Kimberly-Clark - bardzo dobre wyniki roczne...


Autor: muzyczny
Tagi: pieniądze   biznes   inwestycje   banki  
28 marca 2008, 15:22
W 2007 roku globalne przychody ze sprzedaży Kimberly-Clark Corporation (NYSE), największego w świecie producenta papierowych artykułów higienicznych, wyniosły 18,266 miliardów USD, czyli o 9,1% więcej niż w roku 2006. Zysk netto firmy wzrósł o 21,6%, z 1,499 miliarda USD na koniec roku 2006 do 1,822 miliarda USD za rok 2007. Na rynku polskim firma zajmuje pozycję lidera wśród producentów artykułów higienicznych z bibułki. Zwiększyła również swój udział w segmencie artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci.

Kimberly-Clark na świecie
Na ponad dziewięcioprocentowy wzrost przychodów firmy złożyły się głównie 4% wzrost wolumenu sprzedaży oraz słaba pozycja dolara na rynku walutowym. Największy wzrost przychodów, wynoszący 12,2%, osiągnął segment Personal Care obejmujący produkcję artykułów Huggies.  

Komentując wyniki osiągnięte przez Kimberly-Clark w 2007 roku Thomas J. Falk, Chief Executive Officer powiedział: - Patrząc wstecz na rok 2007, jestem naprawdę zadowolony z postępów, które poczyniliśmy w realizacji naszego globalnego, długoterminowego planu biznesowego. Skupiając się na innowacjach, budowaniu siły naszych marek i relacji z konsumentami, jednocześnie redukując koszty, wypełniliśmy nasze zobowiązania wobec inwestorów.

Kimberly-Clark w Polsce

Dyrektor Generalny  Marek Modzelewski uważa, że rok 2007 był bardzo dobry również dla polskiego oddziału firmy: – Mimo coraz większej konkurencji, nasze udziały w najważniejszych kategoriach rynków produktów papierowych i higieny osobistej wzrosły. Umocniliśmy się na pozycji lidera 3 głównych kategorii: papieru toaletowego, ręczników kuchennych i chusteczek higienicznych.

Udział K-C w rynku papieru toaletowego wzrósł wartościowo do 25,3%, zaś wolumenowo do 19,5%. Firma sprzedała też więcej ręczników papierowych, dzięki czemu jej udział wartościowy w tym segmencie rynku wzrósł do 22,2%. Z kolei w przypadku kategorii chusteczek higienicznych udziały utrzymują się na stabilnym poziomie i w 2007 roku wyniosły 39,6 %.

W kategorii pieluszek – największej na rynku artykułów dla dzieci - Kimberly-Clark zwiększyło udziały wartościowe do 10,1%. W segmencie wyrobów dla dzieci firma koncentruje swoją ekspansję na dotarciu do dużych sieci handlowych, w których marka pieluszek Huggies ma już 11,5% udziału wartościowego.

***
Kimberly-Clark jest liderem polskiego rynku artykułów higienicznych produkowanych z bibułki. Swoją silną rynkową pozycję zawdzięcza głównie marce Velvet rozpoznawanej przez 95% konsumentów. Co 4 złotówka wydana przez Polaków na papier toaletowy trafia właśnie do Kimberly-Clark. W segmencie chusteczek higienicznych K-C posiada prawie 40% udziału rynkowego. 22 procentowy udział w segmencie ręczników papierowych, również daje firmie pozycję lidera. We wszystkich tych 3 segmentach, najważniejszą marką dla K-C jest właśnie Velvet. Z kolei marka artykułów higienicznych dla dzieci Huggies, od swojego debiutu w 1998 roku, oscyluje między 2 a 3 pozycją rynkową.
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz