Złe praktyki w public relations
08 czerwca 2008, 13:05
"Złe praktyki" to temat najnowszego raportu z badań przygotowanych przez zespół Zakładu Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Badania przeprowadzono w okresie 23-25 kwietnia 2008 roku podczas Kongresu Public Relations.
Populację
badawczą stanowili wszyscy uczestnicy Kongresu, spośród których
wyłoniła się próba 102 respondentów, którzy wypełnili przygotowany
kwestionariusz ankietowy.
Najczęściej wymienianymi
praktykami nieetycznymi, które dostrzegają przedstawiciele branży
public relations było wykorzystywanie profilowanych badań w promocji
oraz zniekształcanie faktów lub przedstawianie ich w niewłaściwym
kontekście. Respondenci wskazywali również na inne praktyki, takie jak:
przesadne informowanie o swoich (PR-owców oraz agencyjnych)
możliwościach, eksponowanie swojego profesjonalizmu w przypadku jego
braku, oczernianie konkurencji niesprawdzonymi informacjami,
manipulacja, w tym manipulacja faktami budżetem i ukrywanie wydatków, a
także działania podprogowe i inne - podsumował dr Dariusz Tworzydło, współautor projektu i realizator badań.
Raport zamieszczono na stronie http://www.newsline.pl/
Serdecznie zapraszamy.
Dodaj komentarz