Produkcja na miarę potrzeb


Autor: muzyczny
16 czerwca 2008, 20:58

Kimberly-Clark, producent papieru toaletowego marki Velvet, w ramach Globalnego Biznes Planu inwestuje 2,5 mln USD  w nowoczesną technologię. Inwestycja ma na celu dalsze usprawnienie techniki produkcyjnej i zwiększenie efektywności polskiej papierni w Kluczach.

Wraz z rozwojem polskiego rynku artykułów higienicznych, rosną potrzeby inwestycyjne. Kimberly-Clark unowocześnia linię produkcyjną papieru Velvet. Dzięki zmianom efektywność wzrośnie o 20%.

Statystyczny Polak zużywa rocznie około 5 kg artykułów higienicznych, czyli 2,5 razy mniej niż przeciętny Europejczyk i aż 4 razy mniej niż mieszkaniec Skandynawii. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa, wydatki na higienę rosną, zmniejsza się tym samym przepaść w zużyciu środków higienicznych. Według danych MEMRB w 2007 r. wartość rynku, uwzględniająca papier toaletowy, chusteczki i ręczniki papierowe, wyniosła 861 mln zł i była o 13% wyższa niż w roku ubiegłym. Rosnąca konsumpcja przekracza możliwości produkcyjne, stąd inwestycje finansowe są niezbędne.

-Papier toaletowy, chusteczki i ręczniki papierowe to produkty o relatywnie niewielkiej wadze, ale za to duże gabarytowo, stąd  ich import jest nieopłacalny. Dlatego podjęliśmy decyzję o inwestycji w linię produkcyjną flagowej dla papierni Kimberly-Clark marki Velvet. – tłumaczy Marek Ściążko, Prezes Kimberly-Clark SA i dyrektor papierni Kimberly-Clark w Kluczach.

Modernizacja obejmie końcowy etap produkcji papieru toaletowego. Do tej pory ten właśnie odcinek stanowił tzw. „wąskie gardło” i nie pozwalał na maksymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych papierni. W ramach planowanej na pierwsze tygodnie czerwca inwestycji linia produkcyjna zostanie wyposażona w najnowszą technologię wykorzystującą pracę robotów. Maszyny będą odpowiedzialne za proces pakowania i układania gotowych produktów na paletach.

-Wykorzystując roboty, nie tylko zwiększymy efektywność o 20%, dodatkowo dzięki ich powtarzalnej pracy i zastosowaniu najnowszej technologii podniesiemy jakość produktów. – wyjaśnia Marek Ściążko.

Koszt modernizacji linii produkcyjnej wyniesie 2,5 mln dolarów. Będzie to jedna z dwóch inwestycji zaplanowanych przez Kimberly-Clark w 2008 r. Druga, związana ze zwiększeniem bezpieczeństwa pracy przy maszynie papierniczej, będzie mieć miejsce w październiku.

***

Kimberly-Clark jest liderem polskiego rynku artykułów higienicznych produkowanych z bibułki. Swoją silną rynkową pozycję zawdzięcza głównie marce Velvet rozpoznawanej przez 95% konsumentów. Co 4 złotówka wydana przez Polaków na papier toaletowy trafia właśnie do Kimberly-Clark. W segmencie chusteczek higienicznych K-C posiada 40% udziału rynkowego. 22 procentowy udział w segmencie ręczników papierowych, również daje firmie pozycję lidera. We wszystkich tych 3 segmentach, najważniejszą marką dla K-C jest właśnie Velvet. Z kolei marka artykułów higienicznych dla dzieci Huggies, od swojego debiutu w 1998 roku, oscyluje między 2 a 3 pozycją rynkową.


Fabryka wyrobów higienicznych w Kluczach (województwo małopolskie) weszła w struktury Kimberly-Clark w 2003 roku. Od tamtej pory, w zakładzie trwają inwestycje w modernizację parku maszynowego i poprawę warunków pracy. Dotąd zainwestowano ponad 80 mln złotych.

Kluczewska papiernia produkuje rocznie ponad 38 tys. ton wyrobów higienicznych z papieru i jest największym wytwórcą tego typu produktów w Polsce. Eksport artykułów higienicznych zł obejmuje obecnie: Białoruś, Bułgarię, Litwę, Łotwę, Niemcy, Rosję, Słowację, Ukrainę, Węgry, Wielką Brytanię.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz