Archiwum 25 kwietnia 2008


Multifund.pl zdobywa zaufanie kolejnych klientów...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 20:45

Pierwsza w Polsce, niezależna Platforma Inwestycyjna Multifund.pl oferująca polskie i zagraniczne fundusze inwestycyjne przekonała do siebie w ostatnim miesiącu kilkuset nowych, aktywnych klientów. Multifund.pl oferuje obecnie, bez opłat manipulacyjnych produkty siedmiu towarzystw funduszy inwestycyjnych.
 

W ostatnich dniach oferta platformy poszerzyła się o fundusze HSBC Investments. Platforma inwestycyjna wrocławskiego dystrybutora NETFIELD, jest jedynym podmiotem w Polsce, który oferuje klientom fundusze HSBC bez kosztów opłat manipulacyjnych. 

Klienci korzystający z platformy mają zawarte z dystrybutorem umowy, dostarczone przez kurierów, dzięki czemu mogą zdalnie, poprzez platformę, dokonywać wszelkich zleceń i na bieżąco monitorować ich stan i wartości. Wszystkie fundusze oferowane poprzez Multifund.pl dostępne są bez opłat manipulacyjnych. 

- Tylu klientów Multifund.pl, w tak krótkim okresie można uznać za dobry wynik, biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową. Z uwagi na trwający okres gorszej koniunktury, związany z częściowym odwrotem klientów od funduszy w kierunku innych produktów inwestycyjnych, zdecydowanie ograniczyliśmy nasze działania marketingowe - mówi Arkadiusz Salamon, wiceprezes NETFIELD - Mimo szumnych zapowiedzi, nasi naśladowcy nadal nie rozpoczęli działalności operacyjnej. My w przeciwieństwie do konkurencji koncentrujemy się na rozwijaniu sprzedaży zarówno poprzez internet jak i przedstawicieli w całym kraju, oraz na rozszerzaniu oferty o kolejne produkty inwestycyjne.
 

Oferta Multifund.pl regularnie poszerzana jest o produkty kolejnych TFI. W ostatnich dniach, klienci platformy, jako pierwsi w Polsce otrzymali możliwość inwestowania bez prowizji w fundusze HSBC Global Investment Funds. Mająca centralę w Londynie Grupa HSBC jest jedną z największych instytucji finansowych i jedną z sześciu największych grup kapitałowych na świecie zajmujących się zarządzaniem aktywami. W ofercie Multifund.pl znalazło się kilkadziesiąt subfunduszy wchodzących w skład funduszu parasolowego Global Investment Funds. 

- Dzięki wprowadzeniu do oferty Multifund.pl funduszy HSBC Global Investment Funds, nasi klienci uzyskali dostęp do produktów pozwalających na lokowanie na tak ciekawych rynkach jak Tajlandia, Hong Kong, Japonia, Korea, Indie, Chiny czy Brazylia i  mogą budować swoje portfele w oparciu o kilkadziesiąt nowych składników. Chciałbym podkreślić kompetencje HSBC na tzw. emerging markets, a szczególnie na rynkach azjatyckich - kontynent ten zyskuje i będzie zyskiwał na znaczeniu. Dzięki Multifund.pl nasi klienci mogą teraz bez żadnych opłat manipulacyjnych lokować na wybranych przez siebie rynkach - podkreśla Marcin Pijaczyński, redaktor naczelny Multifund.pl. 

Za pośrednictwem Multifund.pl można już kupować i sprzedawać jednostki uczestnictwa funduszy z siedmiu instytucji: DWS TFI, HSBC Global Investment Funds, Millenium TFI, Skarbiec TFI, Superfund TFI, Union Investments TFI, World Investment Opportunities Funds. Wszystkie fundusze nabywane za pośrednictwem platformy inwestycyjnej Multifund.pl dostępne są bez opłat manipulacyjnych, które zmuszeni są ponosić klienci korzystający z sieci tradycyjnych dystrybutorów.

Multifund.pl nie zamierza jednak ograniczyć swojej oferty tylko i wyłącznie do funduszy inwestycyjnych. W najbliższych miesiącach na Platformie dostępne będą plany inwestycyjne, lokaty strukturyzowane i portfele modelowe, dzięki czemu klienci będą mieli pełne spektrum wyboru spośród powszechnie dostępnych produktów inwestycyjnych.

Multifund.pl uruchomił także Program Partnerski skierowany do pośredników usług finansowych i ubezpieczeniowych, chcących w prosty sposób, bez kosztów, rozszerzyć swoją ofertę o wysokomarżowe produkty inwestycyjne. Szczegółowe informacje dotyczące współpracy można znaleźć pod adresem www.netfield.pl.

W długi weekend pieniądze ruszają w Polskę...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 20:43

W Polsce działa już kilkadziesiąt mobilnych bankomatów. Są wszędzie tam, gdzie jest zapotrzebowanie na gotówkę, a jednoczenie bankowi nie opłaca się umieszczać stałego bankomatu. W nadchodzący długi weekend takie bankomaty znajdziemy m.in. w Olsztynie, Jastarni i Tuszynie.

Niezależne sieci bankomatów i banki dysponują ponad 11 tysiącami elektronicznych kasjerów. Jednak większość tych urządzeń to stacjonarne bankomaty. Są instalowane tam, gdzie jest to dla banku opłacalne. Banki montują bankomaty także w takich lokalizacjach, gdzie mogą z nich uzyskać inną korzyść np. wizerunkową. Jednak kryterium ekonomiczne powoduje, że bankomatów nie opłaca się na stałe instalować w wielu miejscach, gdzie mogłyby zarobić na siebie działając tylko przez z góry określony okres np. lato, ferie zimowe, czy tylko kilka dni w roku.

Bankomaty na kółkach

Teraz w wielu miejscach gdzie nie ma zwykłych bankomatów, pojawiają się ich przenośne odpowiedniki. Na przykład eCard posiada dwa w pełni mobilne bankomaty umieszczonych w samochodach dostawczych. Każdy można umieścić w dowolnym miejscu, nawet bez konieczności podłączania zasilania. Przesył danych z urządzenia następuje bezprzewodowo, zatem bankomat może funkcjonować w dowolnym miejscu w Polsce.

Inna odmianę takich bankomatów oferuje Bank Zachodni WBK. Są to zwyczajne urządzenia, z tym, że zbudowane w formie przenośnego kiosku. Może on zostać umieszczony w wybranej lokalizacji i po kilku dniach przeniesiony gdzie indziej. Najczęściej jednak takie kioski funkcjonują jako bankomaty sezonowe, latem działają nad morzem, a zimą w górach.

Dodatkowe maszyny m.in. nad morzem

Sprawdziliśmy gdzie takie bankomaty będą działać podczas zbliżających się dwóch długich majowych weekendów. I tak mobilne bankomaty eCardu w okresie od 1 do 4 maja pojawią się na III Zlocie Pojazdów Militarnych w Olsztynie oraz Rajdzie Politechniki Krakowskiej w Zdyni. W dnia od 22-24 maja natomiast na Międzynarodowym Zlocie Knight Riders w Tuszynie koło Łodzi. eCard od 1 maja uruchomi także sezonowe bankomaty nad morzem. Znajdą się one m.in. w Łebie, Międzyzdrojach, Krynicy Morskiej, Dąbkach, Darłówku, Jastrzębiej Górze, Mielnie, Karwi, Sopocie, Jastarni, Pogorzelicy i Władysławowie. Sezonowe bankomaty Banku Zachodniego WBK będą natomiast działać w Łebie, Szczyrku i Zieleńcu. W tej ostatniej miejscowości działa także jeden z okresowych bankomatów PKO BP. Inne są zlokalizowane w Ustrzykach i Wiśle. Wkrótce zostaną także przeniesione nad morze m.in. do Krynicy Morskiej. Euronet też traktuje część swoich urządzeń jako przenośne, chociaż nie są to bankomaty „na kółkach”. Nie planuje jednak instalować ich już na majówkę, ale dopiero w połowie czerwca. Znajdą się m.in. w miejscowościach nadmorskich takich, jak Jastarnia, Krynica, Dźwirzyno czy Łeba, skąd zostaną usunięte w połowie września.

Uwaga na prowizje

Korzystając z mobilnych bankomatów trzeba pamiętać o związanych z tym kosztach. Rzadko się bowiem zdarza, żeby przenośny bankomat należał akurat do tego banku w którym mamy konto lub do sieci która oferuje nam bezpłatne wypłaty (wykaz bezpłatnych bankomatów klientów poszczególnych banków znajduje się w tabeli poniżej). W każdej innej sytuacji, za wypłatę trzeba będzie zapłacić tak, jak za wybranie pieniędzy z obcego bankomatu w Polsce. Taka prowizja w większości banków ma charakter procentowy, to znaczy bank pobiera procent wypłacanej sumy (na przykład w Pekao jest to 4%, jednak nie mniej niż 4,50 zł). W nielicznych bankach klient płaci natomiast stałą kwotę niezależnie od wybieranej sumy (w Polbanku - 4 zł). Prowizja procentowa bardziej opłaca się przy mniejszych sumach, kwotowa zaś, gdy wypłacamy więcej pieniędzy.

Za każdym razem zanim wypłacimy pieniądze z mobilnego bankomatu musimy rozważyć czy bardziej opłaca nam się pobrać pieniądze płacąc prowizję, czy też pojechać na poszukiwania bankomatu własnej sieci. Poza dużymi miastami najczęściej bardziej opłaca się skorzystać z mobilnego urządzenia. Przeciętna prowizja za wypłatę, wynosząca 5 zł, to bowiem równowartość paliwa potrzebnego by średnim samochodem przejechać ok. 12-15 km. Oczywiście jeśli nasz bank pobiera prowizję procentową, to im więcej pieniędzy chcemy wypłacić, to tym dalej możemy zapuścić się w poszukiwaniu bezpłatnego bankomatu. Jednak w długie weekendy, kiedy najważniejszy jest wypoczynek, tysiące Polaków na pewno skorzystają z dobrodziejstw mobilnych bankomatów.

IPO.pl Toolbar – Twój osobisty doradca...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 20:43

Podjęcie dobrej decyzji w sferze finansowania inwestycji bywa dla firmy kluczowe, dlatego warto omówić różne opcje z doradcą, który nie tylko ma orientację w pełnej ofercie, dostępnej aktualnie na rynku, ale dodatkowo jest niezależny, a przez to obiektywny w ocenie.  Natychmiastowy kontakt z doradcą umożliwia nowe narzędzie dla przedsiębiorców – IPO.pl Toolbar.  

Porozmawiaj z doradcą finansowym wtedy, kiedy go potrzebujesz  

Za pomocą internetowego komunikatora, będącego częścią programu IPO.pl Toolbar przedsiębiorca ma możliwość  natychmiastowego skontaktowania się z Doradcą IPO.pl, który postara się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania. Usługa Doradztwa On-line dostępna jest dla przedsiębiorców, którzy zainstalują program IPO.pl Toolbar w swojej przeglądarce internetowej.  

Rozwiązanie dla biznesu 

IPO.pl Toolbar jest pierwszym narzędziem tego rodzaju, dającym  możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą finansowym. Poza tym program pozwala na szybki  dostęp do niezbędnych informacji i baz danych, m.in.:  aktów prawnych, umów i formularzy, wykazu punktów informacyjnych UE,  bazy urzędów skarbowych czy oddziałów ZUS.  IPO.pl Toolbar to także narzędzia przydatne w codziennej pracy, jak czytnik wiadomości RSS, kalkulator czy system umożliwiający pełną analizę techniczną notowań giełdowych.   

Praca i rozrywka 

Poza typowymi narzędziami mającymi usprawnić pracę twórcy IPO.pl Toolbar zadbali także o rozrywkę, w menu umieszczone jest radio, dające dostęp do niezliczonej ilości rozgłośni radiowych. Poza tym także rozrywka intelektualna – gimnastyka umysły za pomocą Sudoku, bo IPO.pl Toolbar powstał po to, by praca stała się lekka łatwa i przyjemna. Toolbar to niewielki program będący nakładką na przeglądarkę internetową, który dzięki zainstalowanym funkcjom pozwala usprawnić codzienną pracę. Wymaganie do zainstalowania Toolbara IPO.pl. są niewielkie wystarczy Windows 98/Me/2000/XP/Vista i przeglądarka internetowa  Internet Explorer 6.0 lub nowsza, niebawem dostępna będzie także wersja dla przeglądarki Mozilla/Firefox. Program dostępny jest na stronie www.ipo.pl.

 

Awanse w zespole zarządzających Union Investment...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 08:36

Union Investment TFI podjęło decyzję o zmianach w zespole zarządzających subfunduszami UI.

 

Jarosław Lis zastąpił Ryszarda Rusaka na stanowisku zarządzającego subfunduszami UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012, UniSektor Nieruchomości: Nowa Europa oraz UniAkcje Małych i Średnich Spółek. Ryszard Rusak zarządza subfunduszem UniKorona Zrównoważony oraz jest odpowiedzialny za nadzór nad prawidłowością zarządzania wszystkich subfunduszy akcyjnych Union Investment TFI.

Obowiązki Jarosława Lisa (dotychczas specjalizował się w zarządzaniu portfelami Asset Management, a także indywidualnymi oraz zbiorczymi strategiami w ramach funduszy inwestycyjnych) w zarządzaniu portfelami indywidualnymi i zbiorczymi w ramach funduszy inwestycyjnych przejął Tomasz Matras - dotychczas analityk akcji w zespole zarządzających Union Investment.

Nową osobą w zespole zarządzających Union Investment TFI jest Maciej Kik, który zarządza portfelami modelowymi w ramach Asset Management.

Klub Twórców Reklamy po raz pierwszy w...
Autor: muzyczny
25 kwietnia 2008, 08:36

Partner of Promotion została nagrodzona za działania PR w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2008 w kategorii Active Advertising.

 

 

Partner of Promotion otrzymało brąz za kampanię "Akademia Zdrowego Rozwoju Instytutu Pampers", realizowaną na zlecenie Procter&Gamble. Była to jedyna nagroda przyznana w kategorii Public Relations. To szczególne wyróżnienie, bowiem do konkursu zgłoszono 624 prace w 9 kategoriach: reklama print/outdoor, reklama tv/radio, design, warsztat tv, ilustracja, fotografia, media interaktywne, active advertising i kampania. - Ta nagroda cieszy nas podwójnie: po raz pierwszy doceniono kreatywność działań PR. Do tej pory cecha ta łączona była głównie z reklamą. Po raz pierwszy też w historii konkursu KTR wśród nagrodzonych znalazła się agencja PR. Jednakże komplementarność tych działań - jak pokazuje nasza nagroda - jest niezwykle ważna - uważa Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu Partner of Promotion.

KTR przyznaje swoje nagrody od pięciu lat. W konkursie liczą się przede wszystkim pomysły bez względu na rodzaj reklamowanych produktów, czy wielkość budżetu. Prace mogą zgłaszać agencje reklamowe, BTL, PR, domy mediowe, jak również bezpośrednio klienci. Projekty ocenia prestiżowe jury złożone z największych fachowców reprezentujących środowisko reklamy, komunikacji marketingowej i mediów.