie strategii eBay na rynku polskim.

W eBay pracuje od sierpnia 2006 roku i był odpowiedzialny między innymi za rozwój działalności operacyjnej oraz marketing. Uczestniczył także w przygotowaniu strategii eBay Polska.

Przed dołączeniem do zespołu eBay Polska w latach 1999–2006 był konsultantem w firmie McKinsey & Company. Doradzał klientom głównie z sektorów: telekomunikacji, transportu, dóbr szybkozbywalnych oraz finansów. Zajmował się m.in. zagadnieniami dotyczącymi formułowania strategii, wprowadzania nowych produktów, polityki cenowej oraz optymalizacji kosztów.

Łukasz Jadachowski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; ukończył także z wyróżnieniem nowojorską Columbia Business School, gdzie uzyskał tytuł MBA.

 

Kup mieszkanie za gotówkę – trwa Odwilż...
Autor: muzyczny
08 kwietnia 2008, 13:20

Prawodawca umożliwia wykupienie praw własnościowych do mieszkania spółdzielczego już za kilka procent jego wartości. Pomysłem na zdobycie środków na ten cel może być kredyt gotówkowy z niskim oprocentowaniem.

Od lipca 2007 roku obowiązuje w Polsce znowelizowana ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych. Na jej mocy  każdy członek spółdzielni, który posiada mieszkanie na prawach lokatorskich, ma możliwość przekształcenia swoich praw na własnościowe korzystając z uproszczonych warunków. Kwota, którą trzeba zapłacić spółdzielni zależy od indywidualnej sytuacji lokatora, jednak eksperci informują, że nawet po uwzględnieniu kosztów notarialnych i sądowych wydatki są zdecydowanie niższe od rzeczywistej wartości rynkowej lokalu.

Szacuje się, że w chwili wejścia ustawy w życie w Polsce było około 1 mln mieszkań objętych nowymi przepisami. Całkowity koszt przekształcenia praw do lokalu na własnościowe może wahać się od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy. Niewielka inwestycja pozwoli więc na uzyskanie praw własnościowych do nieruchomości wartej nawet kilkaset tysięcy PLN.  Jeżeli lokator nie może sfinansować wykupu z własnych oszczędności, warto pomyśleć o środkach z banku.

- Kredyt gotówkowy to produkt wszechstronny. Jego formuła pozwala na dowolne wykorzystanie środków co sprawia, że może on być również ciekawą propozycją dla osób, które chciałyby wykupić na własność mieszkanie spółdzielcze. - mówi Grażyna Ziółkowska, Naczelnik Wydziału Klientów Młodych Rozwojowych i Stabilnych w MultiBanku – Jego atutem jest niewielka liczba formalności, stosunkowo długi, maksymalny okres kredytowania oraz konkurencyjne oprocentowanie. Decydując się na jakikolwiek kredyt zapytajmy jednak o rzeczywistą stopę procentową, która w praktyce może znacznie odbiegać od warunków przedstawianych w komunikatach marketingowych. Zalecam również korzystanie z usług sprawdzonych instytucji, podlegających nadzorowi KNF.   – dodaje    

Dla Klientów, którzy w okresie od 4 kwietnia do 5 maja 2008 roku złożą wniosek o kredyt gotówkowy MultiBank przygotował atrakcyjne warunki. Niezależnie od kwoty kredytu i celu kredytu, Bank proponuje stałą prowizję i oprocentowanie na poziomie 11,25% i 9,99% dla członków Klubu Aquarius. Tym samym MultiBank przedłuża wiosenną promocję Odwilż Kredytowa. Z oferty mogą skorzystać zarówno nowi jak i obecni Klienci Banku.

Informacje dodatkowe:

Odwilż Kredytowa

Promocja kredytów gotówkowych w MultiBanku, wprowadzona w marcu 2008 roku. Od chwili uruchomienia promocji, MultiBank udzielił kredytów gotówkowych na łączną kwotę przekraczającą 8,7 mln zł, o prawie 20% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Średnia kwota kredytu wyniosła 18 000 zł, a najczęściej wybierany okres kredytowania to 3 lata.   

 

Nowy Country Manager w ZyXELu
Autor: muzyczny
08 kwietnia 2008, 13:15
arcin Michalski objął stanowisko Country Managera w polskim oddziale ZyXEL Communications.

Nowy menedżer chce zdecydowanie wzmocnić pozycję ZyXELa na polskim rynku. „Planuję skoncentrować się na zacieśnieniu relacji i zintensyfikowaniu wsparcia dla naszych partnerów handlowych, przy jednoczesnej aktywności na rynku telekomunikacyjnym” – mówi Michalski.  
Marcin Michalski jest absolwentem Wydziału Zarządzania w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Doświadczenie zdobywał m.in. jako dyrektor handlowy w UNI-Net - spółce kapitałowo powiązanej z Netią i Motorolą. Interesuje się historią starożytnego Egiptu i psychologicznymi aspektami zarządzania, w wolnych chwilach planuje górskie wędrówki i nurkuje.

###


Firma ZyXEL powstała w roku 1989 na Tajwanie. Swoje działania dostosowuje do potrzeb dynamicznie rozwijającej się branży sieciowej. ZyXEL skupiał swoją uwagę kolejno na różnych typach produktów: od modemów, przez urządzenia ISDN i rutery w segmencie SOHO, aż po pełną gamę rozwiązań sieciowych dla szerokiej, dobrze zdefiniowanej bazy klientów, w tym dla dużych firm i operatorów usług sieciowych.

Konkurs British Council dla przedsiębiorców...
Autor: muzyczny
08 kwietnia 2008, 10:00
Od dzisiaj do 6 maja br. młodzi przedsiębiorcy z Polski mogą zgłosić udział w międzynarodowym konkursie International Young Performing Arts Entrepreneur (IYPAE), organizowanym przez British Council.

Do konkursu stanąć mogą producenci, menedżerowie i dyrektorzy placówek oraz wydarzeń związanych ze sztukami scenicznymi: teatrem, tańcem i festiwalami. Zwycięzca polskiej edycji będzie reprezentował nasz kraj w finałach w Wielkiej Brytanii. Konkurs IYPAE jest drugim z serii siedmiu konkursów dla przedsiębiorców branż kreatywnych, które British Council organizuje w tym roku w ramach obchodów 70-tej rocznicy działalności w Polsce. Patronat nad całością objęła Ambasada Brytyjska w Warszawie.

„Konkurs British Council to znakomita szansa dla młodych polskich przedsiębiorców działających w sektorze sztuk scenicznych na nawiązanie międzynarodowych kontaktów oraz dla samego zwycięzcy finałowej części konkursu – na zdobycie nagrody z przeznaczeniem na realizację projektu w kraju. Oby więcej takich inicjatyw!”, powiedziała Edyta Kozak, tancerka, kurator tańca, twórczyni Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego "Ciało-umysł".

Konkurs IYPEA dla przedsiębiorców branży sztuk scenicznych składa się z dwóch etapów. Pierwszy to polskie eliminacje, w których profesjonalne jury wyłoni spośród wszystkich zgłoszeń najbardziej interesujące projekty biznesowe. Co istotne, uczestnicy konkursu mogą prowadzić działalność artystyczną jako aktorzy lub reżyserzy, ale talent artystyczny nie będzie czynnikiem branym pod uwagę – jedynym kryterium będzie skuteczność biznesowa i zdolności świadczące o przedsiębiorczości. Autorzy najlepszych prac zostaną zaproszeni do osobistego zaprezentowania ich w Warszawie, po czym jury wybierze zwycięzcę polskiej edycji konkursu.

Zwycięzca polskiej edycji będzie walczył w drugim etapie konkursu, który odbędzie się na przełomie lipca i sierpnia w Londynie, o tytuł International Young Performing Arts Entrepreneur of the Year 2008. Finaliści z Armenii, Azerbejdżanu, Brazylii, Egiptu, Ghany, Gruzji, Kolumbii, Kuwejtu, Libanu, Polski i Tanzanii spotkają się nie tylko po to, aby walczyć o zwycięstwo i wysoką nagrodę pieniężnącennych kontaktów biznesowych zarówno z kluczowymi brytyjskimi partnerami z sektora sztuk scenicznych, jak i innymi uczestnikami IYPAE. Program obejmie wyjazd do Londynu, Stratford-upon-Avon, Birmingham oraz na Festiwal Fringe w Edynburgu.

(7,5 tys. funtów). Wezmą także udział w programie, w ramach którego będą mieli możliwość nawiązania

Kto może wziąć udział?
W konkursie mogą wziąć udział osoby w wieku od 25 od 35 lat, posiadające polskie obywatelstwo oraz biegle posługujące się językiem angielskim. Uczestnicy muszą być aktywni zawodowo i należeć do jednej z następujących grup zawodowych:
producenci imprez teatralnych, tanecznych lub muzycznychpromotorzy i dyrektorzy festiwali oraz specjaliści ds. marketingu z tego sektoramenedżerowie placówek teatralnych, tanecznych lub muzycznychwydawcy publikacji i periodyków poświęconych sztukom scenicznym, stron internetowych lub innych form komunikacji dotyczących sztuk scenicznychkonsultanci świadczący specjalistyczne usługi w dowolnym ze wskazanych obszarów.
Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konkursowej: http://www.britishcouncil.org/pl/poland-iypae.htm
Szwajcaria - godne zaufania i polecenia miejsce...
Autor: muzyczny
08 kwietnia 2008, 09:55

Dla przeciętnego Europejczyka najbardziej zaufanym miejscem na wakacje jest Szwajcaria. Polacy natomiast najbardziej ufają swojej ojczyźnie, a także Włochom i Hiszpanii. Zaufanie do obu krajów potwierdza się również w popularności tych miejsc wśród polskich turystów. To, które kraje są zdaniem Europejczyków godnymi zaufania miejscami wakacyjnymi, a które nie, pokazują wyniki ósmej edycji badania European Trusted Brands.

Zdaniem Europejczyków krajem najbardziej godnym zaufania na wyjazd urlopowy jest Szwajcaria (74% wskazań). Oprócz samych Szwajcarów, kraj ten najczęściej wskazywali mieszkańcy krajów sąsiednich, czyli Niemcy i Austriacy (po 70% wskazań). Najmniejsze zaufanie względem Szwajcarii jako miejsca urlopowego deklarują Polacy i Rosjanie.

Poza Szwajcarią, Europejczycy z zaufaniem pojechaliby na urlop do Austrii i Francji, a także Hiszpanii, Niemiec oraz Szwecji. Większość badanych darzy zaufaniem również Włochy, Holandię, Wielką Brytanię i Finlandię. Najrzadziej natomiast Europejczycy deklarują zaufanie wobec Rumunii i Rosji. Tym krajom ufa zaledwie 17% badanych. Również niskim zaufaniem Europejczyków cieszy się Polska jako miejsce wakacyjne - ufa jej jedynie co trzeci ankietowany Europejczyk. Najmniejsze zaufanie względem Polski deklarują Rosjanie.

 

 

Aż 71% Polaków deklaruje największe zaufanie do swojej ojczyzny, jako do najbardziej zaufanego miejsca na wyjazd urlopowy. Wskazały tak przede wszystkim osoby młodsze (do 50 roku życia). Najwięcej niepewności co do Polski wykazali single.

W kwestii wakacji ufamy także krajom śródziemnomorskim. Jako drugi najbardziej zaufany kraj na wakacje Polacy wskazali Włochy (60%), a jako trzeci - Hiszpanię (57%). Ponad połowa badanych Polaków wskazuje Francję (54%) i Szwajcarię (51%) jako odpowiednie zaufane miejsca na urlop. Znaczym zaufaniem Polacy darzą także Czechy (48%), Szwecję (48%) oraz Wielką Brytanię (46%).

„Nie dziwi mnie fakt, że Polacy tak bardzo ufają Włochom, jako miejscu na wyjazd urlopowy. Każdy znajdzie w tym kraju coś dla siebie. Włochy to ponad 3000km pięknego wybrzeża, prawie zawsze słoneczne lato, ciepłe morze i piaszczyste plaże. To także narty - oczywiście włoskie Alpy i Dolomity, a dla aktywnych mnóstwo zwiedzania - Włochy to kolebka światowej kultury i sztuki” – tłumaczy mieszkający w Polsce od dziewięciu lat Włoch, dziennikarz Vito Casetti.

Wybory Polaków uzasadnia również znany Europejczyk pochodzący z Hiszpanii, Conrado Moreno: „Większość rodaków deklaruje, że najbardziej ufa Polsce, jako miejscu na wyjazd urlopowy. Polska jest krajem bardzo urozmaiconym i nie brakuje jej niczego, by dorównać innym. Oprócz pogody. Dlatego, jeśli decydujemy się wyjeżdżać na urlop to m.in. do Włoch i Hiszpanii. Powszechne wyobrażenie o tych krajach przemawia za tym, iż ciepła będzie pod dostatkiem. Ciekawe jest natomiast deklarowane zaufanie, jakim Europejczycy darzą Szwajcarię. Jest to państwo bardzo restrykcyjne w przyjmowaniu mieszkańców innych państw, bardzo trudno ubiegać się o szwajcarskie obywatelstwo i tam zamieszkać. Może to właśnie dlatego, przynajmniej Europejczycy, chcą ten kraj odwiedzać.”

Wątpliwości wśród badanych Polaków budzą kraje takie jak: Belgia, Rumunia czy Portugalia, co do których blisko połowa z nas nie potrafi się ustosunkować. Niepewność co do zaufanego miejsca wypoczynku dotyczy również krajów takich jak: Finlandia czy Holandia. Jednak kraje te nie zostają zdecydowanie odrzucane przez badanych.

Zaledwie 28% badanych Polaków ufa Niemcom, jako miejscu, w którym warto wypoczywać. Ankietowani Polacy wykazują brak zaufania względem Rumunii, a szczególnie względem Rosji - niemal połowa badanych nie darzy zaufaniem tego kraju (45%), jako miejsca odpowiedniego na wypoczynek. W tej kwestii Polacy są zgodni z Europejczykami, którzy również najmniejsze zaufanie deklarują wobec Rumunii i Rosji.

Kwestię najbardziej zaufanego miejsca na wyjazd urlopowy podsumowuje prof. Janusz Capiński, psycholog społeczny: „Mimo rosnącej z roku na rok liczby zagranicznych wyjazdów turystycznych Polaków, znacznie rzadziej niż inne społeczeństwa stać nas finansowo na urlop nie tylko za granicą, ale także w kraju. W ubiegłym roku, z powodu braku pieniędzy, z wyjazdu wakacyjnego zrezygnowała aż połowa rodaków, a znaczna mniejszość tych, którzy wyjechali, wybrała jakieś miejsce za granicą. Ta dysproporcja między popularnością urlopów krajowych i zagranicznych nie wyjaśnia jednak w pełni, dlaczego takie kraje jak Włochy, Hiszpania lub Francja darzymy mniejszym niż ojczyznę Chopina zaufaniem, jako cel wyjazdu urlopowego. Wynikać to może z niechęci i uprzedzeń znacznej części Polaków do 'obcych’. Tłumaczy to zwłaszcza brak zaufania do Rosji i Rumunii, a także Niemiec. Świadczy o tym szczególnie duży odsetek osób deklarujących jednoznaczny brak zaufania w odniesieniu do tych właśnie krajów. W przypadku pozostałych krajów przeważa brak zdania nad brakiem zaufania, co może wynikać ze słabej znajomości języków. Gdy przewidujemy trudności w dogadaniu się z kimś, zachowujemy wobec niego daleko idącą rezerwę. A Polacy do poliglotów nie należą”.

Prof. Czapiński wyjaśnia także, dlaczego Polska znalazła się prawie na końcu listy miejsc najbardziej zaufanych na wyjazd urlopowy: „Polska jako cel wyjazdów wakacyjnych zajęła trzecie od końca miejsce. Tylko dzięki temu nie ostatnie, że sami Polacy tak gremialnie zagłosowali za swoim krajem. Dlaczego inni nie chcą do nas przyjeżdżać? W przekonaniu Europejczyków Polska jest miejscem niezbyt atrakcyjnym, a przede wszystkim mało cywilizowanym., z kiepskimi drogami i słabą ofertą turystyczną. Prawdziwe przeciwieństwo Szwajcarii - najatrakcyjniejszego dla Europejczyków celu wyjazdów urlopowych. Drogi mamy rzeczywiście marne i usługi turystyczne nie są jeszcze na światowym poziomie, ale mamy bardzo dużo atrakcyjnych turystycznie miejsc. Kłopot w tym, że prawie nikt w Europie Zachodniej o nich nie wie. Nie potrafimy wypromować naszej turystycznej marki”.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerszych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej, porusza również nastroje społeczne i każdego roku pogłębia analizę portretu typowego Europejczyka. Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – ósma już edycja – została przeprowadzona w 14 językach, w 16 krajach europejskich. Kraje, które objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania.
W sondażu European Trusted Brands 2008 wzięło udział 23 651 respondentów, w tym 1 012 Polaków. Badanie realizowano metodą ankiety pocztowej w okresie sierpień - październik 2007 r. Respondenci zostali wybrani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedlała zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów.