Produkcja na miarę potrzeb
16 czerwca 2008, 20:58
Kimberly-Clark, producent papieru toaletowego marki Velvet,
w ramach Globalnego Biznes Planu inwestuje 2,5 mln USD w nowoczesną
technologię. Inwestycja ma na celu dalsze usprawnienie techniki
produkcyjnej i zwiększenie efektywności polskiej papierni w Kluczach.
Wraz
z rozwojem polskiego rynku artykułów higienicznych, rosną potrzeby
inwestycyjne. Kimberly-Clark unowocześnia linię produkcyjną papieru
Velvet. Dzięki zmianom efektywność wzrośnie o 20%.
Statystyczny
Polak zużywa rocznie około 5 kg artykułów higienicznych, czyli 2,5 razy
mniej niż przeciętny Europejczyk i aż 4 razy mniej niż mieszkaniec
Skandynawii. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa, wydatki na higienę
rosną, zmniejsza się tym samym przepaść w zużyciu środków
higienicznych. Według danych MEMRB w 2007 r. wartość rynku,
uwzględniająca papier toaletowy, chusteczki i ręczniki papierowe,
wyniosła 861 mln zł i była o 13% wyższa niż w roku ubiegłym. Rosnąca
konsumpcja przekracza możliwości produkcyjne, stąd inwestycje finansowe
są niezbędne.
-Papier toaletowy, chusteczki i ręczniki papierowe
to produkty o relatywnie niewielkiej wadze, ale za to duże gabarytowo,
stąd ich import jest nieopłacalny. Dlatego podjęliśmy decyzję o
inwestycji w linię produkcyjną flagowej dla papierni Kimberly-Clark
marki Velvet. – tłumaczy Marek Ściążko, Prezes Kimberly-Clark SA i
dyrektor papierni Kimberly-Clark w Kluczach.
Modernizacja
obejmie końcowy etap produkcji papieru toaletowego. Do tej pory ten
właśnie odcinek stanowił tzw. „wąskie gardło” i nie pozwalał na
maksymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych papierni. W ramach
planowanej na pierwsze tygodnie czerwca inwestycji linia produkcyjna
zostanie wyposażona w najnowszą technologię wykorzystującą pracę
robotów. Maszyny będą odpowiedzialne za proces pakowania i układania
gotowych produktów na paletach.
-Wykorzystując roboty, nie tylko
zwiększymy efektywność o 20%, dodatkowo dzięki ich powtarzalnej pracy i
zastosowaniu najnowszej technologii podniesiemy jakość produktów. –
wyjaśnia Marek Ściążko.
Koszt modernizacji linii produkcyjnej
wyniesie 2,5 mln dolarów. Będzie to jedna z dwóch inwestycji
zaplanowanych przez Kimberly-Clark w 2008 r. Druga, związana ze
zwiększeniem bezpieczeństwa pracy przy maszynie papierniczej, będzie
mieć miejsce w październiku.
***
Kimberly-Clark jest
liderem polskiego rynku artykułów higienicznych produkowanych
z bibułki. Swoją silną rynkową pozycję zawdzięcza głównie marce Velvet
rozpoznawanej przez 95% konsumentów. Co 4 złotówka wydana przez Polaków
na papier toaletowy trafia właśnie do Kimberly-Clark. W segmencie
chusteczek higienicznych K-C posiada 40% udziału rynkowego. 22
procentowy udział w segmencie ręczników papierowych, również daje
firmie pozycję lidera. We wszystkich tych 3 segmentach, najważniejszą
marką dla K-C jest właśnie Velvet. Z kolei marka artykułów
higienicznych dla dzieci Huggies, od swojego debiutu w 1998 roku,
oscyluje między 2 a 3 pozycją rynkową.
Fabryka wyrobów
higienicznych w Kluczach (województwo małopolskie) weszła w struktury
Kimberly-Clark w 2003 roku. Od tamtej pory, w zakładzie trwają
inwestycje w modernizację parku maszynowego i poprawę warunków pracy.
Dotąd zainwestowano ponad 80 mln złotych.
Kluczewska papiernia
produkuje rocznie ponad 38 tys. ton wyrobów higienicznych z papieru i
jest największym wytwórcą tego typu produktów w Polsce. Eksport
artykułów higienicznych zł obejmuje obecnie: Białoruś, Bułgarię, Litwę,
Łotwę, Niemcy, Rosję, Słowację, Ukrainę, Węgry, Wielką Brytanię.
Dodaj komentarz