Złe praktyki w public relations


Autor: muzyczny
08 czerwca 2008, 13:05

"Złe praktyki" to temat najnowszego raportu z badań przygotowanych przez zespół Zakładu Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Badania przeprowadzono w okresie 23-25 kwietnia 2008 roku podczas Kongresu Public Relations.


Populację badawczą stanowili wszyscy uczestnicy Kongresu, spośród których wyłoniła się próba 102 respondentów, którzy wypełnili przygotowany kwestionariusz ankietowy.

Najczęściej wymienianymi praktykami nieetycznymi, które dostrzegają przedstawiciele branży public relations było wykorzystywanie profilowanych badań w promocji oraz zniekształcanie faktów lub przedstawianie ich w niewłaściwym kontekście. Respondenci wskazywali również na inne praktyki, takie jak: przesadne informowanie o swoich (PR-owców oraz agencyjnych) możliwościach, eksponowanie swojego profesjonalizmu w przypadku jego braku, oczernianie konkurencji niesprawdzonymi informacjami, manipulacja, w tym manipulacja faktami budżetem i ukrywanie wydatków, a także działania podprogowe i inne - podsumował dr Dariusz Tworzydło, współautor projektu i realizator badań.

Raport zamieszczono na stronie http://www.newsline.pl/

Serdecznie zapraszamy.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz